Från 50 cc till 1300 cc...

Mathias84

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2007
Hoj
2SG6S
Hej alla SH:are!

Vill berätta för er alla hur det kändes första gången:tungan Jag tog det stora steget igår kl 1814. Hade precis varit och inhandlat de sista prylarna på mc-affären när jag kom hem. Farsan frågade om vi skulle ta en runda innan kvällsmaten. Nervös som jag var tog det 20 min att få på sig alla grejer. Hittade inte sedan körtkortbeviset, så det tog ytterliggare 10 min att hitta det. När jag kom ner till parkeringen satt farsan på hojen (Fjr 1300) och väntade. Jag hoppade upp baktil och vi körde iväg. Vi körde till en lite mer avlägsen väg. Där fick jag prova på att köra :gnissla Hjälp, var sitter kopplingen? Bromsen? Öhh vad är detta :D Allt kändes främmande. La i ettan och släppte sakta upp kopplingen, det gick bra. Gasade på lite och i med tvåan. Efter sådär 5 km på diverse 50,70 och 90 vägar så kändes det någorlunda bra. Har nu kört mina första 5 mil med farsan baktil på hojen och jag vid spakarna:tummenupp Helt otroligt kul! Känslan, viden, värmen från motorn, ja allt ! Skall det vara så här kul eller? :) :)

PS. Stört skönt att alla hälsar på varandra när man kör :yoparty :tuttar

Tack för mig och trevligt körande till er alla!

Fornell

Med Lem!
Gick med
28 Jun 2007
Hoj
Yamaha Dt 125 Lc ypvs -86, Yamaha DT 125 mx -81, Fiddy 110cc -06, Speedwaycykel Jawa 500cc -06
Välkommen!
Hoppas du får kortet snart :D

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
TTR, NSR
Det är kul att köra motorcykel, annars skulle inte så många göra det :)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...