Galen kvinna boende vid mc-plats Mosebacke på Söder

Gick med
3 Oct 2003
Hoj
ZX9R -> R1 -> KTM 660 -> 900 SS + 701 SM
Någon mer som blivit drabbad av det här charmtrollet?

Jösses är fortfarande smått chockad... skulle hjälpa en kompis att parkera om hans hoj pga städdag och begav mig till Mosebacke. Lugn smygkörning så inget vilt gasande runt torget. Rätt fullt med hojjar så jag fick trixa 1-2 ggr för att få plats (på tomgång och visst ett Monster med Termignioni men det krävs lite gasande för att det ska låta...).

När jag stiger av hör jag bara att nån står och skriker ovanifrån. Noterar det inte mer än så först (festkvarter...) innan jag inser att hon står och skriker ner på mig. Wut :confused: Börjar uppfatta budskapet som går i stil med "vidrig människa", "dubbla avgasrör" (ej i positiv beundrande bemärkelse), "spy rök" och "hoppas att du dör i cancer". Det senare upprepat ett par gånger för extra tydlighet. Allt vilt skrikande. Nånstans blir det nästan lite komiskt är att hon är så förbannad att när hon öppnat fönstret, skrikit för fullt och smällt igen inte kan låta bli att öppna igen... och upprepa proceduren 2-3 ggr till.

Det finns något citat som går i stil med "never argue with idiots, they drag you down to their level and beat you with experience" så efter att stillsamt påpekat att det inte är någon idé att skrika om hon vill att jag ska lyssna låser jag går där ifrån.

Aldrig varit med om något liknande :3freak Med tanke på att hojparkeringen ligger på gatan nedanför hennes lägenhet antar jag att det är fler hojåkare på Söder som fått smaka på besk medicin...?

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Hela söder är ju fyllt av inflyttade (MP)-hipsters som är ute efter "atmosfären", eller det vi andra kallar "grannar med någon form av missbruk".

Söders transformering från sköna pundarkvarter till ytlig byhålekopia är inte vacker...

Cobain

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2013
Hoj
2010, XT660
Inte råkat ut för henne :) Undrar dock vem som störde omgivningen mest.
Den ljuva musiken från din hoj eller den ostämda gälla skärande rösten...

Undrar vad hon skulle säga om vi bokar en tur på ca 15-20 Mc med utgångspunkt Mosebacke :). Förmodligen skulle hon inte höra sin egen röst.

Snart är ju mc säsongen över så hinner hon ladda rösten till nästa säsong igen :rolleyes:

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Jobbar i närheten och har någon gång parkerat där.. Dock inte råkatr ut för galentanten, Vissa har mycket att tycka, men be dem komma ner på gatan och prata med dig istället.. Då brukar det bli tyst

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Söderandan.
Jag RULLADE ut min hoj ur garaget och gick ner för att låsa dörren, då stod det en ilsken dam som fräste: ni kan väl för i helvete stänga av motorn medans ni låser !!

-Den är ju avstängd.
-Ja nu ja.

Världsklass

Gick med
3 Oct 2003
Hoj
Söderandan.
Jag RULLADE ut min hoj ur garaget och gick ner för att låsa dörren, då stod det en ilsken dam som fräste: ni kan väl för i helvete stänga av motorn medans ni låser !!

-Den är ju avstängd.
-Ja nu ja.

Världsklass

Haha, man undrar ju vad det är för fel på folk. Då vet man vad man har att vänta... Jag slog till på garageplatsen :tummenupp

Gick med
3 Oct 2003
Hoj
Jobbar i närheten och har någon gång parkerat där.. Dock inte råkatr ut för galentanten, Vissa har mycket att tycka, men be dem komma ner på gatan och prata med dig istället.. Då brukar det bli tyst

Jo precis och den tanken slog mig. Å andra sidan hade jag inte lust att lägga mer energi på den typen. Hon verkade fullkomligt sinnessjuk.

Gick med
3 Oct 2003
Hoj
Inte råkat ut för henne :) Undrar dock vem som störde omgivningen mest.
Den ljuva musiken från din hoj eller den ostämda gälla skärande rösten...

Undrar vad hon skulle säga om vi bokar en tur på ca 15-20 Mc med utgångspunkt Mosebacke :). Förmodligen skulle hon inte höra sin egen röst.

Snart är ju mc säsongen över så hinner hon ladda rösten till nästa säsong igen :rolleyes:

Det var ju ett par människor som stannade mitt i steget på Mosebacke för att försöka förstå vad dåren i fönstret vrålade om...

Hehe, det vore kul men då skulle det förmodligen gå nån säkring i hennes felkopplade hjärna :tungan

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Söder vore in Söder utan lite psykfall! :tummenupp

Din berättelse får mig att tänka på en händelse förra sommaren. Det är en solig sommardag. Jag promenerar med två tjejkompisar nerifrån Medis och har precis kommit upp på Mosebacke torg, på väg upp mot Mosebacke uteserveringen för en brunch. Helt plötsligt dyker det upp en jälva luffare från ingenstans och försöker dra en flaska i skallen på ena tjejen. Likt en superhjälte hinner jag springa i vägen och knuffa ner den illvilliga herren i rännstenen. Det var inte så svårt, såna där är ofta rätt taniga, och har ju inte direkt balansen på sin sida. Vi klarade oss därifrån med en smärre chock och lite tårar på tjejen. Älskar Södermalm! :tummenupp

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Vi lever i Sverige, varför vara trevlig när man kan vara grinig? :rolleyes:

Om man har tur smittar det och en person till blir grinig! :D

Intense

Ny medlem
Gick med
3 May 2008
Hoj
Blå fågel med fläkthjul
Ja men då ska jag börja ta en extrasväng runt Mosebacke som avslutning på varje runda i framtiden! :yoparty

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15
Jag hade lätt startat hojen och låtit tanten få lyssna på lite musik. Sen får man varva i takt med hennes skäll så tröttnar hon nog tillslut ;)

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Södermalm har väl alltid varit balkongbiologernas Mecka. Man trodde ju att bostadspriserna skulle sanera den stadsdelen någon gång. Det finns väl helt enkelt för många gamla låghyres hyresrätter kvar där ännu. Det är lätt att vara balkongbiolog när man inte har något riktigt jobb som man behöver transportera sig till, inga tider man behöver passa, och det dagliga alkoholintaget precis runt hörnet. Då behöver man inget eget motorfordon. :lol

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!