Friåkare (taxi)

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
http://www.tv4play.se/nyheter/lokala_nyheter/stockholm?videoId=1.1570511 Hur pratar karn?

Edit: Jag kan inte se länken jag la upp... Hoppas ni kan?

Har tagit taxi från arlanda många ggr och skulle aldrig ta en fultaxi. Dom har ju sig själva att skylla. Räcker med att man blivit lurad av fultaxi från stan och hem när man plockat en på gatan som dessutom pyntar bilen så den ska va så lik taxi stockholm eller kurir, som möjligt.
Fler här som undviker fultaxi eller är det nån som har en god erfarenhet av dom?

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag skulle just starta en tråd om detta och det är så man mår illa att polisen låter dem göra så här sedan 12 timmar. Inte ett skit har de feta jävla svinen gjort, medan Abudlla och de andra svartarbetarna förstör för hederligt folk. Jag skall författa ett brev som jag skall skicka till varenda jävla kamel-taxifirma ikväll om vad jag tycker om dem, jävla parasiter, inte en krona har de betalat i skatt heller. :mad:

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Jävla svin.
Säkert någon som försvarar dom med typ "försöker bara tjäna pengar till familjen"
Monas väljare....:mad:

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Hoj
ett par trestycken...
Ja va ska man säga... Är det kanske nu man ska vara tyst och inte säga nåt kanske...?
Jävla kamel ryttare!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jävla svin.
Säkert någon som försvarar dom med typ "försöker bara tjäna pengar till familjen"
Monas väljare....:mad:

Jag har aldrig någonsin åkt med de där jävlarna, det lär inte ändras genom att de bedrvier terror mot sina medmänniskor
Mest stötande är snutjävlarnas brist på handlingsförmåga dock, skjut några så drar de nog. :fakta

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Tycker endast seriösa bolag borde få lov att vistas utanför flygplatser, tågstationer och andra viktiga knutpunkter.

Visserligen många år sedan, men jag blev riktigt blåst en gång i Malmö när jag steg av tågstationen och hade bråttom till ett möte. Kan säga att det inte förbättrade min bild av staden.

Finns säkert seriösa taxiåkare som inte är anknuten till de större bolagen, men så länge det finns mindre seriösa förare tycker jag de ska hållas borta.

Tänk en turist som precis har landat. Ska deras första erfarenhet av landet vara en riktig blåsning? De är perfekta offer.

A.C

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tenere 700
Jag har aldrig någonsin åkt med de där jävlarna, det lär inte ändras genom att de bedrvier terror mot sina medmänniskor
Mest stötande är snutjävlarnas brist på handlingsförmåga dock, skjut några så drar de nog. :fakta

Det roliga är ju att dom förstör för sig själva. Åkte förra året med tjejen från Årstaberg till Kungsholmen, med en bil som var väldigt lik taxi sthlm. Landade på 380 kr. Han blev helt vild när vi frågade om vi var i Tumba.

Kvax

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Hoj
En sån där dödsmaskin
Jag tar alltid fultaxi. Svart betalning, billigt och smidigt!

För vem vill betala ett överpris bara för att få lyxen att läsa SvD, sitta i en sprillans ny Mercedes och åka med en taxichaufför som råkar ha lite bättre yrkeserfarenheter?

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Fyfan va trött man blir!

För vem vill betala ett överpris bara för att få lyxen att läsa SvD, sitta i en sprillans ny Mercedes och åka med en taxichaufför som råkar ha lite bättre yrkeserfarenheter?

Har bara åkt riktigt fultaxi en gång, då stannade den jäveln både och handlade, försökte sälja "billigaste bästaste", ville byta telefonnummer och gjorde en U-sväng på E4an:gnissla

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Det roliga är ju att dom förstör för sig själva. Åkte förra året med tjejen från Årstaberg till Kungsholmen, med en bil som var väldigt lik taxi sthlm. Landade på 380 kr. Han blev helt vild när vi frågade om vi var i Tumba.

Liknande har hänt mig ett par ggr...

Med fultaxi menade jag alltså dom små bolagen som gör allt för att likna storbolagen så att folk hoppar in i tron om att det är just storbolaget bil. Problemet är bara att taxan blir grymt mycke mer i många fall.

Svarttaxi är något annat...

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Tycker endast seriösa bolag borde få lov att vistas utanför flygplatser, tågstationer och andra viktiga knutpunkter.

Visserligen många år sedan, men jag blev riktigt blåst en gång i Malmö när jag steg av tågstationen och hade bråttom till ett möte. Kan säga att det inte förbättrade min bild av staden.

