Funderingar ang oljebyte ktm660

Sotevispen

Ny medlem
Gick med
9 May 2005
Ort
Karlsrona
Hoj
-06 Ktm Superduke
Håller på att bli knäpp över ett oljebyte... :confused: Tittade i min spareparts manual för jag skulle byta olja och filter... Men kan inte hitta något artikel nr på det stora bilfiltret.. men därimot finns det två pappers filter enl. den, så vilket av dom ska det vara... Sedan såg jag att man skulle hälla 1,3 liter i motorn och 0,6 i ramen men längst bak står det att den totala oljemänden är 2,1 liter så var ska dom andra 2 deciliterna vara?? :confused:
Tacksam för hjälp..
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Sotevispen skrev:
Håller på att bli knäpp över ett oljebyte... :confused: Tittade i min spareparts manual för jag skulle byta olja och filter... Men kan inte hitta något artikel nr på det stora bilfiltret.. men därimot finns det två pappers filter enl. den, så vilket av dom ska det vara... Sedan såg jag att man skulle hälla 1,3 liter i motorn och 0,6 i ramen men längst bak står det att den totala oljemänden är 2,1 liter så var ska dom andra 2 deciliterna vara?? :confused:
Tacksam för hjälp..

Du har bara 2st filter på 660, antingen den årsmodellen som bara har pappersfilter "microfilter" eller den årsmodellen med med ett microfilter samt det utvändiga filtret "bilfilter" Vilken hoj har du????

Tänk på allt utrymmet i filtren tar plats också om du undrade över de där 2dl!
 

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
Sotevispen skrev:
Håller på att bli knäpp över ett oljebyte... :confused: Tittade i min spareparts manual för jag skulle byta olja och filter... Men kan inte hitta något artikel nr på det stora bilfiltret.. men därimot finns det två pappers filter enl. den, så vilket av dom ska det vara... Sedan såg jag att man skulle hälla 1,3 liter i motorn och 0,6 i ramen men längst bak står det att den totala oljemänden är 2,1 liter så var ska dom andra 2 deciliterna vara?? :confused:
Tacksam för hjälp..


58038005100 Oil filter long 69:-
58338045000 Skrew type filter 165:- (fan var det så dyrt!! :va )

Du fyller ju tex bilfiltret med en del olja när du monterar...
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Glöm inte å lufta oljesystemet, då får du i några dl mer...
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Sotevispen skrev:
Sedan såg jag att man skulle hälla 1,3 liter i motorn och 0,6 i ramen men längst bak står det att den totala oljemänden är 2,1 liter så var ska dom andra 2 deciliterna vara?? :confused:
Tacksam för hjälp..

Står det inte i manualen att du börjar med att fylla i de där mängderna olja (1,3 + 0,6), luftar oljesystemet och sedan fyller på i motorn tills oljenivån i nivåglaset är korrekt? Jag har för mig att det står något sådant...

//Eric
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
När jag bytte hällde jag i 1,9l och det funkar alldeles utmärkt, precis lagom mycket olja i hojen nu. Om du häller i för mycket olja kan den spotta ut det via luftburken över bakhjul och sving om du kör på bakhjulet.
Ladda hem KTM-manualerna via lellesmc.se, där finns alla spareparts-nummer.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top