Fysiskt omöjligt att komma in i skinnställ?

Marvor

Bender Bending Rodriguez
Gick med
11 Jun 2010
Hoj
-04, KTM 640
Hej!

Jag var å provade skinnställ.
Det slutade med att jag köpte ett fräsigt tvådelat. Som passade mycket bra.

Men innan jag började med tvådelat testade jag endelat (heter det så) och det gick verkligen inte att komma in i det...
Benen kom i bra, men armarna var en annan femma... För det satt ändå rätt bra, men fan om det inte var omöjligt att få in armarna. Jag var tvungen att böja armarna på ett väldigt obekvämt sätt som gjorde att dom nästan ploppade ur led. Jag lyckades till slut komma in i det ena skinnstället (fortfarande endelat) och det satt bekvämt (iallafall så 'bekvämt' jag tror att skinnställ ska sitta). men det var omöjligt att komma ur det/in i det.

Finns det något speciell teknik för att få in armarna i skinnställen? :/
Skulle va bra å veta ifall jag får för mig att skaffa mig ett endelat längre fram :)

Martinr1

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
CBR 1000rr -05
Träning ger färighet ;) I början känns det omöjligt, men det töjer sig på rätt ställen efter ett tag så sitter det som en smäck!

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
haha testa yoga eller nåt, annars kommer jag att tänka på en gammal svullo låt, dagens-bästa-topic-award får du iallafall.:tummenupp

• Gilla
Reaktioner: tcg

Bergan

Vill ha sommar snart!!!
Gick med
8 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1 -09
Tar det lugnt med nya skinnställ, dom kan vara farliga. Köpte ett nytt ställ i våras. Det gick på med lite juckande med hela kroppen. Men sen när jag skulle av med det var det annat, höll på och hoppa och slingra mig som f-n tills jag blev förbannad och slet till på nåt vis så nån nerv i axeln klämde sig eller nåt! Högerarmen var helt värdelös i ca. 2 veckor efter det!! :gnissla

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Mitt skinnställ är som en tvångströja i princip. Väl på plats sitter det perfekt. Har förstått att ett underställ gör det lättare att få av och på det. Har inte testat det själv.

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
Jag brukar ha på mig ett underställ ,tycker sj att man glider rätt på bra in i det,
Känns som om man tar på sig en kondom ;)

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Börja med armarna så går det lättare.

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Kliv i stället, sen sticker du in bägge armarna till armvecken och kränger på hela överdelen i en rörelse. Plättlätt! :tummenupp

J-Rock

Hell Yeah !!!
Gick med
6 May 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Som sagt innan, en helställ(endelat) kan vara en pest att få på sig.
Men och som sagt innan, väl på plats sitter det grymt, och enligt mig, lite säkrare än ett två delat.

Men det kommer att ge med sig med tiden, så köpt du ett ställ som du precis kommer in nu, så kommer det lätt att gå att få av o på under hösten :)

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
1) Vrid vänster axel ur led
2) Ta på dig stället
3) Gör en Mel Gibson-smäll i dörrposten, så axeln hoppar i led
4) Kör och var glad :tummenupp

Marvor

Bender Bending Rodriguez
Gick med
11 Jun 2010
Hoj
-04, KTM 640
Aaah...herregud xD

Jag kom i nåt ställ..vet inte vilket märke.
Det stället jag INTE kom in i var KTMs combat ställ (eller nåt sånt heter det iaf).
Jag kom in med ena armen, men sen typ stod jag där som nån jävla mongolid och försökte få inte högerarmen. Försökte i typ...5 minuter.
Sen gav jag upp...

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Hoj
yummyHA
Skinnställ är helt enkelt inte bekväma =/ Men sitter det nästan för tajt i början så är det enligt mig perfekt, då de flesta ställen töjer sig en storlek.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...