Galen dansk!

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
ZX9R, Duke
Denna listiga killen såg vi på min svensexa i april i Köpenhamn. Killen stod vid ett rödljus på en skräpmoppe med fullt skinnställ.....observera pölen under honom då den formligen pissade ut bensin. Gäller att köra fort då tanken bli tom fort i den takten. På bilden hade han stått där kanske 5-10 sek.

Ja se danskar! :huvet

Bifogat

• Dansk.JPG
    Dansk.JPG
    228 KB · Visningar: 1,633

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
haha, vem har inte åkt tåg osv. med skinnställ för att lämna/hämta en hoj, när folk kör utan ställ så klagas det, aldrig är det bra :D

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
haha, vem har inte åkt tåg osv. med skinnställ för att lämna/hämta en hoj, när folk kör utan ställ så klagas det, aldrig är det bra :D

2006 när grabben var liten och låg i vagn skulle sambon iväg en sväng under dagen, själv skulle jag ut och köra hoj. Blir självklart försenad varvid damen lämnar grabben i vagn vid garaget.
Själv har man ju såklart hela läderpyjamasen på och inser väldigt snabbt att hjälmen inte får plats under vagnen.
Pallar inte hålla den i handen samtidigt som trucken ska manövreras så den åker på huvudet.
Var rätt många som glodde när jag gick tvärs över stan i full mc-mundering, påtagen hjälm samt barnvagn.

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
På tal om att glida runt i skinnställ utan hoj.

Premiärtur 2005 så var jag på väg hem med bil, hade hämtat ett batteri eftersom mitt inte funkade. I full mundering, så när som på hjälm så åkte jag för första och enda gången fast i en fartkontroll, 67 km/h på 50väg.

Glad och lycklig som jag var över att det var dags för premiärtur med hojen så satt jag där i polisbussen och skrev papper med ett leende på läpparna. Konstapeln frågade varför jag var så glad trots att jag fått böter? Svarade kort och gott att jag var glad över att jag satt i bilen och inte på hojen då dom mätte hastigheten. :D

Polisen tyckte inte det var det minsta roligt, utan muttrade någonting om att jag skulle ta det lugnt i fortsättningen.

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
ZX9R, Duke
jag reagerade mest på moppen som läkte bensin som ett såll...fast lite skrattade vi nog åt skinnstället med just då i alla fall.

Hoppades redan då lite att det var så att det stod något coolt i ett garage på andra sidan stan.

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Fins en herre i Åsele, aka Åsele-Janne som man kan se på vägen mellan Lycksele och Åsele.
Åkte dit (bodde tillfälligt i Lycksele då), hämtade en hoj åt en kompis och fick soppatorsk. I tystnaden som infinner sig där uppe i norr vid en tom väg, hör man sedan ett lite brummande. Observera att vi står 2 mil från Åsele, och det är inte speciellt bebott mellan Lycksele och Åsele. Då är det Åsele-Janne som kommer med skinnställ, stövlar o hjälm, vinglandes på en Eu-moppe. Och kör förbi oss.....

Vi bara står och tittat och undrar vad fan han gör där. I väntan på hjälp kommer han från andra hållet 20 min senare och glider förbi igen....
:va :hihi

burnout

gasa mera ;-)
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
ingen för tillfället
får väll hoppas att hans riktiga var på verkstad och att det där var lånehojjen

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
Jaha..? Ja, med tanke på soppaläckan borde han kanske haft en flamsäker overall på sig eller vad är det som är så galet?

Det gör fan precis lika ont att trilla av från en moppe som från en motorcykel.

Jag tar inte på mig mitt raceställ de gånger jag kör moped, men tar gärna på mig mina allväderskläder med ryggskydd och allt. I varje fall nu när det varit lite kyligt. Sen när det blir varmare blir med mc-jeans, knuttejacka och något smidigt ryggskydd. Jag skiter i om någon mupp tycker det är overkill, jag är trött på att slå mig om olyckan skulle vara framme.

En del bilister beter sig som puckon när de möter motorcyklister, ni skulle se hur de beter sig när de ser en moped. Igår senast kom en mupp i en BMW fram till en korsning med stopplikt. Han stod still och tittade på mig, flinade och körde fram fronten en halvmeter över stoppet när jag hade en sådär 5 meter kvar. När jag måste hålla långt till höger från början eftersom en del som kommer bakifrån tycks vilja köra så nära som möjligt oavsett om de har möte eller ej.

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen
Det var kanske en annan svensk som var där på en annan svensexa.

Med tanke på den gedigna samlingen flaskor med genomskinlig vätska i ryggsäcken?:fyllisar

Eller kanske det är bensin till mopeden?

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
Det är nog inte bensin som läcker, det är ju givetvis pilsner, han är ju dansk.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka