gammal 125cc

tobbs

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2010
Hoj
vet ej
Hej! har hittat en gammal 125cc och skulle vara glad om ngn skulle kunna berätta för mig vad det är för ngn maskin:confused: skulle gärna villa veta om det finns några specifikationer till dekalerna också :) TACK!

DSC00109.jpg

DSC00091.jpg

DSC00103.jpg

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Det är möjligt tat den är väldigt gammal, men till Sverige kom inte 125cc(lätt MC) föränn 1970, före det kallades det lättviktare, dvs de fick väga max 75 kilo vilket utmanade den tidens tillverkare med at ha cykelhjul och bromsar som var rent löjligt dåliga.

Före detta dvs nångång på 50-tal så var det 98 kubikarna, den du har ser definitivt ut som nåt sånt i mina ögon.

Tyvärr fuckar min dator upp sig när jag försöker se på bilderna på nämare håll.

Vad är det för märe på motor och ram? (de var ju oftast olika på den tiden).
Men genom ta glo som fan tycker jag mig se att det är en Husquarna och de hade ju tidigt egna motorer, farsan har faktiskt en liknade motor ser jag och den är nog fasen från 30-talet, Husquarna och tja max 2 växlar, tyvärr har han ingen ram.
Den är också nåt i den storleksklass du nämner, mins inet exakt tyvärr.

Även om jag låter syrlig så har jag inget imot folk som vill bevara gamla maskiner, det har ju sin charm det med.

Även om det inte hjälper dig mycket så tro jg det här är en väldigt gammal hoj helt enkelt, du kanske ska snacka med nån form av klubb eller liknande för Husquarna.

Last edited:

tobbs

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2010
Hoj
vet ej
Det är möjligt tat den är väldigt gammal, men till Sverige kom inte 125cc(lätt MC) föränn 1970, före det kallades det lättviktare, dvs de fick väga max 75 kilo vilket utmanade den tidens tillverkare med at ha cykelhjul och bromsar som var rent löjligt dåliga.

Före detta dvs nångång på 50-tal så var det 98 kubikarna, den du har ser definitivt ut som nåt sånt i mina ögon.

Tyvärr fuckar min dator upp sig när jag försöker se på bilderna på nämare håll.

Vad är det för märe på motor och ram? (de var ju oftast olika på den tiden).
Men genom ta glo som fan tycker jag mig se att det är en Husquarna och de hade ju tidigt egna motorer, farsan har faktiskt en liknade motor ser jag och den är nog fasen från 30-talet, Husquarna och tja max 2 växlar, tyvärr har han ingen ram.
Den är också nåt i den storleksklass du nämner, mins inet exakt tyvärr.

Även om jag låter syrlig så har jag inget imot folk som vill bevara gamla maskiner, det har ju sin charm det med.

Även om det inte hjälper dig mycket så tro jg det här är en väldigt gammal hoj helt enkelt, du kanske ska snacka med nån form av klubb eller liknande för Husquarna.

husquarna är helt rätt :tungan tack för informationen uppskattar det verkligen;) du vet nt vilken modell det är tror det är en Model 24 “Svartqvarna” 1946 nämligen

Cagiva raptor

Dirty Deeds Done Dirt Cheap!
Gick med
15 Aug 2010
Hoj
Cagiva raptor, Ducati S2R 1000, Ducati monster 1100 evo
Fyhelvete vad tuff!!:Bugar

Fixa upp den vetja rått som fan med gamla maskiner:yoparty

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Tja, jag kan inte hjälpa dig, jag hoppas motorn går igång efter rengöring bara, men det här är en för gammal hoj för min kunskap.

Men det klart du ska ha igång den, jag var själv helt ointresserad av sånna grejor när jag var i yngre ålder så jag hade nog inte orkat, men allt var så mycket annorlunda då, bara gubbar ville ha fula gamla mopeder och sånt här, idag har det ju blivit en helt annan sak.

Man gav ju bort sånt där.:)

Förvänta dig inga enorma hastighetsrekord dock, lycka till.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Jag kan tänka mig "vrålet längs långrakan redan, 75 kilometer i timen":-D

De har en fördel, de väger fan inget nästan, att de sen har 5hk är en ointressant sak.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Svårligen tror jag, jag tror jag då tex. silverpilen som är betydligt nyare av samma märke knapt klarade det, 15 år senare.

Jag tror det blir BÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ! och ungefär 75 knyck hehe.

Men jag vill gärna bli överbevisad.

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
det är husqvarna, skulle nog säga efterkrigs-maskin, typ år 42-50

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...