Fungerande GPS larm/spårsändare?

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Jodå har gjort sökningar. Jodå hittade ett par länkar här på SH men ingen som igentligen kan svara på ett par enkla frågor. Fungerar dom? Hur kan man installera något som kräver fri sikt upp i himlen för att få signal från sateliterna men samtidigt så osynligt att om nån snor hojen att dom inte bara drar av den och slänger iväg den.....det är ju en sak att fråga företagen, en helt annan att fråga folk som använt sig av grejorna.

Jag hittade ett som inte kommit ut ännu och därför inte var på detta företagets hemsida men som ska vara för fast installation och där man monterar GPS antennen dolt men med sikt och huvudenheten under te,x sadlen och batterispänning genom MC batteriet med 48h backup standby och 10h sändningstid, precis vad jag söker men min fråga är finns det fler och är det någon som någonsin behövt använda sitt eget liknande system och vet hur väl det fungerar?

http://www.securitysweden.com/shop.php
som jag förstod det är detta samma larm (bilden) men det för fast installation har en lös GPS antenn som man sätter på ett lämpligt ställe. Det handburna och det fasta går bägge att köra via 12v batteri.

Posta gärna fler tips om fungerande prylar, personligen söker jag bara saker som inte kostar en massa varje månad.

Bifogat

• gpstracker.jpg
    gpstracker.jpg
    84.9 KB · Visningar: 283

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Tackar Badger. Har du testat den själv? E ute efter folks egna uppfattningar om produkterna. Tillverkarna själva kommer ju alltid hävda att just deras funkar bättre än andras eller att dom är jätte bra! :)

Dark_Messenger

Guest
Kolla på sportcam.se. De har nån slags variant också.

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Tackar Badger. Har du testat den själv? E ute efter folks egna uppfattningar om produkterna. Tillverkarna själva kommer ju alltid hävda att just deras funkar bättre än andras eller att dom är jätte bra! :)

Nope, men testat via tomtom(navigatorer) inte ren tracker. och det funkar.

Här var ett gruppköp nyligen http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=191129 med bra pris.
Jag skulle vilja veta hur det fungerar i praktiken, om någon hunnit testa?
Är iaf intresserad av ett jag också...

Billigt!
Gillar specen.
Skickar sms ifall det rör på sig.
Senast kända position rapporteras
mm.
Samt, fan va liten den var.:tummenupp

Schnellfahren

Medlem
Gick med
15 Jan 2007
Hoj
Sunbeam -63,Honda Dominator -91, Honda SP1.......Meanstreak..*host*
Jag kör med globalsat TR-151.. JAg har den dold under cutsen därbak (ingen dyna, bara plast) och det fungerar utmärkt. Dock är det värre att komma ihåg att den där är aktiverad än att minnas ett skivbromslås om man nu har ett sådant....och det interna batteriet i den orkar bara ca 8-12 timmar.

JAg använder den som:

tracker
rörelselarm - när någon tar i hojen så börjar den skicka ut signal om sin position till förvalda telnummer (SMS) antalet "skakningar är inställbart"

Man kan även sms:a skiten och fråga var hojen befinner sig just nu, samt så har den omgivningsmonitorering med inbyggd mik som kan slås på med hjälp av sms.

Vid stöld av hojen där man kan påvisa att trackern har skickat ut signal så sker det även en självriskeliminering från FB, och det var den funktionen jag var ute efter mest eftersom jag hatar att åka med 8kg lås när jag är ute.

Last edited:

robert77

Ny medlem
Gick med
12 May 2005
Hoj
KTM 990 Adventure R
Jag har precis börjat sälja spårsändare

Den jag säljer är till för att montera in i fordon.
Det enda att den behöver GSM-mottagning
Om man "frågar" vart den är så svara den med den senaste positionen som den kände.
Trackern har olika in o ut gångar så man kan styra olika funktioner, tex motorn, centrallåset m.m.

Bifogat

• avl.jpg
    avl.jpg
    127.6 KB · Visningar: 299
Last edited:

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Jag har precis börjat sälja spårsändare

Den jag säljer är till för att montera in i fordon.
Det enda att den behöver GSM-mottagning
Om man "frågar" vart den är så svara den med den senaste positionen som den kände.
Trackern har olika in o ut gångar så man kan styra olika funktioner, tex motorn, centrallåset m.m.

Kostar ?

