Funderare

FeJ

Längtar tills mellankort
Gick med
3 Sep 2005
Hoj
Harley Heritage
Funderar på att sälja dt 125 nu till våren. Men har samtidigt tänkt på att köpa en WSM.

Dels för att den är jävligt fräck.
För att jag gillar glida runt.
Billig att ha och köra.
Driftsäker pålitlig.
Fint ljud.

Är jag dum i huvudet som gör detta?
Fyller 18 i november men asså tänkt sälja den precis innan jag fyller ungefär. Men tycker den är så jevla häftig. Hjälp mig snälla. Och bomba på med information m.m. Har redan läst om Paddes inlägg för 1000 gången.

:confused: :confused:

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Jag skulle satsat på mellan mc och börjat övningsköra (även köra själv om man nu vill det) DÅ kommer du vara TUFF istället för att ha en sketen 125a. Jag kommer nog göra så i alla fall.

FeJ

Längtar tills mellankort
Gick med
3 Sep 2005
Hoj
Harley Heritage
ska ha bil så mcn får venta till jag har jobb iaf :D. Hjälp mig med WSM:en nu :tungan

FeJ

Längtar tills mellankort
Gick med
3 Sep 2005
Hoj
Harley Heritage
mm funderar på de din hoj ligger 2 mil härifrån. Så får prata mer med pappa om detta. Men den är fräck det får ni erkänna och jag är puts bög :D
Svanen skrev:

FeJ

Längtar tills mellankort
Gick med
3 Sep 2005
Hoj
Harley Heritage
aa men tänkt att köpa en eller att eventuellt byta in min. Vet inte får höra men dem är jävligt intressanta och man har bara 125 en gång jue :rolleyes:

Hegg

Livsnjutare
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
Yamaha R1 -07
Slipbert skrev:
Funderar på att sälja dt 125 nu till våren. Men har samtidigt tänkt på att köpa en WSM.

Dels för att den är jävligt fräck.
För att jag gillar glida runt.
Billig att ha och köra.
Driftsäker pålitlig.
Fint ljud.

Är jag dum i huvudet som gör detta?
Fyller 18 i november men asså tänkt sälja den precis innan jag fyller ungefär. Men tycker den är så jevla häftig. Hjälp mig snälla. Och bomba på med information m.m. Har redan läst om Paddes inlägg för 1000 gången.

:confused: :confused:

är också inne på en sån här med dem blå eloxerade fälgarna , :banana , men en fråga främst till padde . Är ute efter att köra lite bakhjulet å sånt skojj och undrar om man kan gasa å koppla lite så man får upp den lr man måste rycka ? , toppfart skulle va runt 105 - 110 enligt din hoj i hbg , dem skulle även få in nån slags 150 cc som skulle göra att dem fick bra drag i motorn me en ny förgasre =) mvh

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
Slipbert skrev:
aa men tänkt att köpa en eller att eventuellt byta in min. Vet inte får höra men dem är jävligt intressanta och man har bara 125 en gång jue :rolleyes:

Exakt.

Jag skulle byta in direkt om jag fick en schysst deal.
Räkna inte med att få superbra pris bara, dom vet oftast vad grejorna kostar.

WSMen får du nog sålt ganska lätt senare, enda nackdelen är 4T, om man nu väljer att se det som en nackdel. Det enda som inte blir bättre är ju effekten.

Men du kan nog skrämma den lite iallafall. Effektsystem gör ju alltid lite.

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
RyXze skrev:
Du själv kanske, som har en dt själv?
Dom som föredrar dt har väll en dt själv och aldrig kört en wsm, tror jag iaf..

dt finns de en motor i de gör de väll knappt i wsm:en för de är väll en sån där som padde har? hade kanske (15hk?)

RyXze

Nyberg
Gick med
28 Nov 2005
Hoj
2014 KTM Duke 690
Mr Helmut skrev:
dt finns de en motor i de gör de väll knappt i wsm:en för de är väll en sån där som padde har? hade kanske (15hk?)

En motor finns det i varenda motorcykel vad jag vet, men jag vet inte alls mycket om hojar än :) ..

