Fungerar "no cut" krashpuckar...

zorn

gixxk1
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Mora
Hoj
GSXR 1000
Jag funderar på om "no cut" kraschpuckar fungerar (skyddar) lika bra som de som man måste göra hål i kåpan gör? Har sett bilder på att "no cut" puckarna kan vrida sig och göra stora skador på kåporna.

Är inte direkt sugen på att göra ett hål i min kåpa men om det är det bästa så vad gör man...

Någon som kan rekommendera bra "no cut" kraschpuckar till min GSXR 1000 -01 som inte vrider sig och gör skador på kåporna?
 

Heens

Ny medlem
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Mora
Hoj
Honda CBR 954
Kraschpuckar

Tjenare!

Jo,dom fungerar perfekt. Men av egen erfarenhet som jag har hört så ta en extra koll å se att du borrar rätt.... :huvet

Annars kan det bli en sådan har grej.... :va


Ha det bra å hoppas tipset var bra..... :tuttar


zorn skrev:
1898413 Jag funderar på om "no cut" kraschpuckar fungerar (skyddar) lika bra som de som man måste göra hål i kåpan gör? Har sett bilder på att "no cut" puckarna kan vrida sig och göra stora skador på kåporna.

Är inte direkt sugen på att göra ett hål i min kåpa men om det är det bästa så vad gör man...

Någon som kan rekommendera bra "no cut" kraschpuckar till min GSXR 1000 -01 som inte vrider sig och gör skador på kåporna?
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Beror helt och hållet på hur dom är utformade. Kolla mera på konstruktionen/fästet, än på det faktum att du måste såga i kåpan eller inte....

Jag har haft både sk. "no-cut" puckar, och "vanliga" som var vikt sig vid krasher. Nu har jag precis köpt ett set med "no-cut" från Champ Industries som verkar sjukt mycket stabilare än något annat jag nånsin provat...
 

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
ZX-10R
Mina no-cut som jag hade på ZX-10:an när jag highsidade i ca 90 fungerade alldeles utmärkt. Alu-plattan som själva pucken sitter på böjde sig lite, men pucken gjorde ändå sitt jobb. Det var trots allt en ganska våldsam krasch så det gick ändå åt en del plast och så, men både ram och motor fick inte en skråma! Utifrån mina erfarenheter kan bara rekommendera konstruktionen.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top