Frank Zappa

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Det är så att jag samlar på 2002 års japanutgåvor av remastrade Zappa-album i minivinylreplika. Allteftersom tiden går blir de svårare att få tag i, så jag tänkte höra om nån har något bra tips om vart jag ska leta. De får vara begagnade, men måste va kompletta med yttre och inre plastficka, eventella klistermärken, japanska texter osv.

Samtliga förutom följande skivor är aktuella (dessa har jag redan):

Freak out -66
We’re only in it for the money -68
Hot rats -69
The grand wazoo -72
Waka/Jawaka -72
Apostrophe -74
Bongo fury -75
One size fits all -75
Zoot allures -76
Studio tan -78
Joe’s garage act I -79
Joe’s garage act II & III -79
Sleep dirt -79
Orchestral favourites -79
You are what you is -81
Ship arriving too late… -82
Baby snakes -83
The man from utopia -83

Last edited:

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Hittade två till på ginza: "Joes garage acts 2 & 3 -79" och "Man from Utopia -83" :)

Då har jag bara... hmm... hur många som helst kvar.

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Hur många studioplattor har han gjort egentligen?? Måste ju vara runt 60st??

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Brutus skrev:
Hur många studioplattor har han gjort egentligen?? Måste ju vara runt 60st??
60 stämmer rätt bra, men då får man räkna in en del liveskivor och några blandningar mellan studio och live. Lägger man till bootlegs och efterutgivningar blir siffran stor...

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
mb skrev:
60 stämmer rätt bra, men då får man räkna in en del liveskivor och några blandningar mellan studio och live. Lägger man till bootlegs och efterutgivningar blir siffran stor...

Är det inkl. plattorna han gjorde med Captain Beefheart också då? Eller är det ytterligare fler??

Har dålig koll på Zappa, men det var en rätt skön lirare verkar det som.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
YES!! Hittade ett gäng till på harvest records i sundsvall. Synd bara att de var svinigt dyra och mitt konto nästan tomt...

Säg till om ni vet var man kan hitta fler :)

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Brutus skrev:
Är det inkl. plattorna han gjorde med Captain Beefheart också då? Eller är det ytterligare fler??
Jo, de får man väl räkna in då. Fast det är mest på hot rats, bongo fury och några efterutgivna historier som han är med och förstör sången bl.a. :näsblod

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Kommer ihåg när man knegade på Kungsholms och flyttade möbler åt folk. Hamnade hos en lirare som samlade på Zappa..han hade fyllt upp två flyttkartonger med plattor...skapligt tungt, men det var en imponerande samling.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
An3Azz skrev:
Alltså vad är en minivinylreplika?
Det är en exakt kopia av ursprungliga vinylfodralet, som är förminskad till cd-storlek. Finns med doors, emerson, lake & palmer, pink floyd, genesis, ac/dc m.fl. m.fl. Ofta är det samlingsobjekt som kommer ut i mindre utgåvor med extra påkostad ljudmixning.

DiscoDuck IV

Medlem
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
R1M -17
Angående Zappa

För ca 2 nätter sen kunde jag inte sova (måste ha en ursäkt), så jag tog några mackor och kolla på Miami Vice :gnissla .
Satt där och garva åt dem härliga kläderna och frisyrerna när avsnittets knarkkung dök upp.

Han hette Fuente och såg mycket bekant ut................de va Zappa :Bugar var efter det tvungen att se hela avsnittet.

Tacka vet jag A-Team.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
DiscoDuck IV skrev:
För ca 2 nätter sen kunde jag inte sova (måste ha en ursäkt), så jag tog några mackor och kolla på Miami Vice :gnissla .
Satt där och garva åt dem härliga kläderna och frisyrerna när avsnittets knarkkung dök upp.

Han hette Fuente och såg mycket bekant ut................de va Zappa :Bugar var efter det tvungen att se hela avsnittet.

Tacka vet jag A-Team.
Många som har svårt att tro att zappa var emot droger när de hör en del av hans verk för första gången :tomten

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år