Du menar väl inte släpper, koppplar ur?hej köpte en fiddy. det funkar att köra men går inte att koppla undrar vad som brukar vara trasigt när kopplingen inte tar, men går att växla. tack på förhand
När man kopplar blir ju alla fordon i friläge. den här händer inget på och bytte vajern. så de är nåt mekaniskt tror jag. vill bara veta vad är om någon kunnig vet.Du menar väl inte släpper, koppplar ur?
Topplistan i ospec ordning:
Fast en lite bättre felbeskrivning än "men går inte att koppla" hade förstås underlättat gissningstävlan en aning.
- Klibbade/Klistrade lameller
- Vajer som börjar ge upp och sträcker sig istf att dra
- Något mekaniskt, typ arm som böjer sig...
Nja, det är väl inte riktigt så. Med en fungerande koppling så delar man mekaniskt på transmissionen och kraftöverföringen mellan motor och växellåda. Den växel som ligger i ligger fortfarande i även efter urkoppling så rent krasst så är den inte i friläge efter urkoppling, bara fri från ingående krafter och moment. Ursäkta petimeterfasonerna men jag är tyvärr upplärd på ett ställe där något och någon och sån var fula ord.När man kopplar blir ju alla fordon i friläge. den här händer inget på och bytte vajern. så de är nåt mekaniskt tror jag. vill bara veta vad är om någon kunnig vet.
Språkrådet rekommenderar stavningen petimäter.Ursäkta petimeterfasonerna men jag är tyvärr upplärd på ett ställe där något och någon och sån var fula ord.
Typiskt att en sådan där Schmetterling skulle dyka upp bara för att påpeka det.Språkrådet rekommenderar stavningen petimäter.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|