Det jag sa var att dom som har dt säger att dt är bättre (gäller absolut inte bara dom som har dt, så missförstå mig inte nu Wargen och alla ni andra, vill INTE vara otrevlig, ni förstår?), trots att dom aldrig provat en WSM, jag vet att en dt har mycket mer effekt men det här gäller i allmänhet också, folk påstår att deras egna hojar är bättre, trots att dom aldrig testat nån annan motorcykel, då är det bättre att vara tyst tycker jag, eller säga, tyvärr jag kan inte jämföra eftersom jag aldrig provat den..
Dessutom så är 15 hk det lagliga för 125:a :rolleyes:
Men förstår ni/du vad jag menar?

Jag vill inte alls vara otrevlig eller nåt sånt, tänkte bara säga det här..

Last edited:

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Wargen skrev:
Fatta hur många mer som föredrar dt :va

Fatta vad du är fel ute :D

Lite konstigt att det tog mig nån vecka att sälja min WSM och några månader att sälja NSRén som var i toppskick. Känns som folk inte vill ha 2-takt längre överhuvudtaget när man kollar på hur många som har problem med att sälja sina 2-taktare.

(till användaren som frågade om wsmén) Japp den går bra att gasa lite med och koppla upp, dock får du köra duktigt sakta. Den är ganska slö ja, typ 90-100km/h på toppen.

En liten kort recension från mig är: köper man wsmén bör man göra det för att leka med, den är rikigt rolig att ligga och enbart leka runt på parkeringar osv med, att köra långt tex pendla, klart den är driftsäker, MEN man är lite som en kloss på vägen ibland tex på 90 vägar när den inte riktigt orkar så snabbt alltid.

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
RyXze skrev:
En motor finns det i varenda motorcykel vad jag vet, men jag vet inte alls mycket om hojar än :) ..

Det jag sa var att dom som har dt säger att dt är bättre (gäller absolut inte bara dom som har dt, så missförstå mig inte nu Wargen och alla ni andra, vill INTE vara otrevlig, ni förstår?), trots att dom aldrig provat en WSM, jag vet att en dt har mycket mer effekt men det här gäller i allmänhet också, folk påstår att deras egna hojar är bättre, trots att dom aldrig testat nån annan motorcykel, då är det bättre att vara tyst tycker jag, eller säga, tyvärr jag kan inte jämföra eftersom jag aldrig provat den..
Dessutom så är 15 hk det lagliga för 125:a :rolleyes:
Men förstår ni/du vad jag menar?

Jag vill inte alls vara otrevlig eller nåt sånt, tänkte bara säga det här..

det jag ville säga var att jag tror ändå inerst inne att man kan ha roligare med en dt

vem kör laglig 125a?

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Mr Helmut skrev:
det jag ville säga var att jag tror ändå inerst inne att man kan ha roligare med en dt

vem kör laglig 125a?

Nja, jag kör dock hellre en wsm än en dt. Wsmén är ju stabil på bakhjulet, 2-taktare och deras ketchup effekter går ju knappt att leka med mer än i skogen, vilket också kan vara kul. Men inte med SM :D.

Hojjen

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
ktm125exc sixdays sm kittad, doma effekt
Padde skrev:
Nja, jag kör dock hellre en wsm än en dt. Wsmén är ju stabil på bakhjulet, 2-taktare och deras ketchup effekter går ju knappt att leka med mer än i skogen, vilket också kan vara kul. Men inte med SM :D.

klart 2 taktar funkar att leka med och köra på bakan...handlar ju om erfarenhet... men en dt ksk inte kommer i förstahandsval i det fallet :va ... :brinnerup :)

EDIT: enligt mig iaf , sen vad ni andra tycker e en annan sak :tummenupp

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Hojjen skrev:
klart 2 taktar funkar att leka med och köra på bakan...handlar ju om erfarenhet... men en dt ksk inte kommer i förstahandsval i det fallet :va ... :brinnerup :)

EDIT: enligt mig iaf , sen vad ni andra tycker e en annan sak :tummenupp

Öhh? Jag vet också att det går bra att köra på bakhjulet med 2-taktare, har kört cross och lekt en del på bana också :tummenupp , inget jag påstod heller, MEN du har en helt annan stabilitet i en 4-taktare oftast än i en 2 taktare, effekten kommer pang på 2-taktare. Varför tror du större delen av dom som stuntar på 125cc i tex. amerika använder sig av TTR osv? :)

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...