goodfella
I´m above the law
Har typ 10k att hämta ut som jag fick tillbaka på skatten men såg just att utgångsdatumet hade passerat på avin, det kan väl inte spela nån roll?
goodfella skrev:Har typ 10k att hämta ut som jag fick tillbaka på skatten men såg just att utgångsdatumet hade passerat på avin, det kan väl inte spela nån roll?
precisabstruse skrev:
Dom går in på mitt skattekonto,för du fick inget när vi andra fick för ngt år sedangoodfella skrev:Har typ 10k att hämta ut som jag fick tillbaka på skatten men såg just att utgångsdatumet hade passerat på avin, det kan väl inte spela nån roll?
goodfella skrev:Jag är ju en fattig student så jag tänkte spara dom tills jag behöver dom......typ nu.![]()
Ehh, får man tillbaka stålar så har man ju skattat för mycket. Det är inte staten som ger bort pengar, man får tillbaka sina egna pengar som man betalat in i onödan, t.ex om man inte jämkat om man har lån etc.maverick_750rr skrev:hur fan lyckas man få 10papp från staten?
Bara jag som skattar lagligt eller? Jag får aldrig mer än 34kr.
750RR
...eller sysslar med "kreativ" bokföring/deklareringsgtpepper skrev:Ehh, får man tillbaka stålar så har man ju skattat för mycket. Det är inte staten som ger bort pengar, man får tillbaka sina egna pengar som man betalat in i onödan, t.ex om man inte jämkat om man har lån etc.
berggren_martin skrev:...eller sysslar med "kreativ" bokföring/deklarering![]()
Som sagt rutan där det står avdrag,lyckades få tillbaka 23500:-maverick_750rr skrev:hur fan lyckas man få 10papp från staten?
Bara jag som skattar lagligt eller? Jag får aldrig mer än 34kr.
750RR
Hehe, känner igen det där. Brukar själv ha buntvis med utbetalningskort. Ring och be dem skicka en ny avi så har du den om några dagar. Ibland ber de dig skicka in den gamla först men svårare än så blir det inte.goodfella skrev:Har typ 10k att hämta ut som jag fick tillbaka på skatten men såg just att utgångsdatumet hade passerat på avin, det kan väl inte spela nån roll?
Skattemyndigheterna betalar faktiskt mycket bra ränta så det kan man inte lasta dem för.K-Micke skrev:Pengarna står ju kvar på ditt skattekonto.
Du kan ju låta dom stå kvar där, du får ju ränta på det
(inte så mycket men förmodligen högre än vad du får av banken).
goodfella skrev:Jag är ju en fattig student så jag tänkte spara dom tills jag behöver dom......typ nu.![]()
Iceman1975 skrev:sälj din hoj till mig så får du ju pengar..![]()
goodfella skrev:Till dig? Du är ju värre än Joakim von Anka![]()
Iceman1975 skrev:Jag ÄR värre än Von Anka.. Plattfotad är jag oxå.. Men har ingen turkrona..![]()
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |
![]() |
CFMOTO 800MT-X
Idag har vi nöjet att få sm... |
![]() |
Offroad med CFMOTO 800MT-X