Gaddad?

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Speed Triple 1050 RS, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Finns det någon här som inte är tatuerad?

...ja, det är lugnt här på jobbet idag :sneaky:

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Jag har ett 5 cm långt ärr i jumsken från ett bromshantag (utan kula) från en Novolette när jag var 12 år, det är den enda stora taggen jag har - förrutom ett 3 cm långt ärr på låret från taggtråd i lumpen. I övrigt "clean". Brorsans familj däremot, varenda en har nåt fjantigt wt-aktig på sig.

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Bara operationsärr. Inget bläck.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Bara ärr och frakturer här. Ärren kommer både från verktyg, närkontakt med fasta föremål (oftast i samband med tvåhjulingar) och någon operation.

Eller ja, jag har tatuerat mig på insidan av ena fotknölen, med en oljig framklinga på min racercykel, det gick inte riktigt att få det rent inne i jacket.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Ingen bläck här.

Tur det, har inte samma värderingar nu som när jag var yngre och gaddning från den tiden skulle kunna ge mig nackdelar.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag fick en tatuering av en riktigt duktig tatuerare, för att jag var schysst med honom när vi gjorde affärer, det var bara att bestämma motiv och komma in...

20 år senare har jag inte utnyttjat den, jag ser ingen som helst mening med tatueringar.

Däremot tycker jag det är ofattbart roligt när folk som har tatueringar ska försöka motivera dom:
"Biltemakörven är ett minne av en barndomsvän som gillade biltemakörv."
"Koifisken är ett minne av min farmor som gillade att fiska"
"Svanktribalen är för att jag känner mig som en krigare eftersom jag klarade körkortet."
"Penisen i pannan är för att jag small av på en fest där det fanns en tatueringsmaskin, den är rätt kul..."

Speciellt när dom har 42 tatueringar spridda som inte hänger ihop på något sätt, en dålig Bart Simpsson på skateboard brevid ett välgjort porträtt av Maria Magdalena, en Jesus trots att dom inte är ett dugg troende brevid en dåligt ritad ostbit osv...

Eller en Volvo 142 som var skitfräck 1980 när dom hade en, gärna med någon bonnig text...

Vad jag inte förstår är varför dom inte lasrar bort skiten istället för att intala sig att det fortfarande är häftigt...

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Själv är jag nääästan clean. Ett litet panterhuvud på överarmen som döljs under t-shirtsärm.
(hade planer på en hel, klättrande panter, men min överarm var för smal på den tiden : )

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Jag gissar att du har sett Tattoo Fixers? En stor majoritet där har ju gaddat sig på fyllan med polarna när dom var yngre, och nu är det inte lika coolt längre. :dummer
Jupp. Inte ens de planer jag hade i nyktert tillstånd hade varit ok nu...

team toker

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
alldeles för många
Jag fick en tatuering av en riktigt duktig tatuerare, för att jag var schysst med honom när vi gjorde affärer, det var bara att bestämma motiv och komma in...

20 år senare har jag inte utnyttjat den, jag ser ingen som helst mening med tatueringar.

Däremot tycker jag det är ofattbart roligt när folk som har tatueringar ska försöka motivera dom:
"Biltemakörven är ett minne av en barndomsvän som gillade biltemakörv."
"Koifisken är ett minne av min farmor som gillade att fiska"
"Svanktribalen är för att jag känner mig som en krigare eftersom jag klarade körkortet."
"Penisen i pannan är för att jag small av på en fest där det fanns en tatueringsmaskin, den är rätt kul..."

Speciellt när dom har 42 tatueringar spridda som inte hänger ihop på något sätt, en dålig Bart Simpsson på skateboard brevid ett välgjort porträtt av Maria Magdalena, en Jesus trots att dom inte är ett dugg troende brevid en dåligt ritad ostbit osv...

Eller en Volvo 142 som var skitfräck 1980 när dom hade en, gärna med någon bonnig text...

Vad jag inte förstår är varför dom inte lasrar bort skiten istället för att intala sig att det fortfarande är häftigt...
jävligt långt inlägg, bara för att säga...jag vågar inte.... ? ? ? ? ? :krama

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Triumph
När jag var 14-15 bestämde jag mig för att omedelbart tatuera mig så fort jag fyllde 18. Skulle ha en stor pinuppa på armen. Ett par år senare började jag fastna för andra motiv. Nu 20 år senare har jag fortfarande inte bestämt mig för något motiv, och är väldigt glad för att jag inte har några av de motiv jag funderade på för 20år sen! Tatuering är antagligen inget för nån som velar så som jag gör. Tycker dock det ser trevligt ut, så nån gång kanske jag kan bestämma mig för motiv, eller ta modet till mig och tatuera in något jag velar med. :yoparty

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Hoj
Honda VFR 800 2006
Inga tatueringar, några ärr.
Var på väg att tatuera en pansarnäve på ena armen i 20-årsåldern. Hade nog inte ångrat det men idag känns det inte så aktuellt. Har faktiskt ett ärr på ena knät efter närkontakt med gran på cross i ungdomen (och operationsärr från närkontakt med merscha när jag cyklade)

zoddri

Alltid retar det nån
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Honda VFR1200F -10
Har funderat så länge på vad jag skulle kunna ha för motiv att jag snart börjar känna mig för gammal för att skaffa en första tatuering.

Men egentligen vore det roligast med en Biltemakörv eller en badanka eller nåt liknande, bara för att det skulle reta folk. Nånstans var det är enkelt att dölja den också...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
jävligt långt inlägg, bara för att säga...jag vågar inte.... ? ? ? ? ? :krama
Ja du får tolka det så om du vill, jag ser inte det "modiga" i att tattuera sig?

Det kanske är därför det är så populärt, folk tror att dom är tuffa för att dom har tatuerat sig, att det visar att dom minsann "tål" det.
Folk som egentligen är mesar tror att tatueringar ska få dom att framstå som hårdingar?

Jag har inte det behovet av att hävda mig...

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Jag är "traditionell"...eller konservativ om man så vill, och tycker inte det är snyggt på tjejer/kvinnor.
Fullklottrat på män ser ut som något förortsorienterat o lite "låg panna"-varning.

Lite offpist, men jag gillar att tycka till lite härovar.

• Gilla
Reaktioner: GuW
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj