Frikopplade inte

lbs76

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2012
Hoj
1989; Yamaha TZR 125, 1999; Yamaha XJ 600 S
Hej! Startade igår upp en Suzuki 1200 Bandit som stått still i alldeles för många år. När den långt om länge startat tryckte jag in kopplingshandstaget (cykeln stod på backen och jag satt på), sedan lagar i ettan. Motorn tvärdog. Första tanken var att lamellerna klibbat, men det visade sig att den hydrauliska kopplingen inte hade någon vätska att jobba med. Fyllde därefter på med ny vätska och luktade, sedan frikopplade cykeln. Så här i efterhand har jag blivit nojig över om jag haft itu något... Är det möjligt eller lådorna håller för denna behandling? Har någon råkat göra samma tabbe?

silad

dalis
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
1984, Yamaha, FJ1100, XRV 750.
Vad luktade det?
Funkar allt så är det OK...vad hade du tänkt göra....riva växellådan för att kolla ifall att...?
Nä om allt låter och funkar som det ska så drar du in kopplingen lägger i en växel och kör iväg, nojiga tankar låter du ligga kvar bakom dig.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Min originallåda i Banditen tål iaf ca 340 hästar så lite misshandel på lätt förhöjd tomgång tål den definitivt. Den luftades för övrigt för första gången på 8 år nu i veckan!

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...