G-pack, vad gör den?

C2H5OH

Ny medlem
Gick med
23 May 2010
Ort
Uddevalla
Hoj
Yamaha XJR 1200 -98
hej!
har en Yamaha XJR 1200-98. Jag har planer på att trimma den lite och kom in på S-racing hemsida. där dom hade ett "trimmkitt" till min 1200. Nu till frågan. efter jag läst en bit så stod det också att, "detta trimmet funkar bra med våra Gpack`s, såväl som våra avgassystem". försökte Googla lite på Gpack men kom upp en massa som inte var så intressant. Så nu skulle jag vilja ha ett lite mer utförligt svar på, Vad Gpack gör? och finns det gpack till min xjr 1200? det verkar så men har ej fått nått "helt klart" besked.:va

PS: Om det är någon som har andra förslag om trimning på just XJR 1200 dela gärna med dig om ni vill!

Tack på förhand!
MVH//Jim
 

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Ort
Bromma
Hoj
MT-09 2020
Hej om jag inte minns fel så tar den bort varvtalsbegränsningen och även toppfartsspärren.

Ska väl vara samma pryl som TRE-mod.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Och det är en 25öres resistor i fin förpackning....

Köp inte hos en svensk handlare för +1000kr. Vill du inte göra en själv finns de på EBAY för en femtiolapp...
 

C2H5OH

Ny medlem
Gick med
23 May 2010
Ort
Uddevalla
Hoj
Yamaha XJR 1200 -98
gpack

25öres resistorer kan knappast skapa en simulering:p men i get your point..ja jag ska kolla på ebay. vet någon då om det finns gpack till en xjr1200? tack för svar
 

timm

Medlem
Gick med
24 Oct 2005
Ort
Ja
Hoj
Skeppshult. En blå.
25öres resistorer kan knappast skapa en simulering:p...
Växelgivare brukar består av en variabel resistor, så varför inte? - Koppla loss original, in med en fast resistor för 25öre istället: voilà! ECUn tror du har en och samma växel i hela tiden.
 

C2H5OH

Ny medlem
Gick med
23 May 2010
Ort
Uddevalla
Hoj
Yamaha XJR 1200 -98
Växelgivare brukar består av en variabel resistor, så varför inte? - Koppla loss original, in med en fast resistor för 25öre istället: voilà! ECUn tror du har en och samma växel i hela tiden.

det var inte på det settet jag mena som en simulator! jag förstod vad han mena. skit samma:p undra vart den sitter på min XJR:p
 

Rabarbor

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2009
Ort
Halmstad
Hoj
-03 Yamaha BT1100
g-pack

G-pack på Yamaha fungerar inte som på suzuki där ett motstånd simulerar vilken växel som ligger i. G-pack för yamaha tittar på hastighetssignalen och varvtalssignalen som även går till mätarna. Det du kan göra är att koppla loss/klippa hastighetssignalen som går in i tändboxen eller som på G-packen simulera en hastighet över 80. Signalen är en fyrkantsignal så simulera är lite svårare....
G-pack tar bort standard sänkt tändförställningen på 2an o 3an för att klara bullertester. G-pack ger mer drag bara i 2an 3an...
För att få mer effekt rekomenderar jag att skaffa ett öppnare luftfilter öppna upp luftinsuget på luftburken samt det viktigaste större munstycken...........
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top