MostWanted_NKPG skrev:
menvadå räcker det inte med att du tar med dig papprena å inställningaran på sliponet så fixxar dem det? fan betalar man för service av en hojj ska den väll inte gå sämre...
HELT RÄTT!
Du har betalt för servicen om hojen inte går riktigt efter det har de inte gjort ett bra jobb! På med iriginaldämparen och åk ner till dem och be dem justera hojen så den går som den skall. För om det är som du säger, att de hänvisar tiull att du har slip on, så skall ju hojen gå rent hela vägen med original dämpare efter att de har fått justera den.
När jag säger utrustning menar jag inte bromsbänk utan samma typ av utrustning som bilprovningen har (samt klockor för att synca förgasarna) så att de kan justera bränslemängden korrekt!
Har de åtagit sig ett jobb och dessutom tagit betalt för det så får de ju också se till att hjälpa dig så det blir riktigt gjort. Om de inte har kunskapen/utrustningen får de väl betala tillbaks dina pengar för det jobbet så får du gå till någon som vet vad han/hon gör!
Jag har en kompis som provkörde en VFR 750 -94 (beg. demohoj med 290 mil på mätaren) som han var intresserad. Men vid provkörning upptäckte han att den tappade ork vid 130 km/h på 6:ans växel men att den kom igen när man passerat ca. 135 km/h. Han påtalade det för säljaren som sa att de skulle justera förgasarna så kunde han komma tillbaks för en provkörning igen.
Några dagar senare provkörde han hojen igen men felet kvarstod. Hojen gick däremot rent om man chokade den aningen, vilket han påtalade för säljaren som återigen lovade justera förgasarna för en ny provkörning.
Tredje gången gillt var felet fortfarande inte åtgärdat så kompisen ringde Honda Sportmanship och frågade dem. Och fick då svaret (köp hojen och kom ner med den här så skall vi justera förgasarna åt dig för det är bara en justeringsfråga).
Nu föll affären på andra grunder (säljaren villa ta just den hojen ner till en mässa i Tyskland utan att pruta på priset trots åtskilliga mil mer på mätaren) så kompisen köpte en ny VFR 750 -95 i stället, fast inte på det stället som -94:an fanns på
.
// Niklas