göra så att gashandtaget fastnar

Sordid

professionell sjörövare
Gick med
29 Dec 2007
Ort
på gatan i en skokartong
Hoj
KTM 690 SMC -10
jag e lite nyfiken på vad det är för modification ni gör på hojen så att handtaget så att säga fastnar i gasläge.
 

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
naj har sett i nån stuntfilm där alltså själva gashandtaget inte åker tillbaka av sig själv, utan du gasar upp till där du vill ha den släpper gashandtaget men den stannar kvar
Har inte plockat isär mitt handtag eller kollat hur vajrarna är kopplade egentligen men det måste ju finnas en fjäder någonstans. Är väl bara att ta bort den.
 

Spinner

:ligga?
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Göteborg (Mölndal)
Hoj
Honda NS125 Gula faran [krockad och skrotad]
men hur ska den åka tillbaka igen om du tar bort fjädern ?? asså du vill väll kunna vrida tillbaka gasen nån gång oxå?
 

Tias

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Köping
Hoj
FIREBLADE -12 & -03, HUSKY SMR511 -11, YZ250F -12
men hur ska den åka tillbaka igen om du tar bort fjädern ?? asså du vill väll kunna vrida tillbaka gasen nån gång oxå?

De flesta hojjar har ju 2st vajrar som går från gashandtaget ned till spjällhuset.
 

Whizkid

NMCK
Gick med
14 Jan 2006
Ort
Klavreström
Hoj
Triumph Daytona T595 -97x2, Triumph Bonneville T120R -70, Triumph Sprint ST 1050 -06, Triumph Thruxton -04
Jag vet en som gjorde semestergas med hjälp av en klämma med en pinne på som han satte runt gashandtaget... då vred han upp den dit han ville och sen petade han till pinnen så den tog emot bromshandtaget...
 

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Ort
På hojen
Hoj
HOJLÖS
Fjädern brukar väl sitta på insuget/förgasaren.
Kika in på nå stuntforum eller stuntsida där kan de säkert enklaste trixet för att fixa semestergas :D
 

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Ort
Norrköping
Hoj
2021 Moto Guzzi V7, 2017 Vespa GTS300
Sätt en lagom tjock O-ring på styrändsvikten, som du kan skjuta ner i "springan" mellan vikt och gummihandtag när du vill låsa gasen. Enkel och billig farthållare.
 

Green

Dirty South
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Staffanstorp
Hoj
SixDirtySix
har du så att den inte går tillbaka av sej själv kan det bli jävligt farligt.. dra du upp den o klantar till dej så du trillar kan det ju hända att du råkar ge full gas.. sen har du en skenade hoj ifall den håller sej på hjulen... höj bara tomgång...
 

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Märsta
Hoj
R1 fighter -05
Han syftar ju på om man ska ställa hojjen på stödet och låta den stå och göra en varvstoppsburn utan att man håller i hojjen. RIGHT??
 

Z.w.A

____
Gick med
12 Sep 2004
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
Yamaha Smoker
Om han tänker göra en revlimiter nohand coaster hjälper det inte med höjd tomgång :) . Spänn vajrarna in i helvete så kanske den tar fast
 

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Ort
Haninge
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
Självklart så vill ha ju åka highchair på motorvägen

l_f10f3ee8041cc25c73a49aba754e9076.jpg
 

Sordid

professionell sjörövare
Gick med
29 Dec 2007
Ort
på gatan i en skokartong
Hoj
KTM 690 SMC -10
min fundering va ju egentligen typ att man ser i en hel del stuntfilmer, dom gör trix utan händer och hojen är på varvstoppet o naggar. jag undrarde egentligen då om det fanns nåt speciellt "alla stuntare" ändrade på men med tanke på svaren verkar det som att det finns en massa olika varianter inte bara en som stuntarna använder sig av.
 
Last edited:

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
min fundering va ju egentligen typ att man ser i en hel del stuntfilmer tex dom gör en wheelie utan händer samtidigt som hojen matar på varvstoppet, överlag när dom gör trix utan händer och hojen är på varvstoppet o naggar. jag undrarde egentligen då om det fanns nåt speciellt "alla stuntare" ändrade på men med tanke på svaren verkar det som att det finns en massa olika varianter inte bara en som stuntarna använder sig av.

En wheelie på varvstopp utan händer har jag då aldrig sett. Är du säker eller stod det kanske ett stuntfucko och varvade en annan hoj brevid?

Öht varvstopp och nohander känns lite mindre vanligt...minst sagt.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top