Grisnallen
Medlem
Hejsan!
Är ny här på forumet och hoppas på lite bättre respons än på ATV-forum samt Badboyforumet.
Som sagt så har jag en Bashan Badboy 250CC -11 gått ca 72 mil. Köpte den när den gått 36 mil. Jag vet att det är en kinapuff som kräver en del mekande.
I alla fall så bytte jag ut förgasaren till en Mikuni samt att jag har ställt ventilerna och drevat om den. Så jag har använt min fyrhjuling till jobbet i ett par veckor (ca 8km). Men för ett par dagar sen så ville den bara dö. Den tvärdog vid en korsning. Men det var lätt att få igång den igen men den fortsatte så här. Så den dog typ 5 gånger på väg till jobbet. Sen var den svårstartad när jag skulle hem men tillslut startade den och jag kom hem. Dagen efter startade den inte. Så då tog jag för givet att det kanske var skit i förgasaren. Plockade isär varenda pinal och rengjorde. Men den startade fortfarande inte. Så jag bytte stift. Efter ett tag kom den igång. Så nu startar den fint, men det verkar som den plötsligt får för lite bränsle på mellanregistret. Innan allt hände fick den perfekt mängd.
Någon som har någon idé om vad det kan vara? Jag såg avgasröret inte höll riktigt tätt vid en svetsskarv. Men detta bör väl inte påverka något? Börjar misstänka CDI-boxen eller tändspolen...
Är ny här på forumet och hoppas på lite bättre respons än på ATV-forum samt Badboyforumet.
Som sagt så har jag en Bashan Badboy 250CC -11 gått ca 72 mil. Köpte den när den gått 36 mil. Jag vet att det är en kinapuff som kräver en del mekande.
I alla fall så bytte jag ut förgasaren till en Mikuni samt att jag har ställt ventilerna och drevat om den. Så jag har använt min fyrhjuling till jobbet i ett par veckor (ca 8km). Men för ett par dagar sen så ville den bara dö. Den tvärdog vid en korsning. Men det var lätt att få igång den igen men den fortsatte så här. Så den dog typ 5 gånger på väg till jobbet. Sen var den svårstartad när jag skulle hem men tillslut startade den och jag kom hem. Dagen efter startade den inte. Så då tog jag för givet att det kanske var skit i förgasaren. Plockade isär varenda pinal och rengjorde. Men den startade fortfarande inte. Så jag bytte stift. Efter ett tag kom den igång. Så nu startar den fint, men det verkar som den plötsligt får för lite bränsle på mellanregistret. Innan allt hände fick den perfekt mängd.
Någon som har någon idé om vad det kan vara? Jag såg avgasröret inte höll riktigt tätt vid en svetsskarv. Men detta bör väl inte påverka något? Börjar misstänka CDI-boxen eller tändspolen...