göra om en cr 500 till motard och LV-regga den?

Rock-Star

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2007
Hoj
KTM 640sm -03
Jag är sugen på att köpa en cr500 cross och lv regga den.
hur svårt är detta att göra? motera dit sakerna lär ju inte vara nåra problem.

vad är det man behöver?
Lampor, annat avgas?

jag har ingen aning om hur man reggar in den. men vilka problem kan man stöta på?

man kan ju fåtag på dom för runt 15tusen sen om man lägger 15 tusen på allt det andra så har man ju en grym hoj för 30 papp. :D

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
2895353 Jag är sugen på att köpa en cr500 cross och lv regga den.

vad är det man behöver?
Lampor, annat avgas?

jag har ingen aning om hur man reggar in den. men vilka problem kan man stöta på?

man kan ju fåtag på dom för runt 15tusen sen om man lägger 15 tusen på allt det andra så har man ju en grym hoj för 30 papp. :D
Du kan glömma att lv registrera den på vanligt sätt. Då du troligtvis inte får ut papper på den. Däremot kan du kolla lite på vad som gäller för amatörbyggt fordon.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
rykten har sagt att man kan köpa inreggade ramar från tyskland och använda dessa för att regga i sverige :)

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Jag är sugen på att köpa en cr500 cross och lv regga den.

vad är det man behöver?
Lampor, annat avgas?

Jag säger bara bortkastade pengar, då kan du lika gärna köpa en LV reggad husaberg så har du en grym hoj direkt.

Jo har också hört en del köpa ramar ifrån tyskland, annars är det bara att kolla på www.mobile.de efter cr500!

Här har du en CR500 i tyskland dock för 4900 euro
http://www.mobile.de/SID6uMCy6RSCr....ache=8&sr_qual=GN&top=4&id=11111111254967441&

eller denna med CR500 motor i KTM chassi!
http://www.mobile.de/SID6uMCy6RSCr....ache=8&sr_qual=GN&top=5&id=11111111253489463&

Rock-Star

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2007
Hoj
KTM 640sm -03
Jag säger bara bortkastade pengar, då kan du lika gärna köpa en LV reggad husaberg så har du en grym hoj direkt.

Jo har också hört en del köpa ramar ifrån tyskland, annars är det bara att kolla på www.mobile.de efter cr500!

http://www.mobile.de/SID6uMCy6RSCr....ache=8&sr_qual=GN&top=4&id=11111111254967441&

http://www.mobile.de/SID6uMCy6RSCr....ache=8&sr_qual=GN&top=5&id=11111111253489463&

dom va grymma.
men vi säger att jag åker å köper nån av dom.
är det lätt att regga in i swe då??

för om man gör den själv i swe.. sätter i en cr motor i en ktm ram så lär det ju inte vara specielt lätt att regga in här..

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
dom va grymma.
men vi säger att jag åker å köper nån av dom.
är det lätt att regga in i swe då??

för om man gör den själv i swe.. sätter i en cr motor i en ktm ram så lär det ju inte vara specielt lätt att regga in här..

Det ska inte vara några problem med att hämta den ifrån tyskland och regga in den här, allt är ju redan inreggad i tyskland men blinkers mm. Se bara till att få med regbeviset bara annars blir det svårt att regga hojen här hemma!

Ja du så länge CR500 motorn är reggad i KTM chassit så ska inte det heller vara några problem. De är väldigt noga i tyskland så fort du sätter på t,ex andra fälgar så ska det läggas in i regbeviset mm. Där borta är det t.o.m förbjudet att sälja en krockad bil utan att informera köparen att den har varit krockad!

Men varför ska du ha en tvåtaktare nu??? :va

Rock-Star

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2007
Hoj
KTM 640sm -03
Det ska inte vara några problem med att hämta den ifrån tyskland och regga in den här, allt är ju redan inreggad i tyskland men blinkers mm. Se bara till att få med regbeviset bara annars blir det svårt att regga hojen här hemma!

Ja du så länge CR500 motorn är reggad i KTM chassit så ska inte det heller vara några problem. De är väldigt noga i tyskland så fort du sätter på t,ex andra fälgar så ska det läggas in i regbeviset mm. Där borta är det t.o.m förbjudet att sälja en krockad bil utan att informera köparen att den har varit krockad!

