Frakta motorcykel i sverige

Slajers

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2005
Ort
Alnö
Hoj
Yamaha R6
Är det nån som har skicka sin mc vid försäljning.
Isf vad har ni andvänt för företag då?
Vad kostade det?
 

EkiZ

Mekaniker!
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Älmhult
Hoj
Gixxer 2KK3
Vf ska man skicka hojjen om nån vill köpa den?
Dem borde ju komma och kolla på den och hämta den om dem vill ha den.
Jag hade aldrig skickat iväg min hojj iaf, dels för att man aldrig vet om "köparen" löser ut den och då är det DU som får stå för fraktkostnaden.
Eller att fraktföretaget "misshadlar" hojjen under frakten och då blir det du som oxå förlorar på det.

Det jag skulle vilja föreslå för dig är att du erbjuder dig att mötas kanske halvvägs eller nått och göra upp affären mellan 4 ögon.
Så gjorde jag iaf och det funkade skit bra.




Slajers skrev:
Är det nån som har skicka sin mc vid försäljning.
Isf vad har ni andvänt för företag då?
Vad kostade det?
 

raZorsharp

sharper than your razors
Gick med
24 Nov 2005
Ort
C:\Skåne\Klippan
Hoj
Söker 125a, pma
Nej, det låter lite dumt men är de nån man litar på/känner så är det väl en annan sak..

Jag vill gärna veta vad det kostar att frakta mc, inte för ja ska sälja men de kan va bra att veta.. :rolleyes:
 

EkiZ

Mekaniker!
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Älmhult
Hoj
Gixxer 2KK3
Ja det kan jag hålla med dig om, att känner man personen så kan man ju kanske lita på det med.
Jag har faktiskt ingen aning. Men några tusen kostar det säkert, så det är billigare att frakta den själv tror jag för då är man ju säker på att inga transportskador kan uppstå om man då inte klantar sig förstås :huvet


raZorsharp skrev:
Nej, det låter lite dumt men är de nån man litar på/känner så är det väl en annan sak..

Jag vill gärna veta vad det kostar att frakta mc, inte för ja ska sälja men de kan va bra att veta.. :rolleyes:
 

Migael

Hojlös
Gick med
11 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Inte förrens nästa säsong...
Några tusen kostar det knappast!!
Förresten jag såg en moppeannons nyligen, de va en kille som sålde en vanlig skooter och han kunde skicka den inom hela Sverige 1400. Dock så vet jag inte om han la på lite cash för att tjäna nått på själva frakten... Så där nånstans kanske?
Och så har jag läst ett antal ggr om folk som kan tågfrakta sina moppar för 350-400!
Inte för att moppe och mc är samma sak men det kanske gav dig en liten hjälp på vägen iaf...
 

6008pro

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
aprilia rs
Ktm'arn skrev:
Några tusen kostar det knappast!!
Förresten jag såg en moppeannons nyligen, de va en kille som sålde en vanlig skooter och han kunde skicka den inom hela Sverige 1400. Dock så vet jag inte om han la på lite cash för att tjäna nått på själva frakten... Så där nånstans kanske?
Och så har jag läst ett antal ggr om folk som kan tågfrakta sina moppar för 350-400!
Inte för att moppe och mc är samma sak men det kanske gav dig en liten hjälp på vägen iaf...

Varför inte ta och kolla direkt med www.bussgods.se eller kanske www.schenker.se, i stället för att få massa spekulationer som svar.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top