Fy Farao

Sledneck

Fa si på globbana
Gick med
28 May 2006
Hoj
CBR 900 rr 99:a
Åkte ner till Umeå Onsdagen den 26/6 för att titta på livs andra hoj :tummenupp En -98 GSXR 750.
Blev affär direkt då den var betydligt finare än vad jag kunnat drömma om, familjen stannade hos svärmoran i Umeå då jag ändå tänkt tillbringa helgen där.
Körde hem och var hemma vid 21,30 ca.
Fikade lite och sedan isäng (jobbade förmiddag börjar 05,24)
Upp och i väg dagen efter,(mest för att få skryta lite för jobbarpolarna)allt ärfrid och fröjd tills jag efter en kurva känner ett ohyggligt tryck över bröstkorgen!
(ONT SOM SATAN)
Lyckas rulla in på en P-ficka där jag förmodligen svimmar när jag ska ner med stödet.
Vaknar upp av att en timmerbilschaffis står och pratar med mig (han såg mig ligga där på P-fickan med hojjen över mig och anade oråd)
Han tillkallar iaf ambulans som tar mig till Malå sjukstuga.
Personalen där tillkallar OMG ambulanshelikopter för ilfärd till Lycksele lasarett, väl där genomförs ett ultraljud på hjärtat och där kontanteras en blödning på aortan :(
Bara in i helikoptern igen då med Umeå universtetssjukhus som mål då en akut operation behövs för att jag ska överleva.
(Under denna resa hade jag rejält jävla ont igen och ambulanspersonalen gav mig morfin, kan lova att det funkar)
Så väl i Umeå fick jag räkna från 10 baklänges, sedan minns jag inget mer.
Hursomhelst bröstkorgen öppnades och aortan lagades.
Tillbringade de första dyngen på IVA med sekundpassning.
Gav mig fan på att snart vara på benen igen så efter tre dyngn fick jag prova ställa mig själv och det gick bra.
Fick sedan flytta till en lite mindre hårdbevakad avdelning, och till sist till en vanlig avdelning för hjärtpatienter.
Fick då till sist komma hem igen idag..(HELVETE så skönt)
Är sjukskriven till den 28 september till att börja med...jag som aldrig varit sjuk i hela mitt liv.....
Gruvar mig mest för att hosta eller nysa då detta gör hemskt ont.
Nu har jag bil och MC förbud i en månad. Käkar rejält trafikfarliga piller.
Får max lyfta 1kg. Kan mao inte öppna en butiksdörr själv.
Det ironiska i detta är att jag är ÖVERTYGAD om att MC:n räddade livet på mig, hade detta hänt när jag kört bil hade jag säkert svängt in på samma P-ficka och svimmat där....(vem fan bryr sig om en "sovande" bilist vid 05,00 snåret en Tordagmorgon?)
Ta vara på er därute.
Vill tacka alla kompisar och min underbara familj.
Peace // Sledneck

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
trevligt att höra att motorcyklar faktiskt räddar liv också :tummenupp

Krya på dig!

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Hoj
R1-08
Fy tusan vilken grej....men vilken tur du hade att det gick som det gick. Sådant tror man definitivt bara drabbar "andra" men plötsligt kan man råka ut för det själv, när man minst anar det. Fatta vad livet är sårbart!

Ha det gott och njut av ditt "liv nr:2":tummenupp

/D.

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
första ja reagera på var att du åkte NER till Umeå, huvva, du kan inte ha många snutar i ditt kvarter? :hihi

EDIT: skönt å höra att du hann med å stanna osv och att du är på benen, låg hojjen kvar sen eller var de någon som "lånade" den?

Last edited:

mattsen

Ny medlem
Gick med
24 May 2007
Hoj
ZX10R
Du hade tur att Du hann stanna. Det där kunde gått riktigt illa. Hur gammal är Du ? Och vad f-n var orsaken till brusten aorta !!

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000
Ahh, det blev ju en solskenshistoria av det hela till slut!

En fråga, är du ovanligt lång jämfört med föräldrar och syskon?

Gellio

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
KTM
vilket underbart slut ändå, helt sjukt vad saker kan hända plötsligt ibland. krya på dig! :pannkyss

Agent Apelsin

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Kawasaki GPZ 750 -83
Skönt att du lever, härligt att du återhämtat dig så snabbt att du fått komme hem redan. Vet du vad det berodde på? Något medfött eller?
Bråck på aortan?

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
"Det ironiska i detta är att jag är ÖVERTYGAD om att MC:n räddade livet på mig, hade detta hänt när jag kört bil hade jag säkert svängt in på samma P-ficka och svimmat där....(vem fan bryr sig om en "sovande" bilist vid 05,00 snåret en Torsdagmorgon?)"

Jag tror du har alldeles rätt där :)

Krya på dig nu och ta vara på din långa sommar!

Du får väl snart börja med sjukgymnastik? Det fick i alla fall min "gubbe", både efter hjärtinfarkterna och by-passoperationen.

duccen900ss

Sportscam.se 4 life!
Gick med
25 Jul 2003
Hoj
Ducati 848, Ducati Multistrada & KTM 400EXC
Otrolig story!
Grattis till att du lever!
Hur gammal är du?

Sledneck

Fa si på globbana
Gick med
28 May 2006
Hoj
CBR 900 rr 99:a
Hojen klarade sig alldeles utmärkt, några små repor på kåpan bara+ att bromshandtagen gick av en liten bit.
Enligt personalen på "Lassa" i Umeå kan precis vem som helst få brusten aorta, oftast är det dock ärftligt.
En vanlig orsak tros vara att gå med något för högt blodtryck under en längre tid....=kolla upp ofta !!
Jag är inte speciellt mycket längre än någon i min släkt är 182.
I Umeå gör dom denna operation ett par ggr per år, på personer i helt olika åldrar etc.
Jag hade ju inte tänkt vänta till nästa vår på att få åka heller.
Blir EXAKT 1 mån utan åka.(hoppas augusti blir fin)
Lastbilskillen kommer att få sig en chokladlåda eller nått !!

Tack för allt stöd det värmer !!!

Otrolig story!
Grattis till att du lever!
Hur gammal är du?

Är hela 32 år.

Last edited:

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen
Tjuvkikade pa profilen, 32 ar gammal född 1974. Det är ingen alder pa en gammal häst. :pannkyss

Tur att du kom i vard snabbt nog och det var nog hojen och den konstiga positionen som räddade dig. Lycka till med rehabiliteringen!!

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Läskigt vad som kan hända helt plötsligt!

Jäkla tur att det gick så bra som det gjorde ändå!

Stämmer som du säger, att om du hade åkt bil så hade han troligtvis inte stannat och kollat dig.

:tummenupp för chaffisen som var vaken!

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...