Gör jag rätt eller fel,skrapar lite kåpor vid bankörning.

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Vill ha lite respons på om jag gör rätt eller fel vid bankörning.
Upptäckt att jag skrapat upp slit skruvarna på fotpinnarna o på ena sidan har det även börjat ta på fotpinnen (orginal fotpinnar).
Upptäckte även idag vid tvätt att jag varit o nosat på vänster sidan o skrapat lite på generatorkåpan o en liten repa på undre plast sido kåpa.
Även sidostödet har fått sig ett pytte litet skrapmärke.
Gör man nåt fel? är man lite väl för långt ner i kurvor?,ska jag hålla hojen lite mer upprätt istället,försöker slänga ut knäet så gott jag kan o skrapa på puckarna.
:Bugar

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Jag skrapade fotpinnarna i de flesta kurvur på knutstorp och hur det slutade kanske du vet.

Kurvmakaren

en helt vanlig medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
YZF R6 -00
R1 racer skrev:
Upptäckt att jag skrapat upp slit skruvarna på fotpinnarna o på ena sidan har det även börjat ta på fotpinnen (orginal fotpinnar).
Upptäckte även idag vid tvätt att jag varit o nosat på vänster sidan o skrapat lite på generatorkåpan o en liten repa på undre plast sido kåpa.
Gör man nåt fel? är man lite väl för långt ner i kurvor?,ska jag hålla hojen lite mer upprätt istället,försöker slänga ut knäet så gott jag kan o skrapa på puckarna.

Flytta kroppsvikten samt titta över dina spårval är en god början.

Smirre

Ny medlem
Gick med
19 May 2004
Hoj
KTM 640smr -06
Klättra ner på sidan av hojjen med en hand på styrkronan och den andra klamrandes fast runt sadeln, släng sedan ut knät, blunda och hoppas att det börjar skrapa :tummenupp

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Som sagt, både spårval och hur mycket man hänger med kroppen, inte bara knäet, avgör. Fast det är lite kul att skrapa en massa skit oxå.

sandstream

Guest
Träffade Kreuger för ett tag sedan, som har en retta, och han hade också lyckats skrapa en del av kåpan vid bankörning så det kanske inte är något fel på dig utan på rettan?

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
sandstream skrev:
Ska du till Kinnekulle?
Nepp tyvärr inte,önskar jag hade lite mer budget o haft en hoj till bara avsedd för bankörning samt licens för att träna o köra på de större banorna.
Jag ska köra på en liten diskret bana här nere i Skåne.Sturupsbanan,sturup race way,tyvärr ingen klassad tävlingsbana osv vad jag vet.
http://www.sydskanesemse.nu/

Blir mest lite nöjeskörning o lära sig hantera hojen.
Närmaste stora/riktiga bana är Knutstorp men då krävs det somsagt att man ordnar banlicens så man kan vara lite aktiv i träningar osv.

Hotrodbiker

Bara blå
Gick med
6 May 2003
Hoj
Daytona -02,Yamaha R1 -08, Kawa250 -72,Husaberg 570 -12
R1 racer skrev:

Har du kollat din fjädringsinställning? Min skrapade oxå fotpinnar å kåpor....
Men efter att ha ställt om fjädringen så blev det mycket bättre markfrigång.
Snabbare gick det med :tummenupp

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Hotrodbiker skrev:
Har du kollat din fjädringsinställning? Min skrapade oxå fotpinnar å kåpor....
Men efter att ha ställt om fjädringen så blev det mycket bättre markfrigång.
Snabbare gick det med :tummenupp

Jag ska ta o titta på det o experimentera lite med fjädringen på hojen,ska få lite hjälp då jag inte är så insatt i det där.

ridingdragon

Love the Track Days
Gick med
28 Jun 2004
Phoenix, Usa för det mesta & Malmö, Sweden
Hoj
Suzuki GSXR600
aj

R1 racer skrev:

Jo, visst e de o hänga av mer o kolla fjädring som redan nämnts....
:3freak men va försiktig att inte skrapa allt på mcn!!! Du kan lätt krascha o de gör ont! (ja, mitt avgasrör tog tag o ja LowSided.. aj, men jag hade en CBRf4 som var sänkt en aning... inte bra. de e notoriska för att dra kåpor m.m utan att ens va sänkta, man man lär sig snabbt från sina misstag).
Be nån att ta foton... kan hända tror du att du hänger av mcn mer än du gör. Det känns ju gärna som om man e helt av fast man knappt rört gumpen från sätet.... och inte förrän man ser foton inser man hur mycket mer man kan krypa av.... ju längre ner du kryper, desto mer upprätt e din mc =BRA! :Rockbanan
Drar du då fortfarande i fotpinnarna så kanske du vill skaffa nytt Rearset... hmm svenska... fotpinnar som sitter högre upp.
Ha det gott o RIDE ON!!!!!

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Justerat lite på fjädringen så nästa körning ska bli spännande o se hur den känns.
Redan imorn om vädret tillåter ska det köras lite på kurviga vägar oxå.

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Fotpinnar, kåpor och avgasrör skrapar i marken på en R1 när man börjar svänga ordentligt, framförallt på en bana som SRW. Det enda du kan göra är att burka mer och vara glad! :tummenupp

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
oscar skrev:
Fotpinnar, kåpor och avgasrör skrapar i marken på en R1 när man börjar svänga ordentligt, framförallt på en bana som SRW. Det enda du kan göra är att burka mer och vara glad! :tummenupp
Jepp det gör det :D Tack för lånet Oscar :banana

Bifogat

• 2004_0727_050448AA.JPG
    2004_0727_050448AA.JPG
    71.8 KB · Visningar: 134

Robz

Guest
Kör man SRW på 57s o skrapar kåpor på en R1, så gör man garanterat fel... :arsele ...men det låter fräckt om dig :D

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...