Hur gaffelbenet komprimeras, dvs "längs gaffelbensvinkeln"Mäts det vertikalt eller längs gaffelbensvinkeln?
Det kan ju omöjligt vara en diskussion som pöbeln (a.k.a anhängare av ground trail) kan vinna?Nu verkar ju inte TS vara en anhängare av gängse branschtermer, men jag skulle nog hävda att ”front wheel travel” och ”rear wheel travel” avser respektive hjuls slaglängd vertikalt mot marken. Alltså vad som händer vid däckets kontaktyta.
Till skillnad från ”front fork travel” och ”shock absorber travel”. Ungefär så som en del grälar om vilket försprång som är det rätta, ”real trail” eller ”ground trail”.
Det kan ju omöjligt vara en diskussion som pöbeln (a.k.a anhängare av ground trail) kan vinna?
Cosinus.Båda har sin plats i chassiedynamiken, trots att skillnaden bara är en enkel multiplikation med sinus av en vinkel...
Det är trångt som f-n på mellanhojen, så de 11 mm som skiljer mellan mätmetoderna, kan vara skillnaden mellan himmel och helvete.Vad skall du få ut av infon?
Det är trångt som f-n på mellanhojen, så de 11 mm som skiljer mellan mätmetoderna, kan vara skillnaden mellan himmel och helvete.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |