Funderar du/ni på ERF 2007?

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
Jag söker förare från Stockholms området till hela ERF-serien.

Tanken är att köra lite av budget racing…. ca 3-3500:- / förare & race.
Hojen är en Gixxer 1000 -02 med -03:ans motor. Väl utrustad med reservdelar.

Kostnad att köpa in sig på 1/3 av hojen är ca 13´000:-

Pm:a för mer info.
www.maberacing.info

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Kanske borde lägga till att det är B-serien som gäller.

RR:Benny skrev:
2640609 Jag söker förare från Stockholms området till hela ERF-serien.

Tanken är att köra lite av budget racing…. ca 3-3500:- / förare & race.
Hojen är en Gixxer 1000 -02 med -03:ans motor. Väl utrustad med reservdelar.

Kostnad att köpa in sig på 1/3 av hojen är ca 13´000:-

Pm:a för mer info.
www.maberacing.info

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Att bli så snabb att man kan åka ifrån dom där irriterande 600:a på Sviesta:D

Närå... Att vara skadefri och ha så roligt man bara kan. Men självklart ska vi göra vårt bästa med så snabba tankningar, däck/förarbyte vi klarar av.

Mycket racing för pengen ska det bli!

-06 kom vi 15:e totalt med 2 ubersnabba A-förare, klarar vi samma sak i B serien -07 är jag nöjd.

björn.e skrev:
2642061 hmmmm....vad är målsättningen.

björn

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
2642069 Att bli så snabb att man kan åka ifrån dom där irriterande 600:a på Sviesta:D

Närå... Att vara skadefri och ha så roligt man bara kan. Men självklart ska vi göra vårt bästa med så snabba tankningar, däck/förarbyte vi klarar av.

Mycket racing för pengen ska det bli!

-06 kom vi 15:e totalt med 2 ubersnabba A-förare, klarar vi samma sak i B serien -07 är jag nöjd.

fan det där är ju lite intressant, är det först 13k sen 3-3.5 per räjs? Vidare är det inte helt säkert att jag kan vara med alla räjsen ställer det till det?

björn

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Hojen kostar ca 40.000 uppsatt för ERF. (ca 13'000:- x3)
Tanken är att man ska "köpa" in sig på 1/3.
Dvs. vill man åka på en träning/bandag... så är det bara att ta med hojen, du äger ju 1 tredjedel.

Vurpar man under tävling delas kostnaden 50% / 25% / 25%
(vurpar man under träning står man för allt själv)

Kan man inte vara med på nått race, måste teamet hitta en reservförare eller köra på 2 st förare. (vilket inte är omöjligt om racen är 5 timmar)

Dock finns det en regel som säger att man får vara max 4 förare per säsong.

Racen kostar ca 2500 - 2700:- i anmälningsavgift. 2 bakdäck & 1 framdäck ca 3500:- olja, filter, soppa både till racet & till banan, bromsbackar, mat till meckar. mm. Enl. min budget hamnar man på ca 3-3500:- / race.

-06 var det 15 min kval och 2x60min race/förare + / - några minuter beroende på tankningar, gulflagg mm. -07 vet jag inte om B-racen kommer att vara 5 eller 6 timmar.

Rejält med racetid med andra ord. Man är BRA slut efterråt.

//
Benny

björn.e skrev:
2642081 fan det där är ju lite intressant, är det först 13k sen 3-3.5 per räjs? Vidare är det inte helt säkert att jag kan vara med alla räjsen ställer det till det?

björn

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
Vi har fyra man per hoj så vi kanske kan låna ut reserv vid behov.. Snabba är dom allihopa så om det krisar så tror jag inte dom säger nej om det innebär att dom får en körning..

Hoppas ni hittar fler förare för det är som sagt såhär ERF ska vara.. "FOR FUN" :tummenupp

Ballou

300 pounds of heavenly joy
Gick med
30 Apr 2004
Hoj
CBR600RR -08
B-SERIEN! Vem ska nu #16 ha ljugarbänk med :confused: Kan du inte följa med upp i A-serien snälla :pannkyss. Jag vill ha möjlighet att köra om dig åtminstone en gång nu när vi bytt upp oss till en 1000cc och kan köra på lika villkor :D Du vet att det finns körsuget folk i Kalmar, en del kraschbenägna och en del mindre kraschbenägna :gnissla (detta lär jag få äta upp)
2642035 Kanske borde lägga till att det är B-serien som gäller.

MC Doktorn

Guest
Jag har $ men är långsam :D men annars är väl ERF ett bra alternativ för en gammal gubbe som mig :tummenupp

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Muhahaha.... Visst kommer jag att sakna er !!
Vem vet, kanske B-serien inte blir av.

Vi kan ju alltid skrapa kåpor på Sviesta...:pannkyss

Ballou skrev:
2642929 B-SERIEN! Vem ska nu #16 ha ljugarbänk med :confused: Kan du inte följa med upp i A-serien snälla :pannkyss. Jag vill ha möjlighet att köra om dig åtminstone en gång nu när vi bytt upp oss till en 1000cc och kan köra på lika villkor :D Du vet att det finns körsuget folk i Kalmar, en del kraschbenägna och en del mindre kraschbenägna :gnissla (detta lär jag få äta upp)

[/QUOTE]Synd att man måste ha kondition för det där...[/QUOTE]

Din kondition är det väl inget fel på??
(annars är det ju bara att sätta igång å träna!!)
Hojen är ju lika som du körde i sommras.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
2642069 -06 kom vi 15:e totalt med 2 ubersnabba A-förare, klarar vi samma sak i B serien -07 är jag nöjd.
Å där sprack det för min del :( Nog för att jag är sugen på att börja tävla, å då just ERF, å det där lät inte SÅ farligt, men ni vill nog inte ha med en bromskloss i teamet.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
gixxermf skrev:
2642979 Synd att man måste ha kondition för det där...
Kondition är överskattat, envishet och få hjärnceller kompenserar det mesta.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
2654883 Ironi eller inte....
Det krävs en viss typ av racer... för ett lyckat ERF.
Det beror oxo på vilken målsättning man har i teamet, kör man For Fun eller siktar man på pallplats i A-serien, givetvis så är kondition, snabbhet, uthållighet något som man aldrig kan få för mycket av, att hitta förare som har råd att betala för sig, inte kör över sin egen begränsning samt funkar socialt med teamet är inte helt lätt.

Flatslide

Ny medlem
Gick med
22 May 2004
Hoj
R1, Crf å CB 750
GSXR1100R skrev:
2655376 Det beror oxo på vilken målsättning man har i teamet, kör man For Fun eller siktar man på pallplats i A-serien, givetvis så är kondition, snabbhet, uthållighet något som man aldrig kan få för mycket av, att hitta förare som har råd att betala för sig, inte kör över sin egen begränsning samt funkar socialt med teamet är inte helt lätt.

:felämne fö´låt Benny

Måste det vara det ena eller det andra med "for fun"? Kan man inte både sikta högt och ha jävligt kul samtidigt?

Ibland känns det som om man inte får sikta högt inom ERF för då har man automatiskt förlorat "for fun". Eller att man vill köra A-serien för då har man helt plötsligt blivit seriös och har förlorat allt "for fun".

Jag vet inte hur det kommer att gå nästa säsong men vi siktar på att ta oss uppåt i resultatlistorna men samtidig ha minst lika roligt eller roligare.

/Henke #16 ERF

Letar posör glas till GSXR 1000:)

Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
klart man funderar

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Du har rätt... som vanligt.

Visst går det att sikta högt, även om man inte är bland dom snabbaste inom RR.
Det har bl.a GSX1100R skrivit lite roligt matematik om här:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=141857&goto=newpost

Å självklart kan man ha lika roligt även då....

Flatslide skrev:
2656090 :felämne fö´låt Benny
Måste det vara det ena eller det andra med "for fun"? Kan man inte både sikta högt och ha jävligt kul samtidigt?
/Henke #16 ERF

sir Urban

Inte riktigt som jag borde på nåt sätt
Gick med
16 May 2004
Hoj
R1 - 04 Raceversion
Ballou skrev:
2642929 B-SERIEN! Vem ska nu #16 ha ljugarbänk med :confused: Kan du inte följa med upp i A-serien snälla :pannkyss. Jag vill ha möjlighet att köra om dig åtminstone en gång nu när vi bytt upp oss till en 1000cc och kan köra på lika villkor :D Du vet att det finns körsuget folk i Kalmar, en del kraschbenägna och en del mindre kraschbenägna :gnissla (detta lär jag få äta upp)

Exakt vilka du syftade på i det där inlägget vet nog bara du, Gud samt alla andra som var på Anderstorp.

Då Benny är ett stort fans av de talang(fulla) från kalmar köper han sig garanterat en Vip plats i deras tält även om han inte kör samma serie :tummenupp

Klart du kan kör om Benny eller hur, jag tror tom du redan gjort det på Mantorp? Du vet då Benny testade hjälmar på samma sätt som undertecknad gjorde på andra banor.

Hoppas du hittar det du söker Benny =)

/Urban

Flatslide

Ny medlem
Gick med
22 May 2004
Hoj
R1, Crf å CB 750
sir Urban skrev:
2656159 Exakt vilka du syftade på i det där inlägget vet nog bara du, Gud samt alla andra som var på Anderstorp.

Då Benny är ett stort fans av de talang(fulla) från kalmar köper han sig garanterat en Vip plats i deras tält även om han inte kör samma serie :tummenupp

Klart du kan kör om Benny eller hur, jag tror tom du redan gjort det på Mantorp? Du vet då Benny testade hjälmar på samma sätt som undertecknad gjorde på andra banor.

Hoppas du hittar det du söker Benny =)

/Urban

:rofl :rofl :rofl

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...