Från ktm 640 sm -01 till en 640 E -02!!!

*ERIXON*

"Med Lem"
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
TT600E.......
Var det någon större förändring från -01 till -02??? Digital mätare kom -03 va?? Blir en silver svart det är den jag har nu oxo. Nån som har en bild på en sån och den färgen och en -02a?

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Tror de fipplade lite med kopplingen samt någe annat med vevstaken, typ lagringen eller någe :va Jag shoppade en -02a så då hade man ju koll på det där men, man börjar nog bli gammal :död

Mr Z skrev:
Var det någon större förändring från -01 till -02??? Digital mätare kom -03 va?? Blir en silver svart det är den jag har nu oxo. Nån som har en bild på en sån och den färgen och en -02a?

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Vet ej om -02 enduro modellen hade samma typ av bromspump som -02 motard hade då den var rent av kass. Magura styret kom nog på -02 då -01 inte hade det. En sak gjorde de jäkligt bra på -02 var att man hade plattat till rambenet vid nedre oljefiltret för att kunna komma åt. Var lite bökigt att komma åt på -01. Kommer inte på nåt mer direkt nu men någon annan kanske vet nåt mer!

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Min duke. en -01 var tillplattad på :confused:

Jo, bromspumpen som var 13mm på -01 tog de bort till enduropumpen till- 02 men jag hade aldrig några problem med den iaf, satte dit beringer lixom :tummenupp

motardnisse skrev:
Vet ej om -02 enduro modellen hade samma typ av bromspump som -02 motard hade då den var rent av kass. Magura styret kom nog på -02 då -01 inte hade det. En sak gjorde de jäkligt bra på -02 var att man hade plattat till rambenet vid nedre oljefiltret för att kunna komma åt. Var lite bökigt att komma åt på -01. Kommer inte på nåt mer direkt nu men någon annan kanske vet nåt mer!

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Tom Byron skrev:
Min duke. en -01 var tillplattad på :confused:

Jo, bromspumpen som var 13mm på -01 tog de bort till enduropumpen till- 02 men jag hade aldrig några problem med den iaf, satte dit beringer lixom :tummenupp

:va jag får väl anta att duke var lite mer påkostad ang ram benet från början då.
Var avis på kollegan som hade magura styre på sin -02 medan jag hade ett vanligt fult kromat styre

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln