G-Pack bra eller??

Von Vettet

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
hemma
Hoj
cykel
Har en gixxer1000R-03 med micron titan. En polare till mig rekomenderade mig att köpa G-pack för att på så sätt få bättre effekt på 2:an och 3:ans växel.Är detta sant? man blev ju intresserad då man inte behöver justera in detta i hojen utan bara koppla direkt på tändboxen. Dessutom så var ju priset 1500-1900 kr helt ok. Men som sagt har ni några erfarenheter av denna mojäng,eller varför inte en sida med tester på min modell med denna elektronik.

Tacksam för svar!! :tungan
 

gamle

http://www.sydskanesemse.nu/
Gick med
3 Jul 2003
Ort
söder om bron till friheten
Hoj
Triumph Sprint St -05 Gixxer 1000 K6
Von Vettet skrev:
Har en gixxer1000R-03 med micron titan. En polare till mig rekomenderade mig att köpa G-pack för att på så sätt få bättre effekt på 2:an och 3:ans växel.Är detta sant? man blev ju intresserad då man inte behöver justera in detta i hojen utan bara koppla direkt på tändboxen. Dessutom så var ju priset 1500-1900 kr helt ok. Men som sagt har ni några erfarenheter av denna mojäng,eller varför inte en sida med tester på min modell med denna elektronik.

Tacksam för svar!! :tungan


HEJ HAR INTE SETT DIG PÅ FORUMET TIDIGARE . BOR DU INTE I "ULFEKNUB" ??
 

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..
Sök på TRE som dom säger..

Men du kommer inte få mer effekt, den kommer går "renare" och förhoppningsvis med mindre ketchupeffekt från insprutningen på låga varv (under 4-5000 varv).

det enda den gör är att lura cykeln så att den tror att den är i fjärde eller femte växeln hela tiden.

/KetogaN
 

MarcusR6

Hej o hå!
Gick med
17 Jul 2003
Ort
Malmö
Hoj
Mazda, en vanligt slö
Köp en Powercommander och få den mappad hos ett dyno-tuning center. Komplettera även med ett KN-Filter. Detta kommer ge ett bättre vrid och ökad körbarhet.
:banana
 

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..
MarcusR6 skrev:
Köp en Powercommander och få den mappad hos ett dyno-tuning center. Komplettera även med ett KN-Filter. Detta kommer ge ett bättre vrid och ökad körbarhet.
:banana

Powercommander mappar bränsle, TRE modden ställer om till en ren tändkurva..
Det går även att ställa tändningen i vissa versioner av powercommander med det är få dynocenter som vill ge sig på det och även om dom vill är det få som verkligen kan..

Däremot är du inne på rätt spår. Powercommander mappning är great, men du behöver fortfarande en TRE mod för 300spänn för att få en ren tändkurva under 5000varv i 1:an till 4:an.

G-pack är dyr, handla TRE härifrån istället:
http://www.pro-libertate.com/J__Products/j__products.html

/KetogaN
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top