Göra så man kan välja hur bilder i trådar ska visas...?

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Hej

Jag har ett förslag.
Bilder som folk postar i sina inlägg blir ju små miniatyrer, jag tycker alltid man kollar på bilderna iaf. Men alla kanske inte vill ha det så som jag vill, därför fick jag en idé:

Man skulle kunna göra så man kan ställa in hur man vill att bilderna ska visas, antingen som miniatyrer eller som de är nu, eller som stora bilder, dock inte bredare än vad själva inlägget är då det blir jobbigt, på så sätt skulle man slippa sitta och klicka på alla bilder för att kolla på dom, vilket iaf jag tycker vore väldigt smidigt.
I.o.m. att man kan välja hur man har det behöver ingen bli missnöjd.

Nå, någon mer än mig som vill slippa små miniatyrer och ha stora bilder direkt tistället?

Swedie, genomförbart?

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Förstår inte vad du menar? Man kan göra så här redan. Men då Infogar du en bild (1:a bilden)eller bifogar en bild(2:a bilden)
KTM%20-%20640%20DUKE.jpg

Bifogat

• KTM black 005[1].2.JPG
    KTM black 005[1].2.JPG
    61.8 KB · Visningar: 53
Last edited:

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
Rasorblade skrev:
2055327 Förstår inte vad du menar? Man kan göra så här redan. Men då Infogar du en bild (1:a bilden)eller bifogar en bild(2:a bilden)
KTM%20-%20640%20DUKE.jpg
Jo, men då måste man väl länka till en bild på nätet. Det vore trevligt om man kunde få en sån större bild på en man la upp från hårddisken...

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag kan ändra storleken på miniatyrerna. Men det kommer ta 1 vecka att gå igenom alla bilder och omforma dom innan det syns. Det är väldigt många.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Swedie skrev:
2058184 Jag kan ändra storleken på miniatyrerna. Men det kommer ta 1 vecka att gå igenom alla bilder och omforma dom innan det syns. Det är väldigt många.
Det går inte göra så att det gäller på bilder som laddas upp från och med att du ändrar det då...? Så blir det lite smidigare.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
det går... men det blir inte speciellt bra. då kommer folk bli frågvisa om varför det är så. :)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Testar ett inlägg här med en annan inställning.

Bifogat

• johnny.cedergren.jpg
    johnny.cedergren.jpg
    127.5 KB · Visningar: 77

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Swedie skrev:
2066677 Testar ett inlägg här med en annan inställning.
Det går åt rätt håll. Tror de flästa kör 1024*768 eller högre, om du anpassar bildbredden till 1024*768 så borde alla bli nöjda?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
philsson skrev:
2066707 Det går åt rätt håll. Tror de flästa kör 1024*768 eller högre, om du anpassar bildbredden till 1024*768 så borde alla bli nöjda?

nej, jag kommer inte köra full storlek. Den storleken du ser ovan är nya "thumbnail"-storleken. Det blir mindre behov då för många att klicka för att se en större bild. = mindre bandbredd som behövs.

sen vill jag spara på totala scrollningstiden oxå. Nu kan två bilder i bra storlek visas jämnte varandra. perfekt.

Har cirka 138000 bilder att gå igenom... startade för 20 min sedan och vi är på 5500 just nu... så ni kan ju räkna ut att det kommer ta en bra lång tid.
Låter datorn stå på idag. Ska göra en massa ärenden ändå (Sporthojsmedlemskortet).

Mayer

Kunskap är mackt!
Gick med
22 Feb 2006
Hoj
Superduke
Det blir ju grymt! Mycket bättre när man kan lägga upp större bilder...Men swedie, kan man inte göra så att det går att klicka på avataren så den blir större och i ett nytt fönster. :va Så att man laddar upp en stor bild till avatar sen visas avataren som en minatyr? Det hade varit grymt! :tummenupp
// Mayer

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Mayer skrev:
2066750 Det blir ju grymt! Mycket bättre när man kan lägga upp större bilder...Men swedie, kan man inte göra så att det går att klicka på avataren så den blir större och i ett nytt fönster. :va Så att man laddar upp en stor bild till avatar sen visas avataren som en minatyr? Det hade varit grymt! :tummenupp
// Mayer
That's a negativ. Avatar är avatar. Inget mer. Du har profilen där en profilbild finns, som avataren länkens till.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Helt klart bättre nu! bra jobbat...
Min idé om att man ska kunna välja hur stora bilderna ska va blir lite svår att genomföra eller? Hade ju varit bra annars... Jag hade helst velat ha så att bilderna är lika breda som inlägget, så att säga...

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO