Funderar på en ER6 eller en XJ6

gurrkan

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2012
Hoj
Ingen än
Jag är strax över 1.90. Kommer jag åka bekvämt? Dessa har väl ganska låg sadelhöjd för att passa korta personer också.

Finns det några andra långa där ute som kör ER6 eller XJ6?

MaudF

Liten, grön o elak!
Gick med
4 Jul 2009
Hoj
Kawasaki er-6f ABS -08, ZX6-RR -05, Ninja 650 2019
Provsitt båda och ja de är tämligen låga så vi tjejer brukar kunna nå ner. Till Er6an finns det en tjockare sadel för att få höjd, i alla fall på de äldre modellerna. Har inte så bra koll på XJ6. Googla och kolla in på tillbehörsmaterial för hojarna så ser du om det finns förhöjande sadlar för båda.

Detox

Guest
Jag är 1.90 cm och letar själv efter ny hoj. Har provkört Suzuki SFV650A Gladius, Yamaha XJ6n och Kawasaki ER-6n. Min favorit är Gladiusen p.g.a. en fantastisk motor och växellåda. Sittkomforten är också riktigt bra. Hur bra den är i längden är dock svårt att avgöra då jag bara har kört hojarna i ca 30 min var.

Kawasaki har tyvärr stylat om ER-6:an för 2012 så numera ser den ut som en Transformers. Gillar inte alls designen jämfört med 2011:an. Annars en mycket trevlig hoj att köra.

Överraskande nog så gillar jag faktiskt också Yamahan trots motorn som varvar högt, över 1500 varv mer än Gladiusen vid motorvägsfart, samt att man måste hålla varvet uppe för att det ska hända något. Något trött motor under 7000 varv.

Provkör så mycket olika hojar som möjligt innan du bestämmer dig, det är mitt tips.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras