Frakta hoj

Hornet_Nicke

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2003
Hoj
Husa 650
Jag har nästan köpt en hoj i Skövde och skulle behöva frakta upp den till Örnsköldsvik. Är det någon som har nåt tips på nån bra fraktfirma, ska ringa runt imorrn och kolla priser.

Skäggis

wiking-racing.com
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
CBR600 KXF250
Hornet_Nicke skrev:
Jag har nästan köpt en hoj i Skövde och skulle behöva frakta upp den till Örnsköldsvik. Är det någon som har nåt tips på nån bra fraktfirma, ska ringa runt imorrn och kolla priser.

Hyr släp!

Hornet_Nicke

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2003
Hoj
Husa 650
Men det är ju runt 70-80 mil och eftersom det är en enstånka på 600cc så kör jag den ogärna så långt, inge vidare komfort. Orkar inte heller åka ner och hämta den med skåpbil eftersom det rör sig om ca 150mil.

korpe

Medlem
Gick med
1 Dec 2003
Hoj
Hogtech
varför inte åka ner själv och ta den på en släpkärra :va fan det är ju dyrt med frakter eller det klart du kanske är jäkligt tät men du kan få mitt konto nr och sätta in lite pengar :tummenupp

Dweezil

hubba bubba
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
*såld*
Ahh..det är väl bara att köra.....

Beställde min hoj till Sverige (från Tyskland) och körde den "hem" till Irland...220 mil enkel resa...

Bör kanske tilläggas att hojen är/var en XT600e ´02 och hade 60 kg packning med mig......

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Jag och min far var upp till Östersund o köpte hoj, 120 mil T o R, tog den på hyrd släpkärra, det kostade 240 kr för en dag med släpkärran(OK/Q8) vi hade fullt med bensin när vi åkte fick tanka fullt 2 ggr, så ca 1250 kr för det totalt, plus en hel dag i anspråk från 06:00-23:15.

Man kan hyra kärror på OK/Q8 som man hyr här o lämnar där, men det var rätt dyrt 800 kronor, men då kan man åka tomme när man hämtar hojen o hämta kärran på närliggande mack som har det systemet.

Hornet_Nicke

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2003
Hoj
Husa 650
Det har löst sig, jag tar en firmabil (pickup) ner. Vi har bestämt att vi ska mötas i Västerås så det blir inte mer än 50 mil enkel väg att köra så det är inte så farligt.

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Hoj
Fido/Bulle
Hornet_Nicke skrev:
Det har löst sig, jag tar en firmabil (pickup) ner. Vi har bestämt att vi ska mötas i Västerås så det blir inte mer än 50 mil enkel väg att köra så det är inte så farligt.

Kan annars rekommendera möbelexpressen. Inte dyra.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln