Frakt till England

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Jag överväger att skicka fyra fälgar till England för renovering. Uppskattar att de väger ca 40 kg tillsammans utan däck. Någon som har bra förslag på hur jag ska få tag i en eller två lådor som man kan packa in en 8" respektive 10" fälg i 18"? Gick in på en lokal däckfirma men de hade inga kartonger som passar. Fälgarna är förhållandevis värdefulla och svåra att ersätta om de skulle komma bort på vägen och jag vill givetvis att de ska komma fram i befintligt skick. Hur skulle ni paketera dem?

Är DHL och Schenker de bästa företagen att anlita? Vem är mest pålitlig av de två tro?
 

tommi

Guest
Om fälgarna är ovanliga och svåra att ersätta skulle jag packa dom i en vanlig europapall med skyddsemballage runt fälgarna,kartong eller liknande är stor skaderisk på.

Dhl eller dyligt tar inte emot pall från privatare har jag för mig iallafall,men skulle du känna nån på en firma med kundnummer och som anlitar bolaget i fråga ganska mycket så har dom rabatter på frakter och kanske kan du få skicka med deras kundnummer?

Pålitligheten är nog lika på de två du nämde du har ju ups,posten som alternativ kanske.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Tyvärr har jag inte de kontakterna vad jag vet som jag kan skicka en europapall genom. Bra förslag annars. Det borde vara en garanti att de kommer fram tillsammans.

Risken med separata lådor är ju att en fälg kommer på avvägar. Har själv varit med om att en fälg kom på avvägar som jag köpte nya för många år sedan. Slutade med att de fick skicka en helt ny fälg.

Nypriset på fälgarna jag tänkt skicka är löjligt högt om de ens går att få tag på och begagnade är de inte helt lätt att få tag i längre. Brukar röra sig om en del pengar när de byter ägare därav.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
varför skicka till england? knasig skada eller, superspecialister eller blir det billigare?

Fälgarna är inte skadade på något sätt. Däremot har de hängt med rätt många år och lacken har släppt på några ställen längst kanterna och centrumet. Dessutom börjar de oxidera vid ventilerna på någon av dem. Anledningen är att jag funderar på att skicka över dem till England är jag har hittat en firma som har ett grundmurat rykte om sig att göra riktigt bra jobb och dessutom specialiserat sig på att renovera den typen av fälgar jag har. Priset är bättre i England mest på grund av att pundet tappat mot kronan, men det är inte avgörande på något sätt. Frakten kommer antagligen att göra det dyrare i slutändan. Just frakten är ett osäkerhetsmoment jag inte riktigt gillar av förklarliga skäl.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top