Fulmekare i Stockholm?

Spakapan

Medlem
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
-08 Honda CBR1000RR, Suzuki RM250
Nu börjar jag bli helt vansinnig på att hålla efter hojen som innerstadsbo.

För er som bor i villa är det en smal sak att göra ett oljebyte eller liknande. Att göra det på gatan i stan eller att i olika omgångar köra till någon kompis med dunkar och verktyg blir man skitless på.

Att lämna in enklare servicejobb på märkesverkstad känns bara fel så om någon kan tipsa om någon oberoende hojverkstad i stockholmsområdet vore jag tacksam. Jag vore ännu lyckligare om någon forummedlem kunde tänka sig att sköta servicar mot skälig ersättning.

De servicesaker jag syftar på är oljebyte, byta drivpaket, kränga något däck (enduro), etc. Bara standardsaker som blir ett helvete när man glömt ett verktyg och måste lämna allt och gå ett kvarter för att sedan komma tillbaka till gatan där tanter med hundar samlats och sopbilarna står och tutar i örat på en.

Hojen i fråga är en KTM 625 så någon doktorsexamen krävs ej.

Baztard

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2009
Hoj
Triumph Speedtona 955i -00
Kan kirra smågrejjer i garaget, Söder om söder dock, ner mot Nynäshamn till.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Hade garage tidigare och nu bor jag mer centralt och har inget garage, jävligt frustrerande :(

Spakapan

Medlem
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
Skönt att tråden spårat ur fullständigt i vanlig ordning! Jag tackar Lindquist för hjälpen och imponeras för övrigt av herren med smörjbrygga i vardagsrummet. Nu ska jag bara kränga lite däck på grushojen och njuta av umgänget med grannskapets alla hundägare och lösdrivare i största allmänhet.

Spakapan

Medlem
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
Bumpar skamlöst min egen tråd då jag fortfarande har behov av att packa om en framgaffel. Jag har hugg på garage långt bort men det blir bättre än inget så snart slipper jag förnedringen att stå på gatan som en hemlös med skramlade påsar och smutsiga vantar. :) Är det någon som kan rekommendera någon som kan lösa ett sådant ärende? Jag har lite svårt att fråga kring enduroslingorna då jag i nuläget troligen kommer att få tacoformad fälg bara jag kommer i närheten av en sådan.

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Vill du o kan du byta själv så kan du få låna mitt garage gratis!

Bumpar skamlöst min egen tråd då jag fortfarande har behov av att packa om en framgaffel. Jag har hugg på garage långt bort men det blir bättre än inget så snart slipper jag förnedringen att stå på gatan som en hemlös med skramlade påsar och smutsiga vantar. :) Är det någon som kan rekommendera någon som kan lösa ett sådant ärende? Jag har lite svårt att fråga kring enduroslingorna då jag i nuläget troligen kommer att få tacoformad fälg bara jag kommer i närheten av en sådan.

Spakapan

Medlem
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
Tackar ödmjukast för erbjudandet att låna garaget. Det är sällan smärtfritt att mecka gamla prylar så iom att jag inte rivit i gaffeln förut är jag rädd att jag fastnar halvvägs och blir stående i ditt garage. ;) Det ska nog lösa sig och i den här sommarvärmen är det skönt med en ursäkt att hålla sig borta från slitiga endurospår.

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Ett tips annars är Helahojen som ligger på Högbergsgatan.
Eller så kan man köra ner i ett allmänt garage (p-hus) och fixa det som ska med hjälp av en vän eller två.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati