Fy Fan Va Dyrt!!!!!!!!!

Danne 24

Ny medlem
Gick med
16 May 2004
Hoj
På Jakt!!
FANTEN skrev:
Kom på en fråga jag undrat länge... Om en person haft bilkörkort i säg hmm 8-10 år och har kört helt skadefritt. Om denna sen tar MCkort kommer personen få betala samma megahöga försäkringsavgifter som tex en 19 åring som precis fått sitt MCkort och inte haft ngt körkort tidigare.
Vet ni om det tas ngn hänsyn till sånt?

Jag frågade dom samma sak........dom går på Mc-kort och HK förhållande till vikt samt år......
Kan tänka mig ZX10,R1 mfl.. :4skrika :4skrika

Persby

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2004
Hoj
XR 650R SM bil: SAAB 95 AERO
det är inga dåliga priser..

nu åker jag inte sport hoj utan supermortard..

Hoss trygghansa ville de ha 18.500 hel år för min cykel..
Hoss länsförsäkringar betala jag c:a 6.000 för hel med allt.

Å jag är 22 år..

Mvh Pera

r1man

the man
Gick med
16 Feb 2004
Hoj
r1
Danne 24 skrev:
Här har man gått å suktat efter 05:ans R6:a.....(Svarta) Kostar 104tusen....
men men....det kan man ju ta..... :rolleyes: så ringer jag mitt försäkringsbolag och kollar va den kostar att försäkra........
93000!!!!!!!!!! om året... :mad: Visst e den helförsäkrad då, men jag kan lika gärna köpa 2st isåntfall... om man skulle råka smälla med den ena så tar man ju bara ut den andra......
VAD TYCKER NI :confused: :confused:
Otroligt tycker jag....

Ett vrålhett tips!!! jag hade samma problem förut när jag skulle köpa rettan, så jag skrev den på en äldre kompis som var skriven i polen, svin billigt vart det. å inga problem med nått eftersom försäkrings bolagen hade uppgifter på att han bodde i sverige

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
r1man skrev:
Ett vrålhett tips!!! jag hade samma problem förut när jag skulle köpa rettan, så jag skrev den på en äldre kompis som var skriven i polen, svin billigt vart det. å inga problem med nått eftersom försäkrings bolagen hade uppgifter på att han bodde i sverige

Så har då någon slängt in en bomb i denna tråd.......

pidda

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
Körde tidigare Ducati
r1man skrev:

:corn

Stolten

Team Starköl Racing
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
Husaberg 570
r1man skrev:

Neeeej, då urartar den här tråden med snart.... :huvet

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Danne 24 skrev:
Jag frågade dom samma sak........dom går på Mc-kort och HK förhållande till vikt samt år......
Kan tänka mig ZX10,R1 mfl.. :4skrika :4skrika

Jag betalde 2400:- /månad för min förra retta. 21 år trygghansa. Helförsäkring. Tyckte det var lite dyrt så jag kollade även vad en r6 av samma årsmodell kostade..... Den var dyrare. Dem kollar främst på vilken klass hojen ligger i samt din ålder och vart man bor, resultatet av detta samt hur länge du har haft körkort, hur många skador det vart med sådana hojar och om du själv varit vållande till något ger i slutändan en helt sjuk premie för alla som kör sporthoj och bor i lite större städer.... Undrar vad premierna kommer leda till i slutändan?? Säkert många som kommer börja skita i att pröjsa och bara köra utan plåt...

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Stulen
skippa försäkringen?

Skippa försäkringen?

" Brukat eget avställt/ oregistrerat motordrivet fordon utan föreskriven trafikförsäkring
213A 400:- (i böter) "

Förvisso, se då till för h-vete att inte klota å hamna på sjukan eller mosa till en ny bil :)

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Finns åtminstone 2 bra anledningar till att minst ha trafikförsäkring på MCn.
1) Påställt oförsäkrat fordon genererar 156:-(?)/dag i straffavgift. 2) Kan bli dyrt om man orsakar en olycka med personskador, miljonbelopp är nog ingen omöjlighet om nån blir invalidiserad.

, men å andra sidan får man hjälp av trafikförsäkringscentralen om man vållar en olycka med oförsäkrat fordon, eller hur är det?

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
ozeo skrev:
såna försäkringsbolag som vill ha över eller likn summa som en motorcykels kostar ny..dom kan ju inte räkna rätt.
har dom räknat att alla av just den hojen kommer krascha mer en 1ggr per år?....
dom borde väl gå efter statistik någotsånär tycker man...

Det kan väl inte vara en total överraskning att personskador och invaliditetsersättning kan innebära belopp som är tio- eller hundrafalt hojens värde. Premiens relation till hojens värde är alltså inte självklar... vilket klargjorts i något hundratal trådar redan.

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
figgek skrev:
Ett tips har ni provat tennant försäkring(gamla susab) har en premie på 4700 :- helförsäkring helår, folksam ville ha 19 000 för samma hoj.... :kocko

Jag betalade 3114:- hel/hel när jag köpte min fzr1000 -91 -03. Året efter höjde den ena aning till 55.634:- för samma försäkring. Bytte till T-H och kom undan med 3400:- halv/hel.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år