Funderingar kring garanti och service

Tino

Medlem
Gick med
4 Sep 2012
Hoj
BMW S1000R -17
Min hoj är inne på tredje säsongen nu och har rullat 1 500 mil. Nästa service intervall är 2 400 mil vilket är ett bra bit bort och inget som kommer ske denna säsong. Min förra service var 1 200 mila servicen som gjordes i juni förra året.

Min uppfattning är att jag då behöver göra en årlig service. Det känns lite konstig att göra en service nu när hojen bara har rullat 300 mil och sedan stått still i garaget.

Jag vet dock att jag behöver byta bakdäcket nu och min tanke är att göra den årliga servicen samtidigt för att slippa lämna in hojen två gånger, alternativet är att göra det om ett par månader iaf.

Så som jag ser det har jag inte direkt något val, eller tänker jag helt fel :va

SinneD

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2012
Hoj
2013 Ducati Streetfighter 848 och 1987 Yamaha FZR1000
hur lång garanti har du? 2 år så är det väl försent?

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Beroende på märke så ska det servas inom 12 månader hos en del eller innan nästa år är slut hos några andra. . . . Kolla med din ÅF. :)

Gick med
19 Feb 2013
Hoj
Riskokare
Antar att det bara är oljebyte och sånt tjafs? Många verkstäder brukar ha "grundläggande-service-inför-vintern-erbjudande" på höstkanten, i mina trakter kostar dessa strax under tusenlappen och är likvärdig med en "liten service" som normalt kostar mig drygt det dubbla.

Tino

Medlem
Gick med
4 Sep 2012
Hoj
BMW S1000R -17
hur lång garanti har du? 2 år så är det väl försent?
Honda har 5 år.

Beroende på märke så ska det servas inom 12 månader hos en del eller innan nästa år är slut hos några andra. . . . Kolla med din ÅF. :)
Detta skulle leda till att jag skulle göra servicen i slutet av säsongen istället för början. Tänkvärt att undersöka.

Antar att det bara är oljebyte och sånt tjafs? Många verkstäder brukar ha "grundläggande-service-inför-vintern-erbjudande" på höstkanten, i mina trakter kostar dessa strax under tusenlappen och är likvärdig med en "liten service" som normalt kostar mig drygt det dubbla.
Yepp har fått ett pris på 1 600 för servicen.

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
2009 Honda CBR600RR
På Honda ska olja och oljefilter bytas vid angivet miltal eller var tolfte månad, det som infaller först. De kommer att kräva bevis på detta om du skulle behöva använda deras 5-åriga motorgaranti.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin