Göteborg - Oslo

irvas

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2010
Hoj
Triumph Daytona 675, 06
Tjenare!

Nu är det så att jag ska ta upp min hoj till Oslo och funderar ifall det finns någon som är intresserad utav att köra eller transportera upp sin hoj.

Tid: Inget bestämt, men helst ASAP.:gnissla

Om någon har tips på någon smidig transport upp så kan ni skriva med det också!

/Irre

Aleks86

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2004
Buss til gbg, blåsa upp til oslo med hojen :)? På søndag/efter helgen är det soligt och 10+. Har du garage eller parkerar du i gatan?

irvas

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2010
Hoj
Triumph Daytona 675, 06
Buss til gbg, blåsa upp til oslo med hojen :)? På søndag/efter helgen är det soligt och 10+. Har du garage eller parkerar du i gatan?

Jag tänkte faktiskt något liknande ifall man inte löser transport, men det är för jävla kallt om händerna haha. Har du plan på att köra upp i helgen eller?

Jag har den stående hos en tjejkompis som bor i en villa. Säkert ställe faktiskt att ha den på.

Aleks86

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2004
Jag tänkte faktiskt något liknande ifall man inte löser transport, men det är för jävla kallt om händerna haha. Har du plan på att köra upp i helgen eller?

Jag har den stående hos en tjejkompis som bor i en villa. Säkert ställe faktiskt att ha den på.

Jag hade tänkt det intill 5 minuter sedan, men nu måste jag till dalarna istället. Åker kanske upp då om en vecka istället, söndag eller måndag.
Det är blir kanske kaldt då det blir 25 mil på motorvägen. Var ute och körde 10 mil igår blandad körning, värken knär eller fingar gillade det, 4 grader och sol. Aja jag sticker ut och powerwheelar lite ;-)))

irvas

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2010
Hoj
Triumph Daytona 675, 06
Jag hade tänkt det intill 5 minuter sedan, men nu måste jag till dalarna istället. Åker kanske upp då om en vecka istället, söndag eller måndag.
Det är blir kanske kaldt då det blir 25 mil på motorvägen. Var ute och körde 10 mil igår blandad körning, värken knär eller fingar gillade det, 4 grader och sol. Aja jag sticker ut och powerwheelar lite ;-)))

Så din plan var att åka 2a helgen i April?

Ja förstår att det är riktigt kallt fan, därför börjar man tänka på ifall det smartaste är bara hyra en skåpbil och köra upp.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
värken knär eller fingar gillade det
Har löst knäproblemett med 10mm liggunderlag (campingstilen) på insidan av skinnbyxorna från stövlarna och en bit upp på låren.
För fingrarna har det blivit en fika på bensinstation ca var 7 mil......

irvas

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2010
Hoj
Triumph Daytona 675, 06
Har löst knäproblemett med 10mm liggunderlag (campingstilen) på insidan av skinnbyxorna från stövlarna och en bit upp på låren.

Det låter ju som en idé men 30 mil kan bli minst sagt jobbigt och lär ta ganska bra med tid med tanke på att man måste stanna och värma sig en del.

Alla förslag tas emot med öppna armar :krama
haha

ANIMAL

Lets Go Foooking Mental
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
KTM
Du skulle åkte med mig upp i söndags, hihiii...
Nu får du ta hojen i delar på bussen;)

Annars har ju biltema ett par "muffar" som man trär på styret å stoppar in händerna i, funkade när jag körde cross i -18 grader. Sen är de bara till å bita ihop.......

Aleks86

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2004
Så din plan var att åka 2a helgen i April?

Ja förstår att det är riktigt kallt fan, därför börjar man tänka på ifall det smartaste är bara hyra en skåpbil och köra upp.

A tänkte det, 10-11, skall upp och snakka med sjefen dock har jag inte helt löst garageproblemet så det är lite osäkert med allting atm. Hyra skåpbil eller släp funkar ju bra men om ettpar veckor måste ju tempen ha tagit upp sig tycker mann.

