Funderar du på att köpa en helt ny cykel, vad ska du leta efter?

shaillyrand

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2022
Hoj
BMV ADV
Tjena, inte riktigt nöjd med min Ducati och rätt sugen på att byta in den mot en ny Tracer https://omegle.website/ 9 GT.
Under tiden jag funderar på om det är värt 159'.. https://cpstest.uno/ Hur fungerar det ens? Vad ska man tänka på när man köper ny emot firma?

Last edited:

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag bytte in min Ducati mot en MT-09 för några månader sen. Jag berättade vad jag hade och hur det var med service osv och talade om vad jag ville ha. Då sa han att han ville ha en hög pengar av mig plus min mc. Då gjorde vi så. Jag kom dit med min cykel nån vecka senare och fick med mig en ny hem.

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Hoj
FZ1N-07. Sålda: FJR1300AE-14, R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
1) Vad för modell och årsmodell har du nu? Finns en del olika Ducatimodeller som ger olika svar.
2) Spendera en dag eller två att tvätta, putsa och ta bort kontamineringar från gatan som tjära mm. Bra första intryck är viktigt vid inbyte...
3) Samla ihop alla originaldelar som du (ska) har liggandes hemma om du bytt ut mot aftermarket mm.
4) Kolla blocketpriser. Tänk på att ett inbyte hos en handlare alltid kommer ligga en del under marknadsvärde. De måste ju gå med vinst. En Ducce hos en Yamahahandlare kan ta lång tid att sälja så krasst kan du räkna med lågt bud.
5) Se till att ha alla dokument i ordning som servicebok, fräscha däck, och drivpaket.

När du är redo för affär så åk in med hojen. Inte kl. 11:55, fem minuter innan lunch utan tidig förmiddag eller eftermiddag efter 14. Då är det oftast få folk i butik och du har större chans att tala för din sak och få bra med hjälp.

Lycka till!

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...