funderar på att byta ner mig rejält...

Bullten

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Hoj
Ch Racing 05(såld) SV 650
Nu är det som så att aprilian börjar kännas i plånboken och passar inte riktigt mig längre..

funderar starkt på att införskaffa mig en xt x då den är så läskigt mycket billigare i drift. enda problemet för mig är egentligen ljudet på xt;n då den låter så jävla fult me orginal rör. behöver jag köpa ett nytt avgassystem eller räcker det med att byta ljuddämparn och slänga på ett öppet luftfilter:confused: trimrören ger ju inget pulver men sitter det nå skit innuti orginalröret som decibeldödare eller något?

Yalouque

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2007
Hoj
Suzuki VX800
Tänker du på bränsle- och försäkringskostnader så är den såklart billigare, men liksom på en bil är inte bränslet hela kostnaden... Värdeminskningen är den största förlusten, och den blir nog svår att tjäna in... Ju tidigare du byter ett fordon dessto dyrare blir det...

Bullten

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Hoj
bränsle och olje kostnaderna är inga probs men försäkringen går på 3000 halvår för trafik för mig och sen så är det alla jävla slitdelarna som behövs bytas hela tiden på prilian. jag har snart pungat ut lite över 5 lax på den och jag har kört en halv säsong(inte ens vurpat ju:D ) . meka kan jag så jag slipper lämna den till verkstad hela tiden men jag har ingen inkomst därför väljer jag xt framför aprilia. xt är ju i princip bara olja, ventil justering och byte av andra slitdelar som behövs under service mao billigare:)

Bullten

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Hoj
haha precis samma sak på rgf som på en aprilia bara det att rgf; en är äldre :p ne men back to topic ingen som känenr att dem vill dela med sig av ett vettigt svar ? någon som vet vart man kan få tag på ett avgassystem då? hemsida ? butik?

Bullten

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Hoj
aa snackade med bror som jobbar på meko och dem är återförsäljare av remus så det blir ett rör därifrån ::tungan

Bullten

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Hoj
nej inte en derbi, över min döda kropp:tungan ne men jag jobbar ibland på en cykel/moppe affär och dem har en derbi 125 ståendes men jag tycker faktiskt att den ser inte lika smäcker ut som xt. xt ser kralligare ut när man tar bort b'g läppen o fixa led lampa bak o lite skit :D

Hankish

n00b
Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Yamaha DT125R -88
Om du har tillgång till material, svets och kunskap..

Bygg ett eget Avgasrör, Då kan du få det att låta Riktigt mysigt :tummenupp

-WANTED-

Gick med
10 Apr 2007
Hoj
R1, crf 450
nej inte en derbi, över min döda kropp:tungan ne men jag jobbar ibland på en cykel/moppe affär och dem har en derbi 125 ståendes men jag tycker faktiskt att den ser inte lika smäcker ut som xt. xt ser kralligare ut när man tar bort b'g läppen o fixa led lampa bak o lite skit :D

CH har väl samma motor som xt:n och ser enligt mig mycket bättre ut. Jag hade helt klart valt CH:n.

Bullten

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Hoj
japp hade oxå lätt valt ch före xt men det är jävligt ont om dem på blocket tyvärr =/ ch är ruggigt snygg men somsagt finns ett fåtal att välja på i hela sverige

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
XT är ju lite halvsmå också, men du provkör väl innan du köper?

Alternativt kan du ju köpa en TZR/NSR/GPR
De är inte lika servicekrävande som en RS, inte lika snabba heller men snabbare än XT

Annars har du ju DT också, går att komma ner till 0,3 på lv-körning och behöver knappt nå service (tror iofs det är samma motor i TZR och GPR, men körstilen på en "sport"hoj skiljer ibland)

Bullten

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Hoj
jaor jag testkör innan jag köper men har inriktat mig just på xt för det är ju en 4taktare med ganska trevlig motorkaraktär, nackdelen är ju att den är slö men det kan jag leva med :p har ju redan testat på rs :) hade gärna haft kvar den om jag hade haft lite mer deglars tillhands :D

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
jaor jag testkör innan jag köper men har inriktat mig just på xt för det är ju en 4taktare med ganska trevlig motorkaraktär, nackdelen är ju att den är slö men det kan jag leva med :p har ju redan testat på rs :) hade gärna haft kvar den om jag hade haft lite mer deglars tillhands :D

Nej där kan jag itne hålla med dig, den är långt ifrån trevlig... snarare jobbig. Den drar ca 2 sek sen är det inte speciellt mycket att hurra för.

Bullten

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Hoj
ja men det är ju att den är seg.. redan påpekat det men den har ju fortfarande en bra motorkaraktär bortsett från de monstorösa 12hp::D

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept