går ej på bakhjulet

*DIABLO*

Guest
min kompis var och köpte en r6 -00 idag har testat den och den e trög att gasa upp på ettan och går nästan inte att koppla upp den på 2:an någon som vet vad felet kan vara
 

Nice_boy

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2003
Ort
New Mill
Hoj
2011, BMW S1000RR
Kan vara så att han eller hon inte kan! eller så kan det vara en hoj som är framtung pga full tank!

Kan bero på slitage i koppling?
Förgasare istället för insprutning.. beroende på om man är van vid insprutning eller inte..
 

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Ort
El Stockholmo
Hoj
Borttappad
Dreva skiten, då - och endast då - kan en 600 köras på bakhjulet!!

Eum...

Vafasen hände där då?
 
Last edited:

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
yamahaR6_03 skrev:
2462671 min kompis var och köpte en r6 -00 idag har testat den och den e trög att gasa upp på ettan och går nästan inte att koppla upp den på 2:an någon som vet vad felet kan vara


Jag gissar att det beror på Felkod 40.
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
yamahaR6_03 skrev:
2462671 min kompis var och köpte en r6 -00 idag har testat den och den e trög att gasa upp på ettan och går nästan inte att koppla upp den på 2:an någon som vet vad felet kan vara


Självklar kan det vara något fel på hojen, men då borde det märkas vid normalkörnig. Kanske bara går rent på 3 burkar tex, då kan det bli problem att få upp den (hojen alltså). Om motorn verkar ha sina rätta Nm och Hk så är det bara SBS kvar som troubleshooting. Provkör en annan sexa av samma årsmodell och känn om ni märker någon skillnad.

Zee skrev:
2462747 Jag gissar att det beror på Felkod 40.


Nej, detta tyder INTE på felkod 40, snarare felkod 18-23.
 
Last edited:

knutten10

Älskar kurviga vägar.
Gick med
5 Apr 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R1 07
Bakhjulet.

Lucius skrev:
2462727 Dreva skiten, då - och endast då - kan en 600 köras på bakhjulet!!

Eum...

Vad skriver du för skit! Jag har en äldre Honda CBR 600 typ "94a" och jag kan gasa upp den utan problem på 1an och koppla upp den på tvåan. Men det vill jag inte göra för att minska slitaget. Så nog FAAAN ska en R6a av 00 modellen klara och gå upp på slangen. Kolla upp ifall tidigare ägare har skött servicen och eller lämna in den för genom gång av tändning, förgasar synk eller om det är insprutning kolla om det har slaggat igen, kolla drivpaketet. Ja det är väl det du ska kolla upp. Jag kör som sagt var en gammal CBR och kan slanga den utan problem. Lycka till.
 

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Ort
El Stockholmo
Hoj
Borttappad
knutten10 skrev:
2462773 Vad skriver du för skit! Jag har en äldre Honda CBR 600 typ "94a" och jag kan gasa upp den utan problem på 1an och koppla upp den på tvåan. Men det vill jag inte göra för att minska slitaget. Så nog FAAAN ska en R6a av 00 modellen klara och gå upp på slangen. Kolla upp ifall tidigare ägare har skött servicen och eller lämna in den för genom gång av tändning, förgasar synk eller om det är insprutning kolla om det har slaggat igen, kolla drivpaketet. Ja det är väl det du ska kolla upp. Jag kör som sagt var en gammal CBR och kan slanga den utan problem. Lycka till.


Är du fortfarande kvar på detta forumet?? :D

Hört talas om ironi? :tomten

BTW: Är det inte du som kör en Derbi Senda i Näsby park??
 

knutten10

Älskar kurviga vägar.
Gick med
5 Apr 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R1 07
Lucius skrev:
2462776 Är du fortfarande kvar på detta forumet?? :D

Hört talas om ironi? :tomten

BTW: Är det inte du som kör en Derbi Senda i Näsby park??

Om du kallar det för ironi med att gå ut med det svaret flera ggr, så vet jag inte vad ironi är för något. Menjag säger bara i över lag så kan man verkligen funder på när vissa kommer med både det ena dumma svaret på en fråga efter annan. Han behövde hjälp och råd om det är något konstigt med hojen eller om det ska vara så. Va sjyst då mot hoj polarn då och kom med ett vetttigt svar. Annars kanske han tror det ska vara så och nöjer sig med det.
Då kanske han inte vill åberoppa att den är i dåligt skick och vill häva köpet, eller kanske låte an aktoriserad firma gå igenom och åtgärde den innan garantin går ut... Var sjyst som sakt var mot dina egna själs polare.. DEt är det vi är till för här på forumet.
 

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Ort
järna
Hoj
Triumph sprint st -10 (svart)
hmmmm är det nått fel på framhjulet eller är framdäcket helt slut??? efter som du ska åka på bakhjulet?:)
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Lucius skrev:
2462776

Hört talas om ironi? :tomten


Problemet är att med skrift så får du inte med ansiktsutryck eller känslor så det går inte alltid att bedömma. Använd gärna de små gubbarna för att förmedla, i just ditt fall nu, ironi.
 

knutten10

Älskar kurviga vägar.
Gick med
5 Apr 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R1 07
Kawwa skrev:
2462825 Problemet är att med skrift så får du inte med ansiktsutryck eller känslor så det går inte alltid att bedömma. Använd gärna de små gubbarna för att förmedla, i just ditt fall nu, ironi.

Tjenar kompis. Hur är läget i Salem i dag då? Sjyst reklam längst ner på dina inlägg. Good four you...
 

Toyboy

HjärnKirurg!
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Sthlm/Haninge
Hoj
RRRSeexNollseex
yamahaR6_03 skrev:
2462671 min kompis var och köpte en r6 -00 idag har testat den och den e trög att gasa upp på ettan och går nästan inte att koppla upp den på 2:an någon som vet vad felet kan vara

Min R6-01a går upp utan problem på ettan, så skulle tippa på att
din polares hoj inte är i toppskick :D
 

knutten10

Älskar kurviga vägar.
Gick med
5 Apr 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R1 07
Toyboy skrev:
2463601 Min R6-01a går upp utan problem på ettan, så skulle tippa på att
din polares hoj inte är i toppskick :D

Stämmer in helt och hållet på Toyboy. Som jag skrev tidigare så rekomenderar jag din polare att hänvisa detta för säljaren och att du vill lämna in den på genom gång och då gärna hos en oberoende Yamaha verkstad.
så att deras egna killar inte utför en dålig servic bara för att det inte ska kosta något. Detta är alltid en känslig punkt då dom förlorar en del av deras vinst på försäljningen. Om dom nekar att en annan aktoriserad Yamaha firma fixar den. Så har din kompis RÄTTEN PÅ SIN SIDA OCH VARA MED PÅ SERVICEN. Då det handlar om hans egendom som dom skruvar på. Skit i alla argument som dom försöker sig på med. DEt ska inte bli dyrare, inte längre tid,
och kanske på står att dom inte vet när dom ska just ta den hojen. Det GÅR att planera in tro mig. Säg då i så fall om dom bråkar att du då vänder dig till en SERIÖS verkstad så får dom skicka över fakturarn till dit din polare köptte hojen. En som inte har något att dölja eller vill fram stå med ett bra ansikte mot kunden tvekar inte att låta denna vara med på rep/servicen. STÅ PÅ ER.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top