Finns säkert seriösa taxiåkare som inte är anknuten till de större bolagen, men så länge det finns mindre seriösa förare tycker jag de ska hållas borta.

Tänk en turist som precis har landat. Ska deras första erfarenhet av landet vara en riktig blåsning? De är perfekta offer.

De är ena jävla svin, annars hade de fått ansluta sig till de seriösa växlarna. Stod i tidningen om hur de lurar turister genom att säga att summan är i Euro eller per person (!). Har själv jobbat på ett ställe som fick japanska gäster som betalade 1800kr från Arlanda till Kista.

Och snutten gör ingenting, stod i SvD att de skickat "dialogpoliser" :lol (Only in Sweden)

MikkE

Guest

Grejen är där att om polisen gör någonting så blir de väl dömda för övervåld eller något annat skit när de gör sitt jobb.

Nä, svarttaxi åker jag inte.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag skulle just starta en tråd om detta och det är så man mår illa att polisen låter dem göra så här sedan 12 timmar. Inte ett skit har de feta jävla svinen gjort, medan Abudlla och de andra svartarbetarna förstör för hederligt folk. Jag skall författa ett brev som jag skall skicka till varenda jävla kamel-taxifirma ikväll om vad jag tycker om dem, jävla parasiter, inte en krona har de betalat i skatt heller. :mad:

:rofl :rofl :rofl

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Terrorn vann, stockholmsnyheterna rapporterade nyss att strejken är avblåst för Luftfartsverket har gett med sig.
Nästa gång en företagare inte är nöjd med en myndighets leverantörspolicy är det tydligen bara att kidnappa några tusen oskyldiga svenskar, be snuten hålal käft och invänta (fler) allmosor.

Låt oss lista vilka bolag det är i den här röran, är det de där middle-management-firmorna typ Transfer, Airport Cab m.fl? Eller är det bara riktiga bluff-bilar, de som står och försöker le artigt och ropar "Hej, åk med mej" när man kommer ur femman? De jävlarna ska jag fan fräsa flygplansfradga på nästa gång, vilket är jävligt snart. :mad:

Nå, vilka bolag skall man maila?

Edit: :4skrika

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Terrorn vann, stockholmsnyheterna rapporterade nyss att strejken är avblåst för Luftfartsverket har gett med sig.

Är det de riktiga bluffarna som fått tillträde kommer de nog att sanera bort sig själva när klagomålen växer ska du se.

Synd att de ger med sig på den här typen av påtryckningar. Kan inte riktigt känna att det här var en seger för demokratin. Snarare lät man terrorn vinna. Tyvärr.

BadToy

www.assistancekaren.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R K6. Rattar även Nikon D3
Vi blev beordrade av polisen att flytta taxibilar dom blokerade med... Men det slutade med att dom slog på våra bärgare & hotade oss. Dom var som en skock apor...

Trist att polisen agerade så klent & inte bara bunta ihop dom & skicka dom därifrån...

Bifogat

• 20100325441.jpg
    20100325441.jpg
    234.4 KB · Visningar: 144
  • 20100325442.jpg
    20100325442.jpg
    239.8 KB · Visningar: 145

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Hoj
ett par trestycken...
Vi blev beordrade av polisen att flytta taxibilar dom blokerade med... Men det slutade med att dom slog på våra bärgare & hotade oss. Dom var som en skock apor...

Trist att polisen agerade så klent & inte bara bunta ihop dom & skicka dom därifrån...

Det har blivit en riktig djurpark på arlanda! Fyfan...

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.

ja, varför inte ta dit en buss och trycka in dom i och köra dom till uppsala eller nått så kan dom ta en fultaxi själva tillbaka och lösa ut sina bilar för en bra slant... Då är det inte lika kul nästa gång dom tänkt blokera och sabba för alla...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Det är ju bara att hoppas att ni har gott minne när en alfahanne nästa gång står med haveri. Att de tar till våld så snart de inte får som de vill, ja det har man sett i några hundra exempel förr så det förvånar mig inte alls.

Du har inte funderat på att kontakta media i den frågan, det är väl ändå ganska anmärkningsvärt om de inte rapporterar om våldet som förekom i en händelse de annars flitigt bjäbbade om i tolv timmar?

Syndikalisterna, AFA's fackförbund, dök upp såg jag också, tro fan att det gick hett till.

Nej som sagt, skjut några (eller passa på att skicka hem dem när de ändå är vid terminalen) så blir det ordnung igen. :)

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring