Fy f*n vad vidrigt

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sthlm/Tyresö
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Åkte för en tim sen förbi Eurostore i länna, när jag ser en massa folk som står vid diket... tänkte: undrar vad dom tittar på? Ser sen en hjälm... där i diket ligger en Mc förare, till synes helt livlös och en bit därifrån ligger en kraschad och lerig...tror det var en CBR 600... FY FAN vad dåligt man mår efter att ha sett nåt sånt här :(
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Hemskt :( Sådant får en verkligen att tänka efter, livet är bra skört. Hoppas han klarade sig.
 
Last edited:

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
dendär korsningen är livsfarlig. där är det många som varit nära att råka ut för grejjer. hoppas det gick någorlunda bra denhär gången också. :(
 

NeO

Krash Kungen!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-Haninge
Hoj
Yamaha R6 -01 R.I.P
Passerade där me flickan, dom höll att fixera nacken på en mc åkare.... Såg inte kul ut!

Hoppas dom bli bra!

/NeO
 

Croft

Sporthoj?
Gick med
31 Aug 2003
Ort
Åland
Hoj
Suzuki AN 650
I dom allra flesta fall göra man inget positivt med att stanna, man bara ökar på skaran gluttare. Om det redan stod en massa folk där så hade garanterat nån redan ringt efter ambulans, då gör man ingen nytta att stanna (om man inte har sjukvård som yrke förstås).
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Hmmm. Där var ju jag igår... Dessutom var det en krock i Håga i Västerhaninge också.
 

Cbr

Livet börjat vid 12000rpm
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Solna
Hoj
Röööö CBR 600 FS
Jag lever!

Rammstein är en hejare på hojar!!!
Helt rätt, det va (!!!) min CBR 600.
Kom hem från SÖS för 15 min se, första man gör är naturligtvis att surfar sporthoj.com (och skriver med mycket taskig enhandsfattning!)...

Kort om vad som hände...
Jag kom norrifrån, körde om 2 bilar (i ca 60-65km/h) som körde typ 45 km/h precis efter svängen som leder ut på rakan där den sen small.
Lättar på gasen för en tredje bil som ligger längre fram.
Ser att jag kommer ikapp honom och det är fritt från andra hållet så jag tänker glida förbi. Han bromsar inte, blinkar inte så jag tror självklart att han ska rakt fram.
Precis när jag ska glida om så ser ja första blinken, då är jag jämte hans bakre kofångare. Bromsar som fan, hinner inte ens fundera på om jag ska vika över på motsatt vägbana för att gå om där, har dessutom troligtvis redan försatt den chansen genom att bromsa.
Hinner se en blink till på hans sidoblink och sen smäller det fett!
Har ingen aning om vilken väg jag tar men studsar i asfalten, i något annat (visar sig va gräs) och rullar sen ca 10 meter i diket.
Ligger med vatten (som INTE luktar hallonsorbet, luktade just på stället) med hela kroppen förutom just huvudet, hjälmen gör att jag kommer ovanför ytan.
Försöker röra mig för jag vill inte ligga i vatten (badkruka?!) men det går inte, kommer inte en millimeter, tänker att det nog är smartast att ligga still och invänta hjälp.
Massa människor kommer springande och frågar hur det gick, jag svarar med småstön att jag är okej.
Säger att jag INTE vill bli flyttad!
En kille (tror jag) känner lite på händerna och kollar att jag kan röra mig lite, svarar att det kan jag. En tjej (som jag minns hade svarta kritstrecksbyxor) håller mig i handen och säger att brandmännen kommer snart, de har ringt (läser du detta så TAAAAAAAAAAAACK!!!!!!!!!). Hon va en pärla, känndes 1000 ggr bättre när någon va där än att ligga ensam i ett dike när man inte kan röra en fena. Hon berättar (tror jag) åxå om hennes bror som nyligen klotat men utan skinnställ så hans ben va nog inte lika snygga (här börjar jag få taskigt minne ett tag för det va så jävla kallt i vattnet). Hoppas brorsan mår godis igen!
Börjar bli nyfiklen på när brankåren ska dyka (!!!) upp och passar på att vicka på tår o fingrar så länge, det funkar.
När brandmännen kommer tar de snabbt besulet att plocka upp mig ur dyngan (bra val!!!) och fixerar mig på en bår.
Vill passa på att tacka alla brandkillar åxå, spec den asiatiska killen, skönt att ni finns och som sagt spec en av er, han ingav verkligen det lugn och förtroende som va precis vad man vill känna i det läget! TACK!!!
Sen va det ambulans, akuten (och de borde få ett Nobellpris i att ta av ett BLÖTT skinnställ på vanliga sättet, inga saxar här inte) och detta hela tiden medan jag låg "fixerad".
Sen följer konstiga saker på akuten (yrar ett par ggr, drar "lustiga" (läs NOT) skämt för min uppskrämda fickvän) och lååång väntan på att alla röntgenbilder ska bli klara, förhör av polisen (fick blåsa och till er som i berusningssyfte tänkte dricka dikesvatten, det funkar inte, va grön).
Får veta av polisen (som va mkt trevlig) att hojen finns på mcvaruhuset och att killen i bilen mår bra.
Handleden som är bruten skall dras på plats men enligt röntgen så hyser de inte så stort hopp till det utan den blir nog operation i stället. Till er som inte testat att dra en bruten handled på plats så görs detta (i mitt fall) av en Norrlänsk kille (läs stark) som håller ett lakan om överarmen och en tysk (jupp, och inte helt obrysk) doktor som sliter i handen medans en annan kvinnilig sköterska (ursprung okänt men såg bra ut) gipsar... Det hela är inget ni vill testa på, dricka öl med polarna en lördagskväll är MYCKET roligare!
Efter detta följer bara en massa vård och väntan.

