Galfer skivor - lite frågor

Macaper

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Hoj
kastrerad
Har lite funderingar på att införskaffa ett par Galfer skivor, men så känner jag mig lite dum då jag inte vet exakt hur det fungerar.

Om man slänger på ett par Galfer skivor, passar de med original oken då? Att jag behöver Galferbelägg vet jag, men funkar OEM oken?

Vad är det för skillnad på vanliga Galfer skivor och ex. Extreme skivorna eftersom det står "for racing use only" på alla ställen där man läser om Galfer.

Macaper

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Hoj
kastrerad
Antar att frågan var för dum att besvara :tungan eller att ingen visste, hmmm, får försöka läsa mig fram till vad som gäller antar jag...

yamayzfr1

gixxer750
Gick med
20 Apr 2007
Hoj
ingen nu
dom passar med orginal oken följer med bromsbelägg i alla fal om du köper på mp racing och vad gäler extrem skivorna så behöver du inte dom om du inte ska köra race på bana..

Macaper

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Hoj
kastrerad
dom passar med orginal oken följer med bromsbelägg i alla fal om du köper på mp racing och vad gäler extrem skivorna så behöver du inte dom om du inte ska köra race på bana..

Strålande, tackar ödmjukast :tummenupp

Extreme vet jag att jag inte behöver, behöver knappt Galfer "vanliga", men tyckte att Extreme skivorna var mycket snyggare så hade hellre haft dem om man ändå ska byta, men då det stod "Race use only" så antar jag att det gör att man behöver nya ok också eller något i den stilen?

yamayzfr1

gixxer750
Gick med
20 Apr 2007
Hoj
ingen nu
njae du behöver inte nya ok till galfer extrem men som sagt race use only har för mig att dom är inte ens lagliga att köra gata med jag har dom vanliga wave skivorna och dom räcker mer än väl för gata och bana..

yamayzfr1

gixxer750
Gick med
20 Apr 2007
Hoj
ingen nu
ja som som de står extrem race use only är för bana dom vanliga är godkända för gata..

Serenity

The unusual kind
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
Se garage
som någon annan nämnde så käkar "race use only"-skivorna på beläggen. dé där om att de inte é lagliga för gatbruk vettifan. vanliga galfer skivor käkar säkert mer också men tror inte man märker dé, har själv införskaffat sådana både fram och där bak :yoparty

Varsa

Medlem
Gick med
3 Jul 2006
Hoj
sv650s -04, rdgv350 -84 & bus 85:a
Jag snor tråden till att fråga om ni har några synpunkter på hur man ska montera skivorna, ska man montera så att vågorna hamnar i fas eller ska man ha dem i ofas så mycket som det går? Symetriskt är snyggt men vilket är bäst?

Varsa

Medlem
Gick med
3 Jul 2006
Hoj
sv650s -04, rdgv350 -84 & bus 85:a
Det ska INTE ligga i fas för bästa funktion.!
Det var den respons jag fick ifrån Galfer.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy