Full fart i Majorna

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Sitter och softar framför TV:n och funderar på att gå och lägga mig när jag hör en dov duns och det distinkta ljudet av glas som krossas. Dirrekt börjar även ett larm att tjuta. Lite groggy (höll precis på att somna i soffan), så börjar man titta ut genom fönstret men inga bilar står och blinkar. Hmm, vafan kan detta nu va då. Efter ca 30 sekunder har hjärnan kommit upp såpass i varv att man kan börja tänka. Det är inget billarm, det är ett inbrottslarm.
Ut på balkongen och tittar ner. Jovist, det är nån jävel som kastat in en sto sten i förnstret på Cafét i bottenvåningen. Slår 112 och på 10 minuter blankt så kommer två polisbilar och fyra poliser hoppar ut.

Summa sumarum, ett krossat fönster (låter dyrt), en person som sprang därifrån utan att ens göra en ansats att sno något (inget signalement), en förstörd kvällssömn för den gode grannen ovanpå (that´s me).

Frågan som kvarstår: hur jävla dum i huvudet får man va som kvartersligist.
Mänsklighetens förmåga till idioti upphör aldrig att förvåna.

gladh

Coola Ola

Guest
hehehe, ja, det händer en del i majorna helt klart :rolleyes: i somras var det värsta biljakten precis utanför mitt fönster, tre polisbilar som jagade nån galning i full karriär mellan husen. var ju bara att sticka ut huvudet genom fönstret så hade man första klassens hollywoodaction på första parkett :D

sen var det nån alkis som trillade o slog upp hela ansiktet så att blodet bokstavligen forsade längs en avrinningsränna från ett stuprör på trottoaren. lite läskigt faktiskt men det var inte så illa som det såg ut som tur var.

"de e gött o leva här i min del av stan" som Robertson skulle ha uttryckt det :tummenupp

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Coola Ola skrev:
"de e gött o leva här i min del av stan" som Robertson skulle ha uttryckt det :tummenupp

Ja, sen har vi ju killen som sprängde handen av sig när han försökte aptera en bilbomb. Eller för den delen två rån mot 7-11 på mariaplan. Samt killen som de hittade död i en bil borta vid Argos-klubbstuga. Allt inom loppet av en och en halv månad.

Det börjar helt enkelt rocka i Majorna.

gladh

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Kanske dags att nån tar på sig ansvaret och rensar upp i träsket :näsblod

Tar du på dig det denna gången Gladh? :D

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
gladh skrev:
Ja, sen har vi ju killen som sprängde handen av sig när han försökte aptera en bilbomb. Eller för den delen två rån mot 7-11 på mariaplan. Samt killen som de hittade död i en bil borta vid Argos-klubbstuga. Allt inom loppet av en och en halv månad.

Det börjar helt enkelt rocka i Majorna.

gladh

Ähh, det är ju hippt att bo i majorna har jag hört! Grattis, Gladh, du är inne!

Du vet att Masthugget finns för den riktiga arbetarklassen!

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Hmm... jag det börjar kännas som om det inte bara är lite skit ungar som håller på och busar :rolleyes:

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
hållundan skrev:
Fan, är du säker på att det inte är gamlestan du bor i? ;)

:banana

Nää, Gamlestan e lugnt nu. Jag har ju flyttat
:D

Sista halvåret jag bodde där så tog polisen tag i O.G. och dess kombatanter så nu är det rätt ok där. Men det var rätt bra drag ett tag på kvällarna, skottlossning på krogen varje lördag, handgranatkastning i videobutiken och allmänt slagsmål.

Vid en husransakan hos en flickvän till en av O.G. så hittade visst polisen tillräckligt med C4, handgranater och militära skjutvapen för att starta ett mindre krig. Det hade hon tydligen gömt i garderoben.

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
HanneZ skrev:

O.G= Original Gangsters. "Kriminellt invandrargäng" Enligt ryktet så ligger dom bakom lejonparten av det vapenrelaterade våldet här i byn.

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
gladh skrev:
Frågan som kvarstår: hur jävla dum i huvudet får man va som kvartersligist.

Tro mig, det där var en smart kille. 1) han använde en sten för att paja fönstret (inte handen) 2) han sprang därifrån

marjorna, the place to be.... :rofl

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
sharpedge skrev:
Och jag trodde B-sjön var drabbat :hihi
B-sjön är ju rena rama turistorten isf :tungan

Bodde ute i B-sjön i ett års tid mellan 94-95. Jag hade aldrig några problem med brotslighet eller hot över huvud taget. Visst såg man att det dealades här och där, men allt hörlls på en lugn nivå.
Majorna är nog stället med mest hårdrock hittills. Förra året var det nån som ville prova sin domkraft på mitt bygellås till hojen. Kul att komma ut på morgonen för att ta viffern till jobbet och upptäcka att det är en sönderbruten domkraft fastkört i bygellåset. Snåla tjuvjävlar som inte har vett att köpa sig bättre grejer :hihi jag trodde det var meningen att låset skulle gå sönder.

Förövrigt har det väl varit skottlossning på Mariaplan vid åtminstone två tillfällen sen årsskiftet. Jag gissar att OG har filial i stadsdelen.

gladh

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
t-rex skrev:
Ähh, det är ju hippt att bo i majorna har jag hört! Grattis, Gladh, du är inne!

Du vet att Masthugget finns för den riktiga arbetarklassen!

Majorna är såååååå jäkla hippt och inne så du skulle bara veta. Masthugget, bah, en dålig ursäkt till tragisk bebyggnad.
Uppenbarligen är Majorna på väg in i en sk. yupiifieringsfas. Med Göteborgs mått mätt så är Kal o Ada på väg att flytta till någon annan stadsdel.
I och med att det finns så gott som bara ettor och tvåor i lägenhetsväg så tenederar barnfamiljer att sticka härifrån. Kvar blir bara singlar, och ny-sambos.

Men vad bryr jag mig om det :rolleyes:

stekar-gladh

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
gladh skrev:
Bodde ute i B-sjön i ett års tid mellan 94-95. Jag hade aldrig några problem med brotslighet eller hot över huvud taget. Visst såg man att det dealades här och där, men allt hörlls på en lugn nivå.
Majorna är nog stället med mest hårdrock hittills. Förra året var det nån som ville prova sin domkraft på mitt bygellås till hojen. Kul att komma ut på morgonen för att ta viffern till jobbet och upptäcka att det är en sönderbruten domkraft fastkört i bygellåset. Snåla tjuvjävlar som inte har vett att köpa sig bättre grejer :hihi jag trodde det var meningen att låset skulle gå sönder.

Förövrigt har det väl varit skottlossning på Mariaplan vid åtminstone två tillfällen sen årsskiftet. Jag gissar att OG har filial i stadsdelen.

gladh
Bott där i 3 år nu och jag tycker det är rätt lugnt... Go luft och fin natur.
Sen att man blir kallad svennefitta av en liten arabslyngel som precis blivit av med sina blöjor är en annan sak... :D

Hade gärna bott kvar här om det inte var så att det var så långt till jobbet :(

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
gladh skrev:
Majorna är såååååå jäkla hippt och inne så du skulle bara veta. Masthugget, bah, en dålig ursäkt till tragisk bebyggnad.
...

Jeje, vi sitter där på vårt berg och tittar ner på kreti och pleti i majorna med sina inrutade existenser! Du är välkommen upp på en bit grillat djur och en back sprit!

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
t-rex skrev:
Jeje, vi sitter där på vårt berg och tittar ner på kreti och pleti i majorna med sina inrutade existenser! Du är välkommen upp på en bit grillat djur och en back sprit!

En back sprit säger man inte nej till, om jag dessutom får köra över djuret själv så är saken "biff" :hihi

gladh

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...