Funderar på att köpa Ducati Monster men behöver hjälp

doppsko

Danne
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Ducati Monster S4
Gammal tråd men jag kan uppdatera med 2008 års priser. En Monster S4 -01 kostar mellan 8000-9000kr för 2000mil/varannat år service på Ducati Stockholm.

Det är ju rätt mycket..

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Gammal tråd men jag kan uppdatera med 2008 års priser. En Monster S4 -01 kostar mellan 8000-9000kr för 2000mil/varannat år service på Ducati Stockholm.

Det är ju rätt mycket..

Det är rätt saftigt faktiskt men jag är ganska säker på att det finns bättre ställen som fixar det billigare. Fast S4:an är 4-ventilare väl? Det blir ju ungefär dubbelt så mycket jobb som på en två-ventilare... ;)

Byta kamremmarna kan säkert nån på forumet hjälpa till med, det är ingen raketforskning men ventilerna är knepiga.

doppsko

Danne
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Ducati Monster S4
Det är rätt saftigt faktiskt men jag är ganska säker på att det finns bättre ställen som fixar det billigare. Fast S4:an är 4-ventilare väl? Det blir ju ungefär dubbelt så mycket jobb som på en två-ventilare... ;)

Byta kamremmarna kan säkert nån på forumet hjälpa till med, det är ingen raketforskning men ventilerna är knepiga.

Snackade med motorcenter i Gävle de tar 3500kr för jobbet plus material. Lär hamna betydligt lägre än Ducati Stockholms pris.

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Ducati Stockholm får 5 poäng av 5 möjliga av mig.....

Verkstan möjligen men det finns ett par säljare som är ena jävla slappskallar...faktum är att jag valde att INTE köpa en Ducce pga just det när jag shoppade nytt 04: man fick jaga gubbarna där för att få en vettig offert, de hade inte en aaaaaning om leveranstiden, sen hade de inga demohojar för provkörning (i maj månad :va )... "du vet, de flesta som åker Ducati vet ju vad de vill så de behöver inte provköra"....:huvet :huvet Nä, det där la jag ned.

Synd för hojarna är fina.

sportbike

Guest
Försvarar ingen,men ibland får ingen veta när hojarna ska dyka upp.
Dom bara står där en morgon.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...