Kallt och jävligt? Hur länge var det kul?
Lätt värt resan i efterhand ju för då glömmer man det kalla och fokuserar på första resan med hojen. Hur är den?
Själv drog jag från skåne idag vid 10:30 o var i sthlm 5½ timme senare inkl lunchstopp. Var rädd att det skulle va kallt men med vinterjacka och solsken så var det inga problem. Gäller att vara hemma innan det blir mörkt.
Absolut. Så farligt var det inte nu i efterhand. Den är så mycket bättre än ER6n i mitt tycke.. Skönt att slippa vibrationerna men läskigt hur fartblind man kan bli.. Gäller att hålla gashanden i styr.
Ja, det är ju inte den mest inspirerande vägbiten heller.
Nötte den i somras, på väg hem från nürburgring. Fick till och med prata med polisen om att någon med svart hoj och sidoväskor hade kört alldeles herrejössesförfort. Lyckligtvis hade jag själv bara kört lite mellanmjölkigtförfort, något jag inte sa till polisen.
Gôtt att du kom hem, "and".
Själv stod jag 7,5 timma på E4 2 km nord Brahehus och väntade på skamkärra.
Fem hojar passerade norrgående från 15:30 på lördagen till 23.00 när det var lastat och klart.
En av dessa släppte av lite efter passage, tvekade - och slog på igen.
Det kan tidsmässigt ha varit du, faktiskt.
Kudos för det isf - jag behövde ingen hjälp, men det var skönt att höra att någon såg mig och funderade lite.
Fin kväll förövrigt: en del pilsnerbilar rullade norrut, 9 spritbussar med släpkärror kunde jag räkna till så länge det var ljust och en IBA-kompis avbröt däckkrängandet hemmavid och tog sig ut för att tjôta lite längs vägkanten. Stjärnklart och fint senare på kvällen.
Polisen tittade in en sväng också - kul när det händer något.
Många motorcyklister säger att det är dödstråkigt att köra motorväg i 7 timmar.
Kan meddela att det inte är så kul att sitta och titta på en heller...
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|