Asdum

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2008
Hoj
en MC
I nyaste numret av "M3" testar dom flera olika system. Testade produkter är: Surv X66, Tramigo T22, Itrace I1, SBX-3 Minitracker, Geopoint. Det är ganska intressant läsning om du är på g att skaffa en tracker.

Last edited:

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
Här var ett gruppköp nyligen http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=191129 med bra pris.
Jag skulle vilja veta hur det fungerar i praktiken, om någon hunnit testa?
Är iaf intresserad av ett jag också...

Det är den trackern jag skrev om. Den kommer snart som en fast monterbar tracker som ska vara bättre just till fordon där det kan vara svårt att gömma en tracker men samtidigt ha bra sikt mot sateliterna. Den nya versionen kommer ha en gps antenn på sladd som du monterar på något bra ställe och kan montera huvudenheten mer svåråtkommligt tex under en sadel eller än bättre under tanken och inte behöva undra över om mottagningen funkar.
Skulle man sedan ändå rycka antennen så fortsätter ändå gsm funktionen att sända vilket gör det möjligt att triangulera trackers position, svårare men inte omöjligt att hitta då heller.

Asdum

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2008
Hoj
en MC
Fortfarande bara ett utlåtande om funktion. Måste vara någon mer som hunnit testa...

se tidigare inlägg :tummenupp

"I nyaste numret av "M3" testar dom flera olika system. Testade produkter är: Surv X66, Tramigo T22, Itrace I1, SBX-3 Minitracker, Geopoint. Det är ganska intressant läsning om du är på g att skaffa en tracker"

robert77

Ny medlem
Gick med
12 May 2005
Hoj
KTM 990 Adventure R

2500:-

Det är den trackern jag skrev om. Den kommer snart som en fast monterbar tracker som ska vara bättre just till fordon där det kan vara svårt att gömma en tracker men samtidigt ha bra sikt mot sateliterna. Den nya versionen kommer ha en gps antenn på sladd som du monterar på något bra ställe och kan montera huvudenheten mer svåråtkommligt tex under en sadel eller än bättre under tanken och inte behöva undra över om mottagningen funkar.
Skulle man sedan ändå rycka antennen så fortsätter ändå gsm funktionen att sända vilket gör det möjligt att triangulera trackers position, svårare men inte omöjligt att hitta då heller.

AVL har antenn både för gps och gsm.
Redan om man skakar på hojen så kan ett sms gå iväg eller om den lämnar ett område (parkeringplats eller liknande)så larmar den.
Man kan sätta hastighetslarm som larmar om man kör för fort.
Kopplar man in motorn så kan man stänga av hojen
om de klipper av strömsladden till spåraren så larmar den (intern batteri)

Finns att få till ett abonnemang som kostar 40kr/mån (som man kan använda) som bara funkar för detta ändamål, kontaktkort funkar men om det inte laddas varje år så slutar det att funka, eller om pengarna är slut lagom till stölden så kan den inte larma

ZiggeHoj

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2008
Hoj
Suzuki GSX-R 1000
har själv en gps tracker som jag köpte på www.securitysweden.com den nya versionen ligger ute på deras hemsida nu, tog två flugor i en smäll för jag köpte gsm hemlarm / villalarm som jag har i garaget nu med fungerar klockrent.

gps trackern är där ingen månads kostnad på överhuvud taget så däröfr nappade jag, har inte hittat någon annan till det priset utan månadsavgift.

Mvh Cigge

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
Hur funkar kommunikationen? GSM antar jag? då har du ju en avgift

får en årsavgift eftersom ett kontantkort måste laddas varje år för att inte upphöra. Men det kan man väl leva med.... :) 100 spänn om året

RC

-
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
-
Tycker 2500:- är lite mycket, 1000-1500:- känns vettigare. Man skulle hakat på gruppköpet. Får hoppas det blir ett till:)

Madly

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2007
Hoj
Suzuki
får en årsavgift eftersom ett kontantkort måste laddas varje år för att inte upphöra. Men det kan man väl leva med.... :) 100 spänn om året

Kontant kort okey, men vad händer om kontant kortet tar/är slut? :va

Tycker 2500:- är lite mycket, 1000-1500:- känns vettigare. Man skulle hakat på gruppköpet. Får hoppas det blir ett till:)

Ett grupp köp skulle nog vara intressant :tummenupp

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...