:tummenupp Körde med knästöd som man brukar när man lyfter, men det var inte spesiellt skönt för baksidan, liggunderlag måste ju va perfekt, thanks.

Last edited:

irvas

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2010
Hoj
Triumph Daytona 675, 06
Du skulle åkte med mig upp i söndags, hihiii...
Nu får du ta hojen i delar på bussen;)

Annars har ju biltema ett par "muffar" som man trär på styret å stoppar in händerna i, funkade när jag körde cross i -18 grader. Sen är de bara till å bita ihop.......

Fan alltså du förstår inte hur mycket jobbigare det blev för mig nu haha. Men problemet var att ja hade lämnat hojen te en polare som skulle fixa lite saker på den och han blev klar i Måndags, fett jävla segt asså!

Hunnit köra något än?

Fan ser ut som att ja få dra på mig världens plagg sen köra i värsta fall.

irvas

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2010
Hoj
Triumph Daytona 675, 06
A tänkte det, 10-11, skall upp och snakka med sjefen dock har jag inte helt löst garageproblemet så det är lite osäkert med allting atm. Hyra skåpbil eller släp funkar ju bra men om ettpar veckor måste ju tempen ha tagit upp sig tycker mann.

:tummenupp Körde med knästöd som man brukar när man lyfter, men det var inte spesiellt skönt för baksidan, liggunderlag måste ju va perfekt, thanks.

Jobbigt med att inte veta vart man ska ställa hojen alltså. Så jävla svårt att ställa den inne någonstans i centrala Oslo.

ANIMAL

Lets Go Foooking Mental
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
KTM
Fan alltså du förstår inte hur mycket jobbigare det blev för mig nu haha. Men problemet var att ja hade lämnat hojen te en polare som skulle fixa lite saker på den och han blev klar i Måndags, fett jävla segt asså!

Hunnit köra något än?

Fan ser ut som att ja få dra på mig världens plagg sen köra i värsta fall.

Nej inte kört än, står kvar i bilen... Ska till Hemsedal i helgen har inte bestämt om den får följa med upp också:)
En bra parkerings plats ju:tummenupp

irvas

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2010
Hoj
Triumph Daytona 675, 06
Nej inte kört än, står kvar i bilen... Ska till Hemsedal i helgen har inte bestämt om den får följa med upp också:)
En bra parkerings plats ju:tummenupp

Kört mycket när du var nere i helgen därför du inte har tagit ut den än. Fan hade varit så jävla gött att ha hojen här idag, lätt värt att ta en liten tur.

Gött me hemsedal, får bli en tur när du är tillbaka.

ANIMAL

Lets Go Foooking Mental
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
KTM
Någon som tänkt göra hoj-entré på Onsdag?

Kört mycket när du var nere i helgen därför du inte har tagit ut den än. Fan hade varit så jävla gött att ha hojen här idag, lätt värt att ta en liten tur.

Gött me hemsedal, får bli en tur när du är tillbaka.

Långa dagar med skola, kneg å träning. Mörkt å kallt när man kommer hem:/
Fått ordning på hojen och löst transporten än?

irvas

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2010
Hoj
Triumph Daytona 675, 06
Någon som tänkt göra hoj-entré på Onsdag?

Långa dagar med skola, kneg å träning. Mörkt å kallt när man kommer hem:/
Fått ordning på hojen och löst transporten än?

Det är riktigt segt, du får hitta lite tid för körning nästa vecka om vädret tillåter :D.

Jag är nere i GBG nu faktiskt, ja har inte löst något än men en sak vet jag, jag åker inte utan hojen tillbaka oavsett vad :yoparty.

Allting är fixat på hojen så den är redo att resa upp, ifall det blir på en släpkärra eller om ja kör den återstår att se :gnissla

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning