Fzr 1000 luftfilterburk

Nils P

Nils
Gick med
28 Aug 2005
Hoj
CBR900
Hej,
Jag tog bort luftfilterburken på min fzr -89 i vintras. Nu när jag ska sätta dit den igen så verkar den ha krympt?? Lögn i h#*te och kränga dit den på förgasarna. Finns det något knep för att kunna fixa det? Jag har smörjt med olja på gummina, testat med såpa, men det går inget vidare. Är rädd för att banka ner det. Nu trycker väl bensintanken ner burken, så den kommer ingenstans.Nån som vet hur man ska göra?
Mvh
Javve

Larre

Medlem
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Kawasaki Z1000SX-11
Hej har haft liknande problem med min.Gummina har torkat vilket gjorde att jag inte fick på dom. köp nya ,för mig kostade dom 100:-/st

DM

MC-intresserad
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
KTM 1290 SDR -16, KTM 990 SM -08, Yamaha FZR1000 -89, 2 st Yamaha TR1 -81, Honda CB750 -75
Javve skrev:
2056079 Hej,
Jag tog bort luftfilterburken på min fzr -89 i vintras. Nu när jag ska sätta dit den igen så verkar den ha krympt?? Lögn i h#*te och kränga dit den på förgasarna. Finns det något knep för att kunna fixa det? Jag har smörjt med olja på gummina, testat med såpa, men det går inget vidare. Är rädd för att banka ner det. Nu trycker väl bensintanken ner burken, så den kommer ingenstans.Nån som vet hur man ska göra?
Mvh
Javve

Lösningen heter värme!
Värm gummina med en hårtork eller varmluftpistol (det senare alternativet med stor försiktighet...) så blir gummina mjuka och medgörliga!

Nils P

Nils
Gick med
28 Aug 2005
Hoj
CBR900
Tackar!!

DM skrev:
2056769 Lösningen heter värme!
Värm gummina med en hårtork eller varmluftpistol (det senare alternativet med stor försiktighet...) så blir gummina mjuka och medgörliga!

10 minuter med hårtorken löste problemet galant.. Tack!!
/Javve

DM

MC-intresserad
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
KTM 1290 SDR -16, KTM 990 SM -08, Yamaha FZR1000 -89, 2 st Yamaha TR1 -81, Honda CB750 -75
Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa