Hightower skrev:
Kan ngn ge ngr tips för att få zx9´an lite rappare

, jag har kastat in ett dynojet kit på den och ställt in den mot sittande helsystem!
Nu skall den nog drevas, jag funderar på dreva bak och ha kvar orginal fram.
Rätt tänk? Jag vill inte ha ngn turbo eller sånt..
Kan ngn tipsa om bra drev. Skall lägga om hela drivpaketet till våren.
Tornet
Standard för att få lite effekt till låg kostnad är ju att dela topp packningen.
Den är uppbyggd i 3 skikt.
Ta bort mittenskiktet och använg kopparpasta på spray som lim på alla sidor.
Dra ihop och vipps har du fått en komp ökning till kostnad av lite kopparpasta!
Bänkning av hojen med inställning är ju att rekomendera.
Där brukar många hästar hitta hem efter att ha latat sig i nått utrymme i motorn!
Drevning.
1 kugg mindre fram brukar ge samma som 2 mer i bak.
Så en kombniation av 1 ner fram 2 upp bak brukar ge önskad effekt.
Sen så beror det på vad du har tänkt dig för effektökning / Kostnad...
Det går att spåra ur hur mycket som helst...
Recept på ett par till hästar är: Portning och plastning av kanaler 8-10000:-
Kammar av värre modell med tillhörande hårdare fjädrar (inte lättare som data snubben skrev

) kanske 7000:-
Ställbara drev till dessa för optimering typ 1500:-
Borrning av motorn med värre kolvar....Kanske 8000:-
Tändförställare...2000:- ?
Keihin cr39 mm förgasare (nu när dom gamla har fått Dynojet och liksom gjort sitt) Beggade för 6-7000:-
Men det är ju inte ett måste att gör allt detta...
Att splitta packningen och börja med det är ju alltid en start...
Och det finns beggat att hitta som har mycket kvar att ge.
ReDan skrev:
en lätt portning av toppen och lite lättare fjädrar till ventilerna + lite lättare
och högre komprimerande kolvar. Vevstakarna självklart också lättas.
Sedan tar du och ser till att avgassytemet är så öppen som möjligt + bänka allt
så det är optimalt : )
Ingen turbo sa du va?
Sluta inte på ditt dagjobb för att börja trimma hojjar...
