Frukt i mat. King eller kass?

Frukt i mat. King eller kass?

• Antal röstningar
    0

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Vi blev att prata om detta på fikat och åsikterna var ganska delade.

Själv gillar jag frukt-bröd och ananas på pizza.
Andra vid bordet tyckte definitivt inte frukt och mat skall blandas.
Kass-tyckarna sa att jag var i klar minoritet.
Så jag tänkte naturligtvis få svar på denna viktiga fråga här på SH, denna demografiska mittpunkt. :)

Vad tycker ni? King eller kass? :confused:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Annanas på pizza går ju ner. Hur sjukt jag än tyckte att det lät och verkade så är numera banan på radhustacos, givet. (= skal, färs, kryddmixpåse, burksalsa). Ibland kan man ju t.o.m nostalgitrippa med en flygande jacob även om det var väldigt länge sedan.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Annanas på pizza går ju ner. Hur sjukt jag än tyckte att det lät och verkade så är numera banan på radhustacos, givet. (= skal, färs, kryddmixpåse, burksalsa). Ibland kan man ju t.o.m nostalgitrippa med en flygande jacob även om det var väldigt länge sedan.

Hörde om banan i tacos första ggn idag.
Tom jag e skeptisk där men får nog lov att testa. :)

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Ananas och banan på pizza är ju skitgott. Banan i mat är gott, brukar även ha äpple i en del grytor, jordnötter (som förvisso inte är vare sig frukt eller nöt) i många kycklingrätter, apelsin slinker med i en del maträtter också.
Kan man ha tomater i maten så kan man ju ha frukt också, sistnämnda smakar ju åtminstone gott och är samtidigt inte världens varmaste material som just tomat är.

Så självklart kan man ha frukt i maten. Och i sallader har jag gärna äpple dessutom, blir bra mycket godare då.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Har ätit en "Big-Kahula" burgare på Big Daddys i Perstorp. :)
Räknas det?

Ja

Kan man ha tomater i maten så kan man ju ha frukt också, sistnämnda smakar ju åtminstone gott och är samtidigt inte världens varmaste material som just tomat är.

Intressant är att tomatens släkting, potatisen, gör det näst varmaste materialet, potatismos.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Ananas och banan på pizza är ju skitgott. Banan i mat är gott, brukar även ha äpple i en del grytor, jordnötter (som förvisso inte är vare sig frukt eller nöt) i många kycklingrätter, apelsin slinker med i en del maträtter också.

Så självklart kan man ha frukt i maten. Och i sallader har jag gärna äpple dessutom, blir bra mycket godare då.

Varken ananas, banan eller äpple är frukter.
I övrigt håller jag med.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Hörde om banan i tacos första ggn idag.
Tom jag e skeptisk där men får nog lov att testa. :)

Kombinationen kryddmix-salt färs, stark, mellansyrlig burksalsa och söt banan funkar bättre än man kan tro.
Jag skulle däremot aldrig förstöra "äkta" texmex-käk med banan utan det är just Santa Maria & Old El Paso-varianterna vi pratar om nu...

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Intressant är att tomatens släkting, potatisen, gör det näst varmaste materialet, potatismos.

Precis, det är en komplott!! Eller konspiration, jag kommer inte ihåg. Men tänk dig då ett TOMATMOS! Det måste ju kunna bli nästa stora energikälla, bye bye olja licksom!

Varken ananas, banan eller äpple är frukter.
I övrigt håller jag med.

Nehe. Och vad är de då :3freak Banan är en frukt och inte en ört som många verkar tro. Däremot är det frukten från en ört. Ananas är något liknande, där det vi äter kommer från själva Ananasen. Alltså ananasfrukten är det vi egentligen äter, inte ananasen. Äpple är definitivt en frukt.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Precis, det är en komplott!! Eller konspiration, jag kommer inte ihåg. Men tänk dig då ett TOMATMOS! Det måste ju kunna bli nästa stora energikälla, bye bye olja licksom!

Nehe. Och vad är de då :3freak Banan är en frukt och inte en ört som många verkar tro. Däremot är det frukten från en ört. Ananas är något liknande, där det vi äter kommer från själva Ananasen. Alltså ananasfrukten är det vi egentligen äter, inte ananasen. Äpple är definitivt en frukt.

Banan är ett bär (inte bananträdet, det är en ört), Ananas är ett fruktförband, äpple är en skenfrukt.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Kött = Mat

Frukt & Grönt = tillbehör

Tillbehör i maten kan va gott, ananas ingår inte i den kategorin. Ananas är gott i bakverk dock, men jag äter inte bakverk för jag ska bli fittare än fittast. Men när jag inte var en fitta då åt jag bakverk, och då var ananas gott, men inte i mat.

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
De har citronklyftor, apelsinklyftor och annat skit på toast skagen lokalt. Jättefin utöver den jävla frukten.

Frukt är för barn och efterrätter. Vuxna äter majonäs och bröd och rapar ljudligt.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark

Rena kompotten på min ära.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...