Men varför ska du ha en tvåtaktare nu??? :va

dom låter så gött? :yoparty
hehehehe

men jag har hört att just cr 500 ska vara en grymt skoj hoj och om man kan få den billigt så skulle jag hugga en direkt.

visst man får skruva lite mer.. men det är ju som att mecka med en moppe . :tungan

crossman

Ny medlem
Gick med
20 Dec 2004
Hoj
HONDA CR 500R -96
Är snarare mindre skruvande än 4t. Köp en om du har pengar, roligare hoj får man ju leta efter. Kolla på KX500 också.

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
Betydligt mindre meckande än fyrtaktarna.
Kolvarna i 500cc tvåtakt är MYCKET högre och kantrar inte som fyrtaktarnas gör.
Lågt varvtal i dom stora tvåtaktsmotorerna hjälper också till att förlänga bytesintervallerna på allt i motorn.

Rock-Star

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2007
Hoj
KTM 640sm -03
nu vill jag ha en sån ennu mer !! :D

synd att dom kosstar 5000 euro bara =(
och det värkar ju svårt om inte omöjligt att regga in en som man köper här..

rex ray

cr500 för *motard*cross*enduro*back e*is
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
cr500r
har en sådan -99 själv och kan instämma om att det är den roligaste hojjen som finns för allt vad leka heter...funderar nu starkt själv på att bygga om den till motard...synd bara att man får råna banken för att ha råd

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
2895698 Jag säger bara bortkastade pengar, då kan du lika gärna köpa en LV reggad husaberg så har du en grym hoj direkt.

Känns nästan som att man får åka ned till Tyskalnd och hämta den första du länkade till. :drool

Edit 1:När det ändå pratas cr så lånar jag tråden lite. Min fråga är om det är samma ram på cr 250 och crf 450 från samma årsmodell. Kanske tom är samma ram på 125:an? Jag ahr sett en cr/crf 500 alltså en cr 500 motor i ett crf chassie och det var nog det mest underbara jag någonsin sett.

Edit 2: Här är den jag pratade om för de som inte sett den. http://www.bikepics.com/pictures/621080/

Edit 3: Eller görs det helt enkelt nya sådana. :va Man blir förvirrad när man kollar på bilderna på bikepics. :gnissla

Last edited:

Zponka

Idrotsmotorcyklist
Gick med
10 Dec 2006
Hoj
CBR1000RR-08 & CRF250R-07
Känns nästan som att man får åka ned till Tyskalnd och hämta den första du länkade till. :drool

Edit 1:När det ändå pratas cr så lånar jag tråden lite. Min fråga är om det är samma ram på cr 250 och crf 450 från samma årsmodell. Kanske tom är samma ram på 125:an? Jag ahr sett en cr/crf 500 alltså en cr 500 motor i ett crf chassie och det var nog det mest underbara jag någonsin sett.

Edit 2: Här är den jag pratade om för de som inte sett den. http://www.bikepics.com/pictures/621080/

Edit 3: Eller görs det helt enkelt nya sådana. :va Man blir förvirrad när man kollar på bilderna på bikepics. :gnissla

http://www.servicehonda.com/cr500af05.html

crossman

Ny medlem
Gick med
20 Dec 2004
Hoj
HONDA CR 500R -96
500 tvåtakt på gata...
Det lär ju nypa stup i kvarten:gnissla

Skulle inte tro det. Polarn till mig har en KX500 cross som har kört mycke långkörning med inklusive asfaltssträckor. Inga problem där inte. Se bara till att dreva dom lågt så dom går fort. Det är fördelen med 500 2t, man kan dreva så att dom fort utan att dom tappar orken.

Rgv250se

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2006
Hoj
KX500SM, VOR530SM, RGV250, RGV500
Skulle inte tro det. Polarn till mig har en KX500 cross som har kört mycke långkörning med inklusive asfaltssträckor. Inga problem där inte. Se bara till att dreva dom lågt så dom går fort. Det är fördelen med 500 2t, man kan dreva så att dom fort utan att dom tappar orken.

Jag kör själv en Kawa 500 motard och det gäller bara att se till att öka huvudmunstycket så den inte går för snålt på fullgas.
Men att köra på väg är inte att rekommendera då 2t inte går så "mjukt" men för bana är det underbart! :yoparty

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...