Gå med?!

Jonteponte

Har inte knäpuckarna på
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Hemma, ibland borta.
Hoj
Kawasaki Vulcan S 2016 ABS
Ja. I sommar kanske man skulle ta steget, stiga ut ur mörkret och kanske ta och gå med i UMCC... Har ju prexis skaffat en hoj som jag inte skäms för och börjar bli fett less på att åka helt ensam (tre säsonger nu...). En polare påstår att han skall ta kort och köpa hoj i sommar, men det verkar mindre troligt efter att han nyss köpte en 02:ans Polaris Edge...

Eftersom det verkar vara många med Gixxers i klubben så tänkte jag också passa på att fråga vilka nivåer på premier man kan förvänta sig på en 750 97:a? (Är 31...)

Smärtgränsen ligger nånstans kring 2K/månad påställt.

Tänkte inte börja ringa runt själv förrän början av April, men det kan ju vara fint med en fingervisning så man inte sätter kaffet i vrångstrupen!

Edit: Glömde en halv mening :)
 
Last edited:

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
2000kr/månad...det skulle ge en årspremie på 24000kr och så illa tror jag inte att det ska behöva bli.

Nu är det väldigt dumt att gissa något men jag betalade totalt 9000kr för min R1:a i år(27år körkort sedan 99)...en 60% höjning på det ger knappt 15000kr för i år då...men jag hoppas komma billigare undan.

Passar på att hälsa dig välkommen till UMCC på förhand:tummenupp

Edit: Såg att du skrev 2000kr/månad påställt nu...jag betalade 1350kr/mån påställd.
 
Last edited:

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
ZX12R -02 i delar
Klart du ska gå med. Eller iallafall komma och hälsa på.
Vi håller på för fullt att fräsha upp lokalen och nu skruvar folk för glatta livet för att hinna ut till våren.

Sen får vi hoppas på en bra sommar med mycket åkning.

Förmåner kan du se i en separat tråd :cool:
 

Suzukiman

Love racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ingen hoj föt tillfället
Klart du ska med i klubben. :tummenupp

Premier är lite vanskligt att veta i dagens läge. Men av vad jag vet så långt så är det INTE Trygg-Hansa som gäller längre. Dom skulle visst höja sina premier med 60 % för klass 7 hojar. :skrämd
Kolla med IF.
Roger har fått en bra deal där..men han är ju gubben i gänget också.

Så det blir till att göra som man brukar..ringa runt och förhandla :whip
 

KawaZX9R

Nytvättad hoj!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sala
Hoj
ZX9R förståss
Suzukiman skrev:
Klart du ska med i klubben. :tummenupp

Premier är lite vanskligt att veta i dagens läge. Men av vad jag vet så långt så är det INTE Trygg-Hansa som gäller längre. Dom skulle visst höja sina premier med 60 % för klass 7 hojar. :skrämd
Kolla med IF.
Roger har fått en bra deal där..men han är ju gubben i gänget också.

Så det blir till att göra som man brukar..ringa runt och förhandla :whip

Det jag tycker är konstigt är att en del har fått kraftiga höjningar i år, och andra sänkningar. :confused:
Jag bytte från Bilsport & MC-försäkringar till Trygg Hansa i år och sänkte premien till 6.780:- hel/hel.
Lite drygt 500:-/månad. :tummenupp
 

Jonteponte

Har inte knäpuckarna på
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Hemma, ibland borta.
Hoj
Kawasaki Vulcan S 2016 ABS
Med tanke på att jag är 31, har haft hemförsäkringen hos IF i 11 år, hade förra hojen där ett år samt att jag nyligen försäkrade en Golf VR6 där så borde jag kunna få en premie som jag kan leva med. Jag förväntar mig inte billigt, men heller inte några fantasier. Men man vet aldrig. Det verkar inte som det finns några regler längre. Jag tror på tur. Om man ringer vid rätt tidpunkt till rätt försäljare så kan man få en bra deal. Oavsett vilket bolag det gäller...

Man kan i alla fall hota med att flytta det man har hos dem om de inte skulle vara samarbetsvilliga :)

Man börjar bli fett sugen nu i alla fall. Golfen får duga som surrogat så länge. Skall bara byta olja och filter, sen jäklar skall jag gasa när det bara slutar slaska på vägarna! :)
 

tl1000s

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
625 motard/grusbus
Jo det känns som det är väldigt individuel prissättning på försäkringarna. När man har haft samma bolag i ett par år så har dom plötsligt smyghöjt premierna dom små filurerna.
 

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
tl1000s skrev:
Jo det känns som det är väldigt individuel prissättning på försäkringarna. När man har haft samma bolag i ett par år så har dom plötsligt smyghöjt premierna dom små filurerna.

man ska byta varje (v)år :tummenupp

å ringa en massa samtal
 

Kawarider

Gamla män gör det skönt men sakta
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
ZZR 1100-93 Transalp-01 KTM 450 -05
:fakta Har just köpt en ZZR1100 -93 för den får jag betala 2783:- i helårspremie! Ålderdomen för trots allt med sig en del positiva saker.
 
Last edited:

Suzukiman

Love racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ingen hoj föt tillfället
Ja det är att ta fram alla knep man känner till, när man ska "förhandla" med försäkringsbolagen.
Man brukar få bättre premie om man är beredd att flytta alla sina försäkringar till ett och samma bolag.
Krångligt och jobbigt...ja, men man tjänar tusenlappar på att ringa runt och förhandla.

Men något måste väl änndå alla bolag snart göra åt hela försäkringsbiten när det gäller motorcyklar. Vad vet jag inte, men systemen ser annorlunda ut i andra Eu länder.
 
Nyheter
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

James Bond-hojar säljs för att rädda liv

Skådespelaren Daniel Craig ...

James Bond-motorcyklar till auktion

När den 25;e Bond-filmen ”N...

Can-Am Pulse och Origin

Can-Am har presenterat sina...

Ny regelbok förändrar flat track

I USA är det AMA (American ...

Top