Göra egen shot med godis?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Har ni några bra förslag? Jag "hittade" en 5-litersdunk med lite alkohol som jag tänkte blanda bla lakritsshot med då tjejen är tokig i det och spriten från tyskland är slut.

Det som är tänkt att blanda:
2liter lakritsshot på Turkisk peppar (4-5 påsar?)
1/2-liter "patron-shot", såna där lakritspatroner man köper i lösvikt, hur goda som helst.
Sen är det slut på ideér, har ni några? Jag smakade geléhallon-shot förra helgen men det smakade skit :zpy

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Du har över 5 liter sprit?

Pallra dig iväg till en hembrygg/essens-affär och köp alla slags shotblandningar, likörer och allt vad spriten kan tänkas användas till! :)

GrimReaper

Orgasmdonator
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZX9R -98 / Gixxer Fighter (Till Salu)
Gå till godiset i din butik och leta reda på dom karamellerna du tycker om. Alla karameller fungerar perfekt då dom smälter ganska lätt i spriten.

Men med så mycket sprit skulle jag testa allt möjligt. Undrar om Ahlgrens bilar smälter i sprit? :rolleyes:

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
... Undrar om Ahlgrens bilar smälter i sprit? :rolleyes:

Det gör dom. Konsistensen på shoten som aggvita men blir lite vigrått i färgen... slemmigt som fan. JA, det påminner mycket om det det låter som . Dessutom smakar det skit.

Polkagris är inte fel, men jag kommer inte ihåg om vi gjorde det på essens eller godis.

ALLA shots smakar bättre om du ser till att blanda dom och låter dem stå i en vecka eller två innan man dricker. Se även till att få alkoholen ur dunken och i glasflaskor!!

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Fishermans Friend är alltid ett säkert kort.

Dominator-Rocks

Guest
Blanda godis å sprit det var länge sen..... :hihi

Alla starka Halstabletter blir bra och då har du ju en vehög med olika smaker att välja på!

Låt spritblandningen stå i ett par veckor för bästa resultat.

Torgo

The Master does not approve
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
En svart Qvarna 701
Kommer ihåg att vi brukade köra med blå fisk på det glada 90-talet, innan dom började sälja godisessenser. Häll sedan över det i en väl rengjord T-blå-flaska så har du kvällens bonnstämpel på dig :yoparty

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Kommer ihåg att vi brukade köra med blå fisk på det glada 90-talet, innan dom började sälja godisessenser. Häll sedan över det i en väl rengjord T-blå-flaska så har du kvällens bonnstämpel på dig :yoparty

Hahahaha!! Här var det fler än jag som har kört blå fisken på T-blå flaska! :hihi

Allt mjukt, färgat godis (modell bilar, vampyrtänder) blir bara en jävla gegga, inget bra. Det finns annars en satans massa smaker på hårt godis eller gelésaker. (Hårt godis har ofta mer smak)

Blå viol
Blå fisken
Turkisk peppar
Fishermans friend
Gröna grodor

Annars så kan du hälla upp spriten i snapsglas och lägga i Gelatin. FÖRE gästerna kommer......
sen tar ni en hutt. Varsågod o ät! :D

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Du lär köra 50/50 på godis/sprit för att det ska bli bra.
Men vad du än gör, krossa den turkiska pepparen med valfri hushållsberedare innan du häller på spriten, annars får du vänta ett bra tag innan det händer något.

Jag har fått det att smälta på ett par, tre dagar. Glöm inte att skaka sedan innan upphällning då det tenderar att lägga sig som en smet på botten annars.

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Om du gör shots med mjuka godisar..tex lakritsbåtar (blir gott faktiskt) så kan det bli så att det stelnar i flaskan och blir till en gröt. Ta då varmt kranvatten och ställ flarran i ett vattenbad ett tag så blir det genast lättflytande igen.

Annars slår jag lätt ett slag för stelnade geléshotar..som godis men roligare..men som sagt häll upp det i små glas först annars får du det inte ur flaskan.

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
Hårda godisar i en glasburk, fyll med sprit, stäng locket, kör i diskmaskinen.
-Vóila! :)

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Såld!! Z1000-06

Annars slår jag lätt ett slag för stelnade geléshotar..som godis men roligare..men som sagt häll upp det i små glas först annars får du det inte ur flaskan.

sånna där ketchup skålar/glas (kalla det vad ni vill) från mc-donalds är perfekta till geleshots:)

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Sånna där kartor man kan köpa med Tutti frutti smak funkar riktigt fint, tillsätt lite socker/sockerlag så blir det godare.

Sen brukar jag ta 1 påse turkisk till ca 0.6 liter sprit.

Har gjort en vicksblå jag ska smaka på.

Sen smakar det bättre om shotten får stå typ 1 vecka.
Fast funkar ju o dricka på en gång med.

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
Var i gränna för ett tag sedan, dömm om min förvåning då de sålde "småbitar av polkagris i flaska", bara o hälla på sprit, något för ungarna det "mammma jag viiiiiiil ha" :hihi

www.polkagris.se (finner det dock inte på hemsidan (?) men här finns ju mycket annat gött att suga på

haha nu beställde jag hem lite polkagrisar :) fast dock ska jag inte blanda dom med sprit ;)

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin