Går en sport/Race hoj sönder på gatan?

Erick

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2007
Hoj
Suzuki Busa -05
Hallå alla vänner.
Hur många är det som har blivit stående på vägen av att hojen har pajat?

Finns det en chans till att det händer? Inte mig ännu, men nyfiken på om det finns någon erfarenhet.
/Erick :banana

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Tycker inte att det är så ovanligt med hojar på 2-3000mil har utbytesmotor så troligen går dom sönder.:banana

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Hoj
Hojlös =(
Min GT250 -77 har blivit stående en gång pga. förknasartrubbel... en sporthoj på sin tid iaf!:D

Gick med
4 May 2007
Hoj
R1-05 nu såld :(
Har aldrig hört talas om ett totalhaveriv på gata riktigt, men några döda batterier och flygande delar och lösa bultar har man ju vart med om. Nog läskigt...

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Jag har råkat ut för det... Fick stopp på motorvägen och gled in till kanten och såg att det forsa soppa ner över motorn :gnissla... Meckade loss tanken och såg att soppaslangen hoppat loss under, så det var inget motorhaveri direkt... Hojen var en gixer 1000 -04

Erick

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2007
Hoj
Suzuki Busa -05
Alltså e det bara små problem. Hmm. Det ända jag vart med om är punka. Thats it..

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Min GT250 -77 har blivit stående en gång pga. förknasartrubbel... en sporthoj på sin tid iaf!:D

Även min RD350 (sporthoj på sin tid också) har gått sönder skuren vev mm och lite till, det hör till undantagen att dom går utan något problem:D

Magnus_GSXR

Nu med moped
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Crescent Standard Special 1279-1 Med ställbart munstycke
Japanska sportisar är ju bevisat driftsäkra. Såg bla motorrads test då de blåkörde en gsxr 1000 i 5000 mil och då var motorn väl inom toleranserna.

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
Om man åkt mälaren runt några år, så ser man att hojar som e tillverkade i vissa länder e överepresenterade i stillastående pga tekniska problem :D

Å de e inga jappsar som ett hett tips :D

mencken

Laddtrycksberoende!
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
Yamaha R1 Turbo -01 / KTM 690 SMC -09/ Fantic 303 Trial -87
Min värdelösa ZX10R -08 rasade och fick bärgas... Fortfarande utan hoj efter nästan 6 veckor utan att ens ha fått besked om vad som egentligen hänt! Verkmästaren mumlade om att svänghjul o stator krockat så det är väl nån japs som glömde Loctite!

Gick med
4 May 2007
Hoj
Min värdelösa ZX10R -08 rasade och fick bärgas... Fortfarande utan hoj efter nästan 6 veckor utan att ens ha fått besked om vad som egentligen hänt! Verkmästaren mumlade om att svänghjul o stator krockat så det är väl nån japs som glömde Loctite!

Du borde ju få besked tycker man ju! Nu får dom fan fixa detta och lite till på garantin, 6 veckor är jävligt långt just nu.

mencken

Laddtrycksberoende!
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
Du borde ju få besked tycker man ju! Nu får dom fan fixa detta och lite till på garantin, 6 veckor är jävligt långt just nu.

Tjatade på en mek där senast igår, enligt honom hade dom flesta saker dykt upp och han skulle börja med den i veckorna... Jo tack du, jag har ju ingen panik ändå! :huvet Min sista Kawa i alla fall... Frågade uttryckligen om dom kunde börja med den på en gång när dom fick den o självklart skulle dom plocka i den direkt! När jag ringde efter 3 veckor utan att ha hört ett ljud så var den isärplockad dagen innan! Hade vart smidigare att lämna den här i stan ändå med facit i hand!

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Tjatade på en mek där senast igår, enligt honom hade dom flesta saker dykt upp och han skulle börja med den i veckorna... Jo tack du, jag har ju ingen panik ändå! :huvet Min sista Kawa i alla fall... Frågade uttryckligen om dom kunde börja med den på en gång när dom fick den o självklart skulle dom plocka i den direkt! När jag ringde efter 3 veckor utan att ha hört ett ljud så var den isärplockad dagen innan! Hade vart smidigare att lämna den här i stan ändå med facit i hand!

Jag mekar bara själv, men det tar ändå sjuka tider.

Ingenting finns i lager i Sverige, 80% finns inte i det Europeiska centrallagret så då återstår 2-3veckor per del i leverans och när den deljäveln kommit hem då märker man efter 3 minuters mek att man behöver en till del och ytterligare 3v leveranstid, etc..

Tog 3 månader förra året att reparera KTMen bara för dessa leveranstider + dålig personal som köper hem fel artikel / glömmer ordern.

Nästa gång köper jag nytt, billigare då men kommer nog med min tur att vara utan hoj översommaren. :)

Gick med
4 May 2007
Hoj

Ingenting finns i lager i Sverige, 80% finns inte i det Europeiska centrallagret så då återstår 2-3veckor per del i leverans och när den deljäveln kommit hem då märker man efter 3 minuters mek att man behöver en till del och ytterligare 3v leveranstid, etc..

Tog 3 månader förra året att reparera KTMen bara för dessa leveranstider + dålig personal som köper hem fel artikel / glömmer ordern.

Nästa gång köper jag nytt, billigare då men kommer nog med min tur att vara utan hoj översommaren. :)

hehe, jo visst är det surt, hade vart bättre om alla körde hoj istället för bil så det fanns mekonomen för hoj:banana

mencken

Laddtrycksberoende!
Gick med
16 Aug 2004
Hoj

Mm, köpte helt ny för säsongen för att slippa skit... :va

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...