Summan av det hela är en mycket ond rygg (men hel enl röntgen), ett fett blåmärke på höger skinka (läs blå/svarta Globen), en bruten handled och en satans massa blå märken.

Blev visst inte så kort...

En sak till bara (för de som inte läste romanen ovan), STORT TACK till alla som hjälpte till, tänker främst på ovan nämd brandman, tjejen i de svarta byxorna (även om du kunde sparat storyn om din bror till ett annat tillfälle :tummenupp) och sist men absolut inte minst till världens bästa flickvän som stöttat/hjälp/fixat/servat på ett underbart sätt (puss C!).

Och till allihopa - ha kul men va rädda om er!!!!!
 

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Skönt att höra att det gick "någorlunda" bra för dig, bruten hand till trots.
Krya på dig!
 

Cbr

Livet börjat vid 12000rpm
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Solna
Hoj
Röööö CBR 600 FS
Sweedo skrev:
Skönt att höra att det gick "någorlunda" bra för dig, bruten hand till trots.
Krya på dig!

Tack!!!
Sjukskriven i 3 månader så jag lär terra fett här under tiden!
:hej
 

Extreme BMX

alltid åk sugen!
Gick med
31 Aug 2003
Ort
stockholm
Hoj
kawasaki 125 -89 (enduro) och en BMX =D
men hallå? en 20 åring och en 15 åring!??! det var min polare som e 15 som åkte trimmad moppe och en aprillia RS 125:a, han har legat i koma några dagar =( men vaknade igår morse!
 

Bill G

"A tribute to Goatse"
Gick med
10 Mar 2003
Ort
solna
Hoj
KTM
Cbr skrev:
Nix detta va inte jag, hoppas det gick bra för dem åxå!

:rodnar

Behöver jag säga att södra sidan INTE är min hemmaplan? :rolleyes:

Livet har fått en ny innebörd nu va? Grattis till att du överlevde!

:tummenupp
 

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Vasastan
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Skönt att veta att man inte automatiskt förpackas i en plastpåse om man skulle ha lite otur!

-skön historia förresten ;)

Hoppas allt läkerihop bra!
 

Henken

Guest
Extreme BMX skrev:
men hallå? en 20 åring och en 15 åring!??! det var min polare som e 15 som åkte trimmad moppe och en aprillia RS 125:a, han har legat i koma några dagar =( men vaknade igår morse!


:confused:
Keso?



Edit: Kul att du klarade dig så pass bra :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top