Tja min yamaha dt125r skar för nån vecka sen och nu har jag fixat en ny motor, nållagret i veven sa upp sig och de fattades ett shims i motorn så veven skar.
Men jag fick tag på en billig motorn med finar vev iaf, den har jag nu satt på min förgasare och typ allt annat som satt på motor med skuren vev, men nu går den jättekasst.
Har kollat förgasaren och rengjort
Bytt tändstift
Rengjort allt annat
ställt in ypvs ventilen efter guiden på www.dtr125.net
Men den går nu bara i ca 90 på 4-5-6 den orkar inte upp i mera.
Det som jag nu funderar på om de kan vara fel är tändningen som är felinställd, men en mc mekaniker som jag känner säger att den inte går att ställa in på dtr?
Annat är att jag har några repor i cylinderm, ska lämna in den andra cylindern jag har på borrning och köpa öd. kolv och sådant.
Kan det vara därför den går så jättekasst, jag vet att 2-taktare är noga med repor och sådant. ÄR det detta som är felet att den går så kasst?
/ThorskeN
Men jag fick tag på en billig motorn med finar vev iaf, den har jag nu satt på min förgasare och typ allt annat som satt på motor med skuren vev, men nu går den jättekasst.
Har kollat förgasaren och rengjort
Bytt tändstift
Rengjort allt annat
ställt in ypvs ventilen efter guiden på www.dtr125.net
Men den går nu bara i ca 90 på 4-5-6 den orkar inte upp i mera.
Det som jag nu funderar på om de kan vara fel är tändningen som är felinställd, men en mc mekaniker som jag känner säger att den inte går att ställa in på dtr?
Annat är att jag har några repor i cylinderm, ska lämna in den andra cylindern jag har på borrning och köpa öd. kolv och sådant.
Kan det vara därför den går så jättekasst, jag vet att 2-taktare är noga med repor och sådant. ÄR det detta som är felet att den går så kasst?
/